mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S7 koło Ostródy pod znakiem zapytania

S7 koło Ostródy pod znakiem zapytania

Jest już decyzja środowiskowa na wariant społeczny drogi ekspresowej S7 koło Ostródy. Nadal jednak nie wiadomo czy uda się ją zbudować ją przed Euro 2012…

S7 koło Ostródy pod znakiem zapytania
GDDKiA z wnioskiem o wydanie decyzji dla 37-kilometrowego odcinka z Miłomłyna do Olsztynka wystąpiła już w lutym 2008 roku. Przeprowadzone wiosną, ponad rok temu konsultacje społeczne pokazały wyraźny sprzeciw mieszkańców Ostródy wobec rekomendowanego przez GDDKiA wariantu poprowadzenia trasy S7 przez os. Drwęckie. Alternatywą byłaby budowa drogi w tym samym miejscu, co biegnie obecnie. Ale na tę wersję nie zgadzali się ekolodzy, bo jej realizacja oznaczałaby konieczność wycięcia 300-letniego tzw. dębu napoleońskiego - przypomina „Gazeta Wyborcza. Olsztyn".

Efekt protestów był taki, że drogowcy opracowali wariant społeczny, który omija zarówno Osiedle Drwęckie, jak i pomnik przyrody. - Te dodatkowe dokumenty przekazaliśmy w maju do uzgodnienia w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. GDOŚ zgodnie z ustawą powinien wydać postanowienie w ciągu 60 dni. Tymczasem nie wydał go do dziś. Bez tego nie może być też wydana decyzja środowiskowa - tłumaczył na początku sierpnia Mirosław Nicewicz, dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA. GDOŚ winą za opóźnienia obciążał drogowców twierdząc, że dostarczony przez nich raport zawierał braki.

Pod koniec ubiegłego tygodnia drogowcy otrzymali w końcu upragniony dokument. Generalny dyrektor ochrony środowiska zgodził się, aby ekspresowa siódemka w Ostródzie powstała według wariantu społecznego. - To postanowienie ma fundamentalne znaczenie dla wydania decyzji środowiskowej dla S7 z Miłomłyna do Olsztynka - mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA w Olsztynie. - W najbliższym czasie otrzymamy ten dokument.

Głębocki nie ukrywa jednak, że są małe szanse na wybudowanie całej warmińsko-mazurskiej siódemki przed Euro 2012. - Jest duże ryzyko, że w czasie piłkarskich mistrzostw kierowcy natrafią na wąskie gardło w Ostródzie - przyznaje rzecznik. - Kwestia poprowadzenia tego odcinka trasy nie była rozstrzygnięta, więc nie mogliśmy go projektować. Dlatego ogłosimy odrębny przetarg na jego budowę. Dzięki temu będziemy mogli najpierw rozpocząć modernizację S7 z Miłomłyna do Ostródy, a następnie z Ostródy do Olsztynka.

Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

~dajan55 2009-11-08

A to tego dębu 300- letniego 5 lat temu nie było !? Panowie nizinierowie -PODZIWIAM WAS ! -za głupotę.

bolo333 2009-09-15

Ręce opadają gdy się czyta takie wieści...

~pikador3c 2009-09-07

i znowu... mieszkancy, ekolodzy, 300 letni dąb, dupa jaros, etc bomba. eeech szkoda gadac. tak drog nie zbudujemy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.