mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S3 "Klucz" - "Pyrzyce" można jechać

S3 "Klucz" - "Pyrzyce" można jechać

W dniu 26 maja 2010 roku zostanie udostępniony dla ruchu odcinek "Klucz" - "Pyrzyce" drogi ekspresowej S-3. Odcinek ten jest częścią projektu budowy drogi S-3 na odcinku Szczecin – Gorzów Wielkopolski. Uruchamiany odcinek o długości 28,2 kilometra umożliwi bezpieczny i komfortowy dojazd z podszczecińskiego węzła „Klucz” na autostradzie A-6 do zlokalizowanego na przecięciu z drogą wojewódzką numer 122 węzła „Pyrzyce” położonego w rejonie miejscowości Parnica.

S3
Umożliwienie przejazdu tym fragmentem S-3 usprawni ruch w zbliżającym się okresie wakacyjnym. Korzystający z wypoczynku na zachodnim odcinku polskiego wybrzeża zyskają możliwość ominięcia centrum Pyrzyc oraz skrzyżowania dróg krajowych numer 3 i 10 w Szczecinie - Płoni, gdzie szczególnie w weekendy tworzą się uciążliwe "korki". Wyraźnemu skróceniu i uproszczeniu ulegnie też alternatywna "trasa turystyczna nad morze" prowadząca dotychczas przez m. Myślibórz, Rów, Banie i Gryfino do Autostrady A6. W związku z tym, że droga wojewódzka numer 122 nie jest dostosowana do przenoszenia nacisków na oś większych niż 8 ton, do czasu otwarcia kolejnego odcinka S-3 od węzła „Pyrzyce” do węzła „Myślibórz” takie samo ograniczenie będzie obowiązywało również na odcinku Klucz – Pyrzyce drogi S-3. Otwarcie odcinka do węzła „Myślibórz”, przez który S-3 połączy się z siecią dróg krajowych przewidziane jest na wrzesień bieżącego – informuje GDDKiA oddział Szczecin.

Prace przy realizacji największego projektu drogowego w północno – zachodniej Polsce na odcinku Klucz – Pyrzyce rozpoczęły się 18 lutego 2008 roku. Roboty realizowało konsorcjum firm, którego liderem była firma Herman Kirchner GmbH. Nowa trasa jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Ma długość 28,2 kilometra, przebiega w całości zupełnie nowym śladem, z dala od miejscowości. Droga jest w pełni bezkolizyjna, wygrodzona od otaczającego terenu. Połączenie z pozostałymi drogami zapewniają 3 węzły drogowe. Łącznie powstało 30 wiaduktów, z czego 9 pełni rolę przejść dla dużych zwierząt. Inwestycja obejmowała również budowę kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających wody opadowe, ekranów akustycznych, dróg dojazdowych o łącznej długości 34 kilometrów, obwodu utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła „Pyrzyce”. Budowa drogi kosztowała 686,5 miliona złotych. Projekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~zmotoryzowany 2010-06-01

W niedzielę jechałem nowym odcinkiem S3. Jedzie się wspaniale, nie ma tylko jeszcze żadnych MOP-ów i legalnie nie można stanąć nawet na siusiu. Nie rozumiem, dlaczego, nowa droga nie jest oznaczona jako autostrada, a tylko ekspresówka. Spokojnie mogałaby być autostradą. Jest nawet lepsza od niedawno wyremontowanej A6.

~romek 2010-05-28

Raport NIK W 2000 r. Agencja Budowy i Eksploatacji Autostrad wykupiła 790 działek w pasie drogowym autostrady A1 (na terenie województw: kujawsko - pomorskiego i łódzkiego, od Torunia do Strykowa k/Łodzi) na odcinkach, których budowa nie jest ujęta w aktualnie obowiązującym programie budowy autostrad. Było to skutkiem nietrafionych prognoz budownictwa autostrad w Polsce. Wydatkowana w efekcie niecelowo kwota 31,4 mln zł stanowiła 17,3% ogólnej kwoty wydatków (181,7 mln zł) na wykup gruntów pod autostrady w zbadanym okresie (str. 64-65).ale jaja co?

