mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ruszyły przetargi dla S 61 obwodnic Stawisk i Szczuczyna

Ruszyły przetargi dla S 61 obwodnic Stawisk i Szczuczyna

Ruszyły przetargi na wyłonienie wykonawców obwodnicy Stawisk oraz obwodnicy Szczuczyna - obie w ciągu planowanej drogi ekspresowej S 61 (Ostrów Mazowiecka – Łomża – Szczuczyn – Raczki – Suwałki – Budzisko).

Ruszyły przetargi dla S 61 obwodnic Stawisk i Szczuczyna
Termin składania ofert dla obwodnicy Stawisk upływa 26 kwietnia, dla obw. Szczuczyna – 2 maja. Obie powinny być gotowe w ciągu 15 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.

Obie obwodnice omijają miasta od strony zachodniej i północno-zachodniej. Trasy zaplanowane są na obciążenie - 115 kN/oś i obie mają po jednym bezkolizyjnym węźle, do którego dojazdy (wzdłuż S 61) od razu zostaną zbudowane jako dwujezdniowe. Pozostałe części obu obwodnic będą miały początkowo jedną jezdnię (ale zarezerwowany teren pod drugą). W dalszej przyszłości – przy ewentualnym II etapie budowy – powstanie druga. Oprócz drogi głównej zbudowane zostaną także drogi autobusowe i dojazdowe, skrzyżowania, chodniki. Przewidziano też oświetlenie. Obwodnice będą wygrodzone - co powinno zapobiec wtargnięciu zwierząt na jezdnie, a także naprowadzeniu ich na przejścia i przepusty zaprojektowane dla swobodnej migracji. Taką też funkcję ekologiczną mają pełnić mosty: nad rzeką Dzierzbią (Stawiski) i rzeką Wissa (Szczuczyn).

Obwodnica Stawisk będzie miała długość 6,49 km., obwodnica Szczuczyna – 8,007 km. Obie mają być dofinansowane z unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej – pierwsza w kwocie prawie 32,5 mln zł., a druga (Szczuczyna) w kwocie 33,6 mln zł.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.