mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S5 - rozmowy o konkretach

S5 - rozmowy o konkretach

Jest już decyzja o projektowaniu trasy S5. Oznacza to, że wkrótce GDDKiA rozpocznie procedurę przetargową na projektowanie trasy ekspresowej. Koszt prac na tym etapie to 60-70 mln zł. GDDKIA deklaruje, że na początku przyszłego roku ruszą pierwsze przetargi, na kolejne siedem odcinków ekspresówki. Włodarze Bydgoszczy oraz okolicznych powiatów i gmin postanowili omówić zakres możliwej współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

S5 - rozmowy o konkretach
W lipcu 2010 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy Włodzimierz Ciepły wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania dla IV wariantu przebiegu drogi ekspresowej S5. Mocą decyzji środowiskowej został określony przebieg trasy i węzły. S5 podzielona jest na 7 odcinków realizacyjnych:

  • Nowe Marzy - w. Dworzysko (z węzłem)
  • w. Dworzysko (bez węzła) -w. Aleksandrowo (bez węzła)
  • w. Aleksandrowo (z węzłem)- w. Białe Błota (bez węzła)
  • w. Białe Błota- w. Szubin (bez węzła)
  • w. Szubin (z węzłem) - w. Jaroszewo (z węzłem)
  • w. Jaroszewo (bez węzła) -  Żnin w. Biskupin (z węzłem)
  • Żnin (w. Biskupin, bez węzła) -  Mielno, granica województwa (w. Mielno, bez węzła)






- Jest decyzja o rozpoczęciu projektowania. Odbędą się specjalne spotkania dyrektora GDDKiA z samorządowcami, by omawiać i zatwierdzać koncepcję. Wszystkim nam zależy na tym, żeby ten etap przejść jak najszybciej i przystąpić do ogłoszenia przetargu na projektowanie – mówił prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Pierwsze spotkanie GDDKiA w ramach tzw. ZOPI (Zespołu Opinii Przedsięwzięć Inwestycyjnych) odbędzie się jeszcze w listopadzie, z udziałem samorządowców z powiatu świeckiego. – Ten odcinek ma szansę powstać najszybciej – poinformował dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA Marek Kowalczyk.

- Dla nas priorytetem będzie swobodny dojazd do trasy S5. Przystąpiliśmy już do opracowywania koncepcji ulicy Grunwaldzkiej-Kamiennej, tak by móc wyprowadzić ruch z miasta w standardzie 2+2. Te działania już czas dziś podejmować  - poinformował prezydent.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~romek 2011-11-23

W okresie budowy wezła Grunwaldzkiego prezydentem miasta był prawnik an Jas.Dlaczego nie zaprojektowano tej drogi wczesniej imo ze uwarunkowania srodowiskowe zostały wydane ponad rok temu.Posiadanie gotowego projektu dla inwestycji jest kluczowym rozwiazaniem gdyz umozliwa uzyskanie pozwolenia na budowę,sporzadzenia kosztorysu inwestycji.Realizacja sieci dróg w kraju bez rozwiazania systemowego okreslenia kształtu dróg wykonania projektów nigdy sie nie powiedzie.Druga sprawa jest budowa drogi po istniejacym sladzie czy jest to ekonomiczne?Mozna sie zastanawiac gdyz istniejace połaczenia z siecia dróg lokalnych znacznie podnoszą koszty budowy dróg przez koniecznosc budowy dróg serwisowych objazdów.Sporzadzenie projektów wariantowych np 5 po co to komu potrzebne zamiast wytypowac optymalna trase z uwagi na koszty

~Niewierny Tomasz 2011-11-23

Miała być gotowa w 2012 r. Zobaczę to uwierzę.

~romek 2011-11-23

Ta koncepcja Grunwaldzkiej i Kamiennej na czym ma polegać.Włodarze Bydgoszczy wybudowali w latach 90 ul Kamienną na sladzie starej linii kolejowej która łaczyła stacje Bydgoszcz Głowna z stacja w Kapusciskach Małych (obecnie nazwaną Bydgoszcz Wschód od zniemczonej nazwy Bromberg Ost)ciekawe dlaczego nie przwrócono starej polskiej nazwy .Tym cholernym komunistą przypadły do gustu rozwiazania faszystowskich niemiec.Czyli wracajac do głownego nurtu ul Kamienna została wpasowana miedzy ogrody działkowe a bloki osiedlowe które juz tutaj powstały.Trasa została wybudowana z jednopozimowymi skrzyzowaniami (4 sztuki) co powoduje potęzne korki w godzinach szczytu.Wyprowadzenie ruchu z tej trasy ul Grunwaldzka w kierunku S5 jest dyskusyjne bowiem ruch na planowanym wezle z S5 jest juz ustabilizowany gdyz wiekszosc pojazdów wjezdza wczesniej w osiedla Bydgoszczy.Dobrym rozwiazaniem jest niestety ponowna przebudoa wezła Grunwaldzkiego które jest kocówka ul Kamiennej i powoduje z uwagi na istniejaca sygnalizacje swietlna gigantyczne spietrzenia pojazdów.Podobnie nalezało by przebudowac skrzyzowanie z ul Gdanską gdzie ul waska droga wyprowadza sie ruch w kierunku wezła Grunwaldzkiego.Wogle ten wezeł nie miala szcescia gdyz budowany był za gruba kase w sytemie bezprzetargowym w sposób wyjatkowo oszczędnosciowy .Po tej inwestycji pozostał stary wiadukt kolejowy który wymaga szybkiego remontu.Na miescie mówiono ze inwestycja ta przyniosła wiele zysków róznym ludziom zwiazanym z władzą w tamtym czasie lat 90

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Dziś w Warszawie premier Beata Szydło i wicepremierem i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki w towarzystwie Markusa Schäfera, członka zarządu Mercedes-Benz Cars oficjalnie ogłosili podpisanie umowy na budowę fabryki silników Mercedesa w Jaworze.