mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rzeszów: remont Sikorskiego może ruszy w maju

Rzeszów: remont Sikorskiego może ruszy w maju

Miasto Rzeszów rozstrzygnęło przetarg na przebudowę ul. Sikorskiego. Przebudowana zostanie cała ulica (2,7 km) - od skrzyżowania z al. Powstańców Warszawy do granic miasta i połączenia z drogą krajową nr 4. Jest to największa realizowana obecnie inwestycja w mieście. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 32,3 mln zł z czego dofinansowanie z UE ponad 18,99 mln zł.

Jeżeli nie będzie odwołań to wykonawca już w maju przystąpi do prac które potrwają do czerwca przyszłego roku. Inwestycja polega na przebudowie ulicy Sikorskiego w Rzeszowie, leżącej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 878. Obecnie ulica Sikorskiego składa się z odcinka dwujezdniowego i jednojezdniowego. Skrzyżowania ul. Sikorskiego z ulicami: Nowowiejską, Łukasiewicza, Robotniczą i Strażacką są skrzyżowaniami zwykłymi, nieskanalizowanymi, bez sygnalizacji świetlnej. Stan techniczny ul. Sikorskiego jest znacząco niższej jakości od stanu technicznego dróg biegnących w tym samym ciągu, leżących po obu jej krańcach.

Łączna długość przebudowywanego odcinka ulicy wynosi 2,69 km. Zakres projektu obejmuje poszerzenie jezdni do 3 pasów ruchu w obu kierunkach na odcinku od Al. Powstańców Warszawy do ul. Łukasiewicza oraz do 2 pasów ruchu na odcinku przed skrzyżowaniem z ulicami Robotniczą i Strażacką. Konstrukcja nawierzchni zostanie wzmocniona do nośności 100 kN/oś na całym przebudowywanym odcinku ulicy. Przebudowane będą skrzyżowania z ulicami bocznymi, a także drogi zbiorcze, zainstalowane zostaną dwie sygnalizacje świetlne. Wzdłuż drogi powstaną ciągi pieszo-rowerowe i chodniki dla pieszych. Przebudowie ulegną także zatoki autobusowe oraz system oświetlenia ulicznego. Projekt przewiduje również modernizację mostu na potoku Matysówka oraz budowę odcinków kanalizacji deszczowej.

Ulica Sikorskiego ma zasadnicze znaczenie także dla transportu publicznego w płd-wsch. części miasta. Stanowi główne połączenie osiedla „Ziemowit”, dzielnicy „Zalesie” a także częściowo dzielnicy „Drabinianka”  z drogą krajową nr 4 i największymi centrami handlowo-usługowymi miasta. Droga ta ma istotne znaczenie dla ruchu lokalnego, związanego z codziennymi dojazdami do pracy mieszkańców okolic Tyczyna, Dynowa, Błażowej oraz transportem towarowym.


Przeczytaj także:

330 mln zł na główną trasę Podkarpacia (2007-03-14)

Obwodnica północna Rzeszowa - drugie podejście (2007-01-18)

 


Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~Misiek 2007-04-24

W Rzeszowie bardzo dużo robi się dla poprawy stanu dróg- wyremontowano całą obwodnicę, świetne drogi są w centrum miasta. Teraz mogliby zająć się wylotówkami na Lublin i Barwinek bo na dzień dzisiejszy ich stan jest zły

~lekki 2007-04-23

wolałbym wydawać kasę na projekty które zwiększają rzeczywiście przepustowość a nie służą tylko kosmetyce 2-kilometrowego odcinka (...właśnie z powodu ostatniego zdania w tekście...)

~rzeszowiak 2007-04-23

nic to nie pomoże, droga ma kształt butelki, 2 km szeroko a do Tyczyna jak było 20km/h tak będzie......

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport