mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ruszyła budowa S7 w świętokrzyskim

Ruszyła budowa S7 w świętokrzyskim

W poniedziałek (23 marca) od symbolicznego wbicia łopaty rozpoczęto budowę drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Skarżysko – Występa. Budowa blisko 17 km trasy wyniesie 643,5 miliona złotych. To oznacza, że ruszyła rekordowo duża i najdroższa inwestycja drogowa w historii regionu świętokrzyskiego.

 

Ruszyła budowa S7 w świętokrzyskim
Nowy dwujezdniowy odcinek Skarżysko – Występa drogi ekspresowej nr 7 Warszawa – Kielce – Kraków będzie miał długość blisko 17 kilometrów. Połączy istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z budowanym aktualnie węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga nr 7 biec będzie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona będzie na zachód od obecnej drogi nr 7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy.

W ramach inwestycji powstanie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt i mur oporowy. Największą 290-metrową estakadę zaprojektowano nad zbiornikiem Bzin. Zaplanowano także budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska.

Realizacja największej do tej pory świętokrzyskiej inwestycji drogowej, pod którą wykonanych zostanie 2 miliony metrów sześciennych robót ziemnych potrwa 18 miesięcy. Koszt inwestycji to 643,5 miliona złotych.

Wykonawcą odcinka S7 Skarżysko – Występa jest konsorcjum firm Strabag i Mota-Engil Polska. Wykonawca zacznie budowę od robót przygotowawczych, ziemnych oraz mostowych przy takich obiektach jak wiadukty w Suchedniowie, estakady na zbiornikiem Bzin, most na Łosienicy oraz węzeł Zalezianka. Cały odcinek Skarżysko - Występa podzielony został na pięć fragmentów, na których roboty prowadzone będą równolegle.

Podobne wiadomości:

Kto wybuduje S7 Olsztynek-Nidzica?

Kto wybuduje S7 Olsztynek-Nidzica?

Polskie drogi 2009-02-19

Ostateczny wariant S7

Ostateczny wariant S7

Polskie drogi 2008-06-02

Komentuj:

~miki 2009-06-28

nie udało sięzablokować PO trase S7 Warszawa-Kraków .to PiS-ry si,e cieszą.Ich ocko w głowie bedzie dalej budowane

~kris 2009-03-26

Dobrze ze to bedzie droga ekspresowa bo nie trzeba bedzie placic za przejazd, a praktycznie nie wiele sie rozni od autostrady. Ma jedynie ostrzejsze zakrety i moze byc minimalnie wezsza, czyli malo odczuwalna roznica. A nikt nie chce bulic tyle pieniedzy za przejazd jak np na a2

~arturx 2009-03-25

mazur, przecież jest napisane, że to będzie droga dwujezdniowa, nie dwupasmowa.

~mazur 2009-03-25

czegos tu nie rozumiem- möwi sie: DROGA EKSPRESOWA, z dwoma pasami ruchu??? Wg. wszelkich ogölnie przyjetych zasad, droga ekspr. posiada 4, slow. CZTERY! pasy ruchu, po dwa w kazdä strone(moze brakowac tzw. pasu bezpieczenstwa, ktöry w przypadku autostrad jest wymogiem). A to tutaj to niby co to ma byc? kkk ma racje- duzo szumu z pokropkiem....

~sengin 2009-03-24

Po co ja przebudowywać na A7? Wystarczy dobudować 3 pas. 3x3,5m wystarczy, zresztą zorbiona będzie odpowiednia rezerwa :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport