mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S5 utknęła w urzędzie

S5 utknęła w urzędzie

Drogowcy nie mogą rozpocząć prac nad projektem budowy drogi ekspresowej, bo całą procedurę przeciąga Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

S5 utknęła w urzędzie
Przez Bydgoszcz czy północno-zachodnią obwodnicę? Wciąż nie wiadomo, który wariant przebiegu ekspresowej „piątki” jest ze względów środowiskowych najlepszy. Sprawdza to Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, która od dwóch miesięcy nie może wydać w tej sprawie żadnej decyzji. Tymczasem cała procedura miała zająć stołecznym urzędnikom 60 dni. Dziś okazuje się, że analiza dokumentacji może potrwać dłużej – informuje Gazeta Pomorska.

Decyzji GDOŚ z niecierpliwością  wypatrują drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jest ona furtką  do dalszych prac nad szczegółowym projektem drogi. A  jego opracowanie może potrwać nawet rok. Potem jednak trzeba będzie rozpocząć procedury przetargowe dla poszczególnych odcinków. Po wyłonieniu wykonawców ruszą prace.  Jeżeli warszawscy urzędnicy z GDOŚ nie będą zwlekać, to jest jeszcze szansa, aby zdecydowana większość S5 była gotowa przed Euro 2012.

Podobne wiadomości:

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Polskie drogi 2017-12-05

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Polskie drogi 2018-01-15

Komentuj:

~romek 2009-09-10

pojwiło się wyjasnienie GDOŚ z Warszawy w temacie raportu ochrony srodowiska przygotowanym pod S5.Zapraszam do lektury na tej stroniew działe wiadomosci

~romek 2009-06-27

z tymi opracowaniami pt "Raportoddziaływania na srodowisko" np kazdej wiekszej inwestycji jest wielka granda.W Bydgoszczy istnieje kilka firm które posiadaja swoisty monopol na takie opracowania a dlaczego np tata ma firmę prywatną i prodkuje raporty z komputra a mama je zatwierdza jako urzednik panstwowy jest to dobre eldorado.Zdarza sie czesto ze raport dla S5 który opracował w województwie trafia do GDOS w Warszawie i zaczyna sie problem gdyz posiada szereg sztampowych zapisów z komputera (gotowiec)które musza zostac poprawione ,ale poprawki nieraz kosztują i nikt ni chce brac sie do roboty lub czeka na zmeczenie której z stron.Roczna "zwłoka" w opracowaniu porawionego raportu zapadła napewno bardzo wysoko w strukturach GDDKiA gdyz szeregowy urzednik stracił by prace przy takiej nonszalancji.GDDKiA w Bydgoszcy chyba pracuje na zbyt wolnych obrotach.Brak prac studialnych przy opracowaniu S10 Wyrzysk -Bygoszcz na które GDDKiA w Szczecinie ogłosiła przetarg słabo z S5.Panowie do roboty

~Romuald 2009-06-26

Do roboty sie dejcie patalachy jedne...!

~Roman z Bydgoszczy 2009-06-26

Bydgoscy urzędnicy z prezydentem Dombrowiczem na czele niewiele robią aby skutecznie promować i przyśpieszyć rozpoczęcie dalszego etapu prac przy byudowie S-5 w rejonie Bydgoszczy. Co u nas nie zostanie wykorzystane na rozwój infrastruktury drogowej zabrane zostanie na rozbudowę w pozostałych rejonach kraju. Skoro decyzja o budowie obwodnicy już w zasadzie zapadła, rada miasta ,prezydent oraz politycy którzy identyfikują się z naszym regionem powinni działać aby prace w tym kierunku wreszcie ruszyły. Na razie przypomina to nieudolność ,może brak zainteresowania ( pewnie skoro ktoś jeździ głównie po Warszawie ,Poznaniu itp.). Może wygodnedla pewnych osób jest tłumaczenie ,że Ochrona Środowiska póki co kwestionuje projekt.

~przestańcie z tym antyurzędniczym populizmem. 2009-06-26

oczywiście, że wiele rzeczy idzie, źle ale nie można wszystkiego postrzegać w czarno-bieli...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.