~obserwator 2010-05-27

Zgadzam się, że budowa dróg idzie zbyt wolno, ale niestety jest wina wieloletnich zaniedbań,- okresu Prl , poźniej lat tansformacji ustroju gdzie budowa dróg była na dalszym planie, a także następnie niekompenetnych rządów takich jak ten poprzedni, którego działalność spowodowała kolejne dodatkowe opóżnienia w budowie autostrad- szćzególnie A2. Efektem tego będzie liczba km dróg klasy A oddna do użytku w tym roku. Natomiast obecny rząd rzeczywiście stara się te wszystkie opóźnienia nadrobić, ale łatwo nie jest. Jednak efekty tego bedą widoczne w dwóch następnych latach, kiedy ma zostać oddanych co najmniej 500km autostrad. Jest duża szansa, że naprawdę to się uda, ponieważ większośc z tych dróg jest już w budowie.

~Jan 2010-05-27

Budowa drog idzie bardzo wolno a z Polskim zacofaniem drogowym powinno sie tam chociaz oddawac 50 km miesiecznie - przez rok by bylo okolo 500km a oni oddaja caly na rok 50 czy 100km -zalosne!!! Niech zaczna przynajmniej wreszcie malowac linie na krawedziach drog ,ale nawet im na farbe szkoda...jak u ruskich w tej Polsce - brak estetyki i zaniedbanie!

~romek 2010-05-26

Szkoda ze drogi ekspresowe powstają dopiero w 2010 roku.Okres budowy lat 40-50 to zmagania o realizacje planu odbudowy a potem planu 6 letniego.które miały za zadanie uruchomic komunikacje kolejowa i drogową na zerwanych mostach.Przestawiony plan Marschala dla Polski zostal odrzucony przez Moskwę .W sklepach pojawiło sie duzo taniej wódki.Praca stała sie obowiazkiem a nie zródłem dochodu.Demoralizacja narodu zaczeła podstepnie postepować.Rozwinieto szkolnictwo budujac 1000 szkól które miały podniesc edukacje narodu a jednoczesnie prowadzono edukacje komunistyczna.Dzienniki lekcyjne w spisie uczniów wyposazono w rubryki typu zawód ojca przynaleznośc partyjna co miało sugerowac okreslone zachowania nauczycieli w stosunku do dzieci Ograniczono swobody obywatelskie .Wszystkie szumowiny społeczne znalazły w tym sytemie mozliwośc wegetacji dla siebie SB PZPR ZMW ZSM wspierajac aktywnie Moskwę.Próba naprawy Rzeczpospolitej lat 70 w ramach istniejacego sytemu nie udała sie chociaz gwoli prawdy powiało powietrzem z Zachodu.Rozpoczeto budowę kilku odcinków autostrad A2 pod Poznaniem i S1 Warszawa - Katowice.Prasa np Perspektywy zamiesciły wiele artykułów na ten temat przedstawiajac koncepcje budowy autostrad w Polsce lat 70.Były to plany które z drobnymi korektami mozna znależć w dzisiejszych rozporzadzeniach rzadowych w sprawie budowy dróg.Dlaczego idzie tak słabo "wydaje się ze buduje sie za wolno i drogo"Kontrakt konstrujuje sie tak aby firma generalna miała czas na pozbieranie po kraju drobnych wykonawców którzy za jakies tam pieniadze na poziomie 2% opłacalnosci dostaja do zrealizowania zadania np budowa 4 mostów,wykonanie nasypów.Firemki te wyposazone sa w niewielki zespoliki ciesli i taka budowa trwa 2 lata gdyz po wykonani etapowych szalunków przemieszcaja sie na kolejne mostki.Umowy wyjatkowo faforyzują wykonawców nalezy rozwalic ten układ.Gonitwa do 2012 z umowami moze na wiele lat skomlikowac reformy w3 budowie dróg

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe silniki i skrzynia biegów z polskich fabryk Toyoty
Nowe silniki i skrzynia biegów z polskich fabryk Toyoty
Pod koniec 2018 r. w Wałbrzychu Toyota Motor Manufacturing Poland rozpocznie produkcję nowych przekładni do hybrydowych modeli Toyoty. Z kolei w 2017 i 2019 roku będą montowane nowe silniki w fabyrce w Jelczu-Laskowicach.