mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rząd ma nowy plan na drogi ekspresowe

Rząd ma nowy plan na drogi ekspresowe

Znamy już przyjęty w czwartek projekt zmian w rozporządzeniu ws. sieci autostrad i dróg ekspresowych. Nowy rząd planuje uzupełnienie sieci dróg szybkiego ruchu, co zmniejszy obciążenie tranzytowe w wielu regionach.

Rząd ma nowy plan na drogi ekspresowe
Nowy projekt zmian przygotowało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Centrum Informacyjne Rządu poinformowało w komunikacie, że dzięki wprowadzonym zmianom docelowa długość sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce wyniesie kolejno ok. 2000 i ok. 5650 kilometrów. Na cały projekt przewidziano 107 mld zł, ale specjaliści od budowy dróg przewidują, że na zrealizowanie takiego planu potrzebne będzie co najmniej 200 mld zł. Wiceminister poinformował, że realizacja całego projektu budowy dróg i autostrad jest zaplanowana do 2023 r, z perspektywą do 2025 r.

Wprowadzone przez rząd zmiany zakładają budowę odcinka drogi S16 pomiędzy Ełkiem a Białymstokiem. Trasa jest częścią międzynarodowego szlaku drogowego Via Carpatia. Dzięki tej inwestycji zwiększy się dostępność do wschodniej i południowej części województwa warmińsko-mazurskiego.

Kolejnym powodem zmian w rozporządzeniu była konieczność dostosowania autostrad i dróg ekspresowych do wymogów UE w kwestii rozwoju transeuropejskiej sieci drogowej. To z kolei oznacza wpisanie do wykazu nowej drogi ekspresowej S52 na odcinku od granicy państwa przez Cieszyn, Bielsko-Białą, aż po S7 (Głogoczów).

Kolejną zmianą planów jest połączenie drogi S52 na odcinku A4-S7 i włączenie jej do sieci dróg ekspresowych. Dzięki temu zmniejszy się obciążenie Krakowa ruchem tranzytowym oraz wpłynie to na bezpieczeństwo i jakość powietrza w tym mieście.

Według nowego rządowego programu realizacja wszystkich inwestycji pozwoli na stworzenie sieci autostrad oraz dróg ekspresowych w ramach następujących ciągów komunikacyjnych: A1, A2, A4, A18, S1, S2, S3, S5, S6, S7, S8, S10, S11, S12, S17, S19, S22, S51, S61, S69 oraz S74.

Rozporządzenie wejdzie w życie po 60 dniach od opublikowania go w Dzienniku Ustaw.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~warszawiak 2016-05-24

@jumper: Reasumując ja to tak rozumiem: S52 będzie prowadzić od Bielska-Białej do węzła Głogoczów na wymienionej przeze mnie S7, potem wspólnie z S7 do A4, potem wspólnie z A4 do Balic, a od Balic do wybudowanej S7 jako wylotu z Krakowa na Warszawę będzie stanowić płn obwodnicę Krakowa, czyli łączyć A4 z S7. Tylko nie wiem, czy my się tego wszystkiego (oprócz płn obwodnicy Krakowa i S7 Kraków-Jędrzejów i dalej) doczekamy. Jeszcze raz pozdrawiam.

~warszawiak 2016-05-24

@jumper: Rozporządzenie Rady Ministrów mówi o DOCELOWEJ sieci dróg ekspresowych i autostrad. Tam droga S7 ma biec od Trójmiasta aż do Rabki. Ponieważ nie jest chyba możliwa przebudowa obecnej DK7 Kraków-Myślenice na S7, w planach docelowych występuje od Krakowa do Myślenic droga S7 po całkowicie nowym śladzie. Czy i kiedy to nastąpi, to już inna para kaloszy, może nawet nie za naszego życia. Dlatego napisałem w pierwszym poście, że w wielu wypadkach jest to na razie jeżdżenie palcem po mapie. Oto linki: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Docelowy_uklad_drog.svg?uselang=pl http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20150001734 (ten drugi link /rozporządzenie/ nie uwzględnia zmian wymienionych w dyskutowanym artykule). Pozdrawiam

~jumper 2016-05-24

Ciekawe jak sobie wyobrażają wymienione w artykule "połączenie drogi S52 na odcinku A4-S7 i włączenie jej do sieci dróg ekspresowych". Co to jest "odcinek A4-S7"? Czy ktoś napisał głupoty mając na myśli po prostu S7 jako zmodernizowany północny odcinek "Zakopianki"? Czy jednak w planach jest jakiś nowy odcinek od autostrady A4 do planowanego zakończenia S52 w Głogoczowie? Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu tej łamigłówki.

~warszawiak 2016-05-24

@autobahner: Ja z kolei staram się komentować aktualną sytuację, wyrażam też swoje nadzieje i obawy zarazem. Nadzieje, bo z gruntu jestem raczej optymistą, a obawy, bo wiem, co nasi "kochani" decydenci drogowi potrafią wymyśleć i to zupełnie niezależnie od ekipy, która akurat rządzi. Zgodzę się, że to co dziś mamy, jeszcze 15, a nawet 10 lat temu mogłoby być tylko marzeniem, chociaż obecny stan dróg powinien był powstać 10, a najdalej 5 lat temu właśnie. Jeszcze raz pozdrawiam.

~autobahner 2016-05-23

warszawiak- fakt, w sprawie opisywanego wówczas artykułu o A1 odetchnąłem z ulgą, gdyż moja obawa się szczęśliwie nie sprawdziła (to była raczej obawa, niż klasyczna pomyłka, zresztą udzieliła się wtedy również tobie w twoim pierwszym poście). Strabag- to dosyć solidna firma, więc nie grozi nam raczej sytuacja typu: Polimex czy Covec. Osobiście swoje komentarze staram się ograniczać wyłącznie do sytuacji, gdy wyczuwam jakieś istotne zagrożenie- co do przetargu czy budowy konkretnej trasy. Różnica w obu przypadkach polega na tym ,że na A1 przetarg był już w stopniu zawansowanym (wybrany wykonawca), natomiast komentowane wyżej przez nas przetargi są w okresie początkowym i wszystko może się jeszcze tu wydarzyć. Jednakże tym razem napiszę coś optymistycznego- wierzę ,że prędzej czy później te przetargi "ruszą z kopyta". Jako przykład podam porównanie stanu sieci dróg w Polsce teraz (ciągle niedoskonały) - z tym, jak wyglądało to 15 ,czy 20 lat temu. Wtedy mogliśmy jedynie pomarzyć o tym- co mamy dziś!!! Również pozdrawiam!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport