mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S3 "Klucz" - "Pyrzyce" można jechać

S3 "Klucz" - "Pyrzyce" można jechać

W dniu 26 maja 2010 roku zostanie udostępniony dla ruchu odcinek "Klucz" - "Pyrzyce" drogi ekspresowej S-3. Odcinek ten jest częścią projektu budowy drogi S-3 na odcinku Szczecin – Gorzów Wielkopolski. Uruchamiany odcinek o długości 28,2 kilometra umożliwi bezpieczny i komfortowy dojazd z podszczecińskiego węzła „Klucz” na autostradzie A-6 do zlokalizowanego na przecięciu z drogą wojewódzką numer 122 węzła „Pyrzyce” położonego w rejonie miejscowości Parnica.

S3
Umożliwienie przejazdu tym fragmentem S-3 usprawni ruch w zbliżającym się okresie wakacyjnym. Korzystający z wypoczynku na zachodnim odcinku polskiego wybrzeża zyskają możliwość ominięcia centrum Pyrzyc oraz skrzyżowania dróg krajowych numer 3 i 10 w Szczecinie - Płoni, gdzie szczególnie w weekendy tworzą się uciążliwe "korki". Wyraźnemu skróceniu i uproszczeniu ulegnie też alternatywna "trasa turystyczna nad morze" prowadząca dotychczas przez m. Myślibórz, Rów, Banie i Gryfino do Autostrady A6. W związku z tym, że droga wojewódzka numer 122 nie jest dostosowana do przenoszenia nacisków na oś większych niż 8 ton, do czasu otwarcia kolejnego odcinka S-3 od węzła „Pyrzyce” do węzła „Myślibórz” takie samo ograniczenie będzie obowiązywało również na odcinku Klucz – Pyrzyce drogi S-3. Otwarcie odcinka do węzła „Myślibórz”, przez który S-3 połączy się z siecią dróg krajowych przewidziane jest na wrzesień bieżącego – informuje GDDKiA oddział Szczecin.

Prace przy realizacji największego projektu drogowego w północno – zachodniej Polsce na odcinku Klucz – Pyrzyce rozpoczęły się 18 lutego 2008 roku. Roboty realizowało konsorcjum firm, którego liderem była firma Herman Kirchner GmbH. Nowa trasa jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Ma długość 28,2 kilometra, przebiega w całości zupełnie nowym śladem, z dala od miejscowości. Droga jest w pełni bezkolizyjna, wygrodzona od otaczającego terenu. Połączenie z pozostałymi drogami zapewniają 3 węzły drogowe. Łącznie powstało 30 wiaduktów, z czego 9 pełni rolę przejść dla dużych zwierząt. Inwestycja obejmowała również budowę kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających wody opadowe, ekranów akustycznych, dróg dojazdowych o łącznej długości 34 kilometrów, obwodu utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła „Pyrzyce”. Budowa drogi kosztowała 686,5 miliona złotych. Projekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

~zmotoryzowany 2010-06-01

W niedzielę jechałem nowym odcinkiem S3. Jedzie się wspaniale, nie ma tylko jeszcze żadnych MOP-ów i legalnie nie można stanąć nawet na siusiu. Nie rozumiem, dlaczego, nowa droga nie jest oznaczona jako autostrada, a tylko ekspresówka. Spokojnie mogałaby być autostradą. Jest nawet lepsza od niedawno wyremontowanej A6.

~romek 2010-05-28

Raport NIK W 2000 r. Agencja Budowy i Eksploatacji Autostrad wykupiła 790 działek w pasie drogowym autostrady A1 (na terenie województw: kujawsko - pomorskiego i łódzkiego, od Torunia do Strykowa k/Łodzi) na odcinkach, których budowa nie jest ujęta w aktualnie obowiązującym programie budowy autostrad. Było to skutkiem nietrafionych prognoz budownictwa autostrad w Polsce. Wydatkowana w efekcie niecelowo kwota 31,4 mln zł stanowiła 17,3% ogólnej kwoty wydatków (181,7 mln zł) na wykup gruntów pod autostrady w zbadanym okresie (str. 64-65).ale jaja co?

~obserwator 2010-05-27

Zgadzam się, że budowa dróg idzie zbyt wolno, ale niestety jest wina wieloletnich zaniedbań,- okresu Prl , poźniej lat tansformacji ustroju gdzie budowa dróg była na dalszym planie, a także następnie niekompenetnych rządów takich jak ten poprzedni, którego działalność spowodowała kolejne dodatkowe opóżnienia w budowie autostrad- szćzególnie A2. Efektem tego będzie liczba km dróg klasy A oddna do użytku w tym roku. Natomiast obecny rząd rzeczywiście stara się te wszystkie opóźnienia nadrobić, ale łatwo nie jest. Jednak efekty tego bedą widoczne w dwóch następnych latach, kiedy ma zostać oddanych co najmniej 500km autostrad. Jest duża szansa, że naprawdę to się uda, ponieważ większośc z tych dróg jest już w budowie.

~Jan 2010-05-27

Budowa drog idzie bardzo wolno a z Polskim zacofaniem drogowym powinno sie tam chociaz oddawac 50 km miesiecznie - przez rok by bylo okolo 500km a oni oddaja caly na rok 50 czy 100km -zalosne!!! Niech zaczna przynajmniej wreszcie malowac linie na krawedziach drog ,ale nawet im na farbe szkoda...jak u ruskich w tej Polsce - brak estetyki i zaniedbanie!

~romek 2010-05-26

Szkoda ze drogi ekspresowe powstają dopiero w 2010 roku.Okres budowy lat 40-50 to zmagania o realizacje planu odbudowy a potem planu 6 letniego.które miały za zadanie uruchomic komunikacje kolejowa i drogową na zerwanych mostach.Przestawiony plan Marschala dla Polski zostal odrzucony przez Moskwę .W sklepach pojawiło sie duzo taniej wódki.Praca stała sie obowiazkiem a nie zródłem dochodu.Demoralizacja narodu zaczeła podstepnie postepować.Rozwinieto szkolnictwo budujac 1000 szkól które miały podniesc edukacje narodu a jednoczesnie prowadzono edukacje komunistyczna.Dzienniki lekcyjne w spisie uczniów wyposazono w rubryki typu zawód ojca przynaleznośc partyjna co miało sugerowac okreslone zachowania nauczycieli w stosunku do dzieci Ograniczono swobody obywatelskie .Wszystkie szumowiny społeczne znalazły w tym sytemie mozliwośc wegetacji dla siebie SB PZPR ZMW ZSM wspierajac aktywnie Moskwę.Próba naprawy Rzeczpospolitej lat 70 w ramach istniejacego sytemu nie udała sie chociaz gwoli prawdy powiało powietrzem z Zachodu.Rozpoczeto budowę kilku odcinków autostrad A2 pod Poznaniem i S1 Warszawa - Katowice.Prasa np Perspektywy zamiesciły wiele artykułów na ten temat przedstawiajac koncepcje budowy autostrad w Polsce lat 70.Były to plany które z drobnymi korektami mozna znależć w dzisiejszych rozporzadzeniach rzadowych w sprawie budowy dróg.Dlaczego idzie tak słabo "wydaje się ze buduje sie za wolno i drogo"Kontrakt konstrujuje sie tak aby firma generalna miała czas na pozbieranie po kraju drobnych wykonawców którzy za jakies tam pieniadze na poziomie 2% opłacalnosci dostaja do zrealizowania zadania np budowa 4 mostów,wykonanie nasypów.Firemki te wyposazone sa w niewielki zespoliki ciesli i taka budowa trwa 2 lata gdyz po wykonani etapowych szalunków przemieszcaja sie na kolejne mostki.Umowy wyjatkowo faforyzują wykonawców nalezy rozwalic ten układ.Gonitwa do 2012 z umowami moze na wiele lat skomlikowac reformy w3 budowie dróg

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic