mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ruszyła budowa mostu MS-6 nad Baryczą

Ruszyła budowa mostu MS-6 nad Baryczą

Nowy most powstanie w ciągu budowanej drogi ekspresowej S5 Korzeńsko-Wrocław, pomiędzy Żmigrodem a Żmigródkiem. Zakończenie budowy zaplanowano na 2017 rok.

Ruszyła budowa mostu MS-6 nad Baryczą

Most nad Baryczą poprowadzi kierowców szerokim, łagodnym łukiem, którego promień wynosi 2620 metrów. Przeprawa będzie miała 748 metrów długości i dwie równoległe estakady, oddzielne dla każdej jezdni drogi ekspresowej. Obie jezdnie mostu będą miały po 3 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy oraz pas awaryjny. Każda z estakad wsparta będzie na 13 przęsłach o rozpiętości od 48 do 81,5 metra.

Żeby nie uszkodzić cennej ekologicznie Doliny Baryczy, nie ingerować w płynność trasy kolejowej i zminimalizować nakłady pracy, ustrój niosący mostu wykonywany jest metodą nasuwania podłużnego. Każda z estakad składać się będzie z 29 żelbetowych segmentów, powstających na miejscu budowy. Wykonanie i nasunięcie każdego segmentu trwa około tygodnia. Do tego momentu wykonanych i nasuniętych zostało 6 segmentów (po 3 na każdą jezdnię).

Zakończenie budowy mostu zaplanowane zostało na 2017 rok. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Budimex S.A. oraz STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Trasa ekspresowa S5 w niedalekiej przyszłości połączy Wrocław z Poznaniem, a autostradę A4 z autostradą A2. Koszt budowy jej dolnośląskiego odcinka to 1,9 mld złotych.


Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.