mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S5 obwodnicą Bydgoszczy

S5 obwodnicą Bydgoszczy

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał decyzję środowiskową dla  drogi ekspresowej S-5. Wybrany IV wariant to północno-zachodnia obwodnica Bydgoszczy. Powyższa decyzja pozwala przystąpić do kolejnych etapów, zmierzających do realizacji inwestycji w latach 2012 - 2014.

S5 obwodnicą Bydgoszczy

Droga ekspresowa S5 nie będzie biegła przez Bydgoszcz. Przypomnijmy, ze o poprowadzenie trasy przez miasto zabiegał prezydent Bydgoszczy.

Ekspresowa droga S-5 w województwie kujawsko-pomorskim będzie poprowadzona od węzła autostradowego Nowe Marzy do południowej granicy województwa. Decyzja środowiskowa to zielone światło dla kolejnych etapów inwestycji. Zanim kierowcy zobaczą pierwsze kilometry trasy trzeba jeszcze przygotować projekt budowlany, uzyskać pozwolenie na realizację inwestycji drogowej i wyłonić w przetargu wykonawców. Inwestycja obecnie planowana jest na lata 2012 – 2014.

 

 


Podobne wiadomości:

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

Komentuj:

~Roman z Bydgoszczy 2010-08-12

Prezydent Dombrowicz powinien dopilnować postępu prac przy budowie trasy Nowoogińskiego ( o ile zostanie wybrany na 3-cią kadencję ). Korzystniej będzie jeśli zaangażuje się w rozbudowę infrastruktury drogowej w Bydgoszczy, niż wymagająca ogromnych finansów budowa Aquaparku w Myślęcinku.

~333D 2010-08-06

Obejście Bydgoszczy od Pawłówka przez Maksymilianowo było już wstępnie uzgodnione w 1999r co można zobaczyć na mapce na str wvvw.andrzej-bak.net Niestety lokalne rozgrywki polityczne i korupcja doprowadziły do wieloletnich opóźnień. Jest także faktem że władze Bydgoszcy chciały aby najpierw wybudować im super trasę z estakadami przez centrum miasta a później dopiero obwodnicę wynikało to także częściowo z podziału zysków dla poszczególnych" ukłdów" króre ubstawiały wymienione inwestycje.

~Bydzia 2010-08-04

Prezydent zabiegał żeby tak ruchliwa droga szła przez miasto ??? Zjadł coś nieświeżego ??? Toż każdy widzi że dopięcie północno-zachodniego odcinka obwodnicy spowoduje że Bydgoszcz będzie miała piękne obejście wszystkich DK i całego tranzytu. Tak trzymać !

~romek 2010-08-03

cala sprawa uzyskania uzgodnienia srodowiskowego dla przedmiotowego odcinka ciągneła sie bez mała 2 lata od momentu złozenia papierów do GDOS w Warszawie.Standardowy okres to ok 90 dni ,co powodowało tak długie oczekiwanie na wydanie tej decyzji?Droga miała powstac do 2012 .Jak wiemy niektóre odcinki wymagały korekty jak równiez uzupełnienia o dodatkowe rozwiazania srodowiskowe.Jak widac po uzyska.Przeniesienie całej dokumentacji do GDOS w Bydgoszczy spowodowało gwałtowne przyspieszenie procedury.W domyśle wyglada na to ze projekt zalegał na pólce w siedzibie GDOS w Warszawie.Pikanteri sprawie dodaje ze firma która sporzadzała raport Scott Wilson była bezradna w zderzeniu z wybitnie biurokratycznym podejsciem do rozwiązania problemu.Jak sie orientuję w rynku firm sporzadzających raporty istnieja liczne powiazania fnansowe miedzy zatwierdzajacymi a sporzadzajacymi nierzdko rodzinne co powoduje ze sa firmu lubiane i nielubiane.Raport na S5 kosztował chyba pare ładnych setek tysiecy wiec było o co kruszyc kopie.Układ budowy oraz cała otoczka która temu towarzyszy jest wyjatkowo zagmatwany w sprawa jest prosta do rozwiązania

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.