mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S6 na Pomorzu w zgodzie ze środowiskiem

S6 na Pomorzu w zgodzie ze środowiskiem

Decyzja środowiskowa dla drogi S6 na odcinku Goleniów – Płoty – Kołobrzeg – Koszalin – początek obwodnicy Słupska (z wyłączeniem budowanej obecnie obwodnicy Nowogardu) jest ostateczna. To zielone światło dla dalszych przygotowań tej inwestycji. Droga krajowa nr 6 jest główną trasą spinającą Pomorze, łączy Szczecin z Gdańskiem. Docelowo krajowa szóstka ma być trasa ekspresową. Budowa trasy o długości około 180 km planowana jest po roku 2013.

S6 na Pomorzu w zgodzie ze środowiskiem
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska dokonał korekty 4 zapisów w decyzji środowiskowej, dotyczących głównie terminów, w których nie można prowadzić prac na obszarach Natura 2000. Rozstrzygnięcie zapadło po rozpatrzeniu odwołania jednej z organizacji ekologicznych od wydanej 15 lipca ubiegłego roku decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie. Strona postępowania ma możliwość wniesienia w terminie 30 dni do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego skargi na to rozstrzygnięcie.

Droga krajowa nr 6 jest główną trasą spinającą Pomorze, łączy Szczecin z Gdańskiem. Obecnie jest to jednojezdniowa droga przebiegająca przez szereg miejscowości. Docelowo krajowa „szóstka” ma posiadać parametry drogi ekspresowej. Odcinek, dla którego został wybrany przebieg zaczyna się od węzła Goleniów z trasą S3, a kończy na obwodnicy Słupska. Droga  będzie biegła według wariant V/Va w podwariancie I. W wariancie tym ekspresowa „szóstka” zostanie wybudowana po zupełnie nowym śladzie między Płotami, a Koszalinem. Drogi S6 i S11 będą poprowadzone wspólnie pomiędzy Kołobrzegiem, a Koszalinem. Dzięki temu nie będzie konieczności budowy dwóch dróg ekspresowych obok siebie na tym odcinku. Trasa będzie miała długość około 180 kilometrów, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, wraz z rezerwą pod dobudowę w przyszłości 3 pasa ruchu. Wjazd na drogę i zjazd z niej będzie możliwy tylko przez węzły drogowe. Trasa została poprowadzona, tak aby powodować możliwie najmniejsze uciążliwości dla środowiska przyrodniczego oraz okolicznych mieszkańców.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 89 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~Przebieg trasy S6 Kołobrzeg - Kamień Pomorski 2011-05-09

Patrząc na przebieg trasy trzeba zauważyć, że brakuje mi w tej układance Kamienia Pomorskiego. Trasa powinna iść jeszcze bardziej wzdłuż morza łącząc się za Kamieniem Pom. z S3. Na mapie wyraźnie widać nawet miejce, gdzie powinno nastąpić połączenie trasy S6 i S3 (obecnie w remoncie).

~czes 2011-03-23

romek, trzeba budowac S6 tak jak na zalaczonej mapce, bo ona polaczy wszystkie wieksze polskie miasta miedzy Gdanskiem a Szczecinem, droga ekspresowa w regionie to jak linia kolejowa w XIX wieku, pobudzi rozwoj tych ziem i polaczy ze soba, nie obchodzi mnie wcale czy Litwini czy Niemcy beda z S6 korzystac

~romek 2011-03-21

S6 nie jest najlepszym połaczeniem Ryga Gdansk Szczecin i dalej do Hamburga.Planowanie dróg tranzytowych powinno opierac sie na załozeniach potencjalnego ruchu mozliwego do przeidzenia w perspektywie 20 lat.Wielu uznanych planistów uwaza ze budowa tej trasy owszem wygodna dla miejscwych hotelarzy jest dobra ułatwi dojazd od strony Niemiec dla odwiedzenia starego vaterlandu ale czy jest optymalnym rozwiazaniem.Modernizacja starej trasy jak kiedys planowana w latach 50 A6 czy trasy pomorsiej po starym sladzie (stara Berlinka) lub DK 22 jest bardziej uzasadniona biorac pod uwage wzrastajacy tranzyt z krajów Litwa Łotwa Estonia Finlandia .Trasowanie S6 w tym kształcie eliminuje cały tranzyt z pólnocy.Nalezy zastanowic sie czy czy budowa płatnej A6 nie jest bardziej oplacalna dla Panstwa gdyz wpływy z tranzytu powinny sfinansowac wydatki na jej budowę.Natomias budowa S6 jest kosztem który musi pokryc podatnik a wiec my wszyscy.Perspektywy dla A6 sa bardzo dobre gdyz wiele gmin Szczecinek Chociwel Chojnice lezace na jej starym szlaku ma zarezerwowane pasy ziemi pod te budowę.Równiez wybudowanie tej trasy powoduje ze stwarzamy mozliwosci rozwoju dla całych Ziem Zachodnich.

~wschód 2011-03-19

Kiedyś jechałem autostradą przez niemieckie Pomorze. Z Lubeki przez niemiecki pojezierze w strone Polski. Te autostrade robiono odcinkami i niedawno ją otwarto ok 4 lata temu. Ruch bardzo mały. Super droga.

~bart 2011-03-18

marzenie zdechlej kury. Rudy zabiera kase na drogi, bo po co mamy jedzic w normalnych warunkach!!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport