mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S-3 do Lubawki

S-3 do Lubawki

O tym jak ważne jest połączenie portów morskich z południem Polski nie trzeba nikogo przekonywać. Jeżeli spojrzymy na to jeszcze bardziej globalnie ekspresowa droga S-3 będzie najkrótszym połączeniem Skandynawii w kierunku Pragi, a poruszając się dalej, poprzez Austrię, do portów basenu Morza Śródziemnego.

S-3 do Lubawki

Planowana droga ekspresowa S3 początkowo istniała w rządowych programach budowy sieci autostrad jako autostrada A-3. Zmiana koncepcji, tłumaczona relatywnie niskim natężeniem ruchu a co za tym idzie nieopłacalnością budowy płatnej autostrady spowodowała, że będziemy musieli zadowolić się tylko jedną autostradą północ-południe, jaką jest projektowana A1 Gdańsk-Gorzyczki o długości 582 km.

Pocieszające są jednak, to że droga ekspresowa, która początkowo w planach kończyła się na miejscowości Krzywa przy autostradzie A-4, zostanie przedłużona do przejścia granicznego w Lubawce - tak zadecydował na początku ubiegłego tygodnia pełnomocnik rządu do spraw budowy autostrad. Poprawki dotyczące powyższych zmian zostaną wprowadzone do Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013.

Krajowa S3 przebiegać będzie od portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej części kraju, poprzez aglomeracje miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Polkowice, Lubin, Legnica) aż po południową granicę z Czechami. Optymizm budzi fakt, że trasa prowadząca przez główne strefy ekonomiczne, powinna dodatkowo przyciągnąć zagranicznych inwestorów a tym samym przyczynić się do jeszcze większego zaktywizowania gospodarczego.

Budowa drogi ekspresowej w znacznym stopniu usprawni komunikację, przejmując ruch tranzytowy a co za tym idzie poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego. Obecnie natężenie ruchu wynosi 8-10 tys. pojazdów na dobę, w przyszłości natężenie powinno kształtować się na poziomie 30 tys. pojazdów na dobę  ( według Komitetu Sterującego do spraw Funduszu Spójności przy Ministrze Infrastruktury 11-08-2004 r.).
Wstępne prognozy zakładają, że budowa dolnośląskiego odcinka wiodącego do południowej granicy rozpocznie się już w przyszłym roku. Natomiast odcinek od Szczecina do A-4 zainicjowany zostanie nie wcześniej niż za dwa lata. Wstępnie zakłada się, że prace zakończone będą w 2011 roku.

Jednocześnie w dniach 17-18 marca bieżącego roku, odbyła się konferencja Ministrów Transportu Państw Grupy Wyszechradzkiej, podczas którego strona polska i czeska podpisały umowę o połączeniu polskiej drogi ekspresowej S3 z czeską drogą R11 na granicy obu państw.


Podobne wiadomości:

Droga S3 do granicy – powstanie do 2023 roku

Droga S3 do granicy – powstanie do 2023 roku

Polskie drogi 2017-05-26

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Polskie drogi 2017-12-05

Komentuj:

~wes 2007-04-19

Bzdura z tym polnocnym opdcinkiem. Zaczynaja w na pocz 2008 lasy sa juz wyciete miedzy Gorzowem a Szczeninem porobione korytarze, dzialki wykupione i plan robot zaklada rozpoczecie prac na samym pocz. 2008 a zakonczenie w 2009 r.

~Misiek 2006-09-19

Niech buduja ta droge i najlepiej jakby zaczeli od obwodnicy Bolkowa,Kamiennej Gory i Lubawaki. Pozniej powinni polaczyc je w jeden ciag od granicy do Legnicy. Bo za pare lat okaze sie ze mamy wylot atostrady z Czech gdzies na polu na zachod od Lubawki. I jak wtedy zaczna tam jezdzic wielkie ilosci samochodow to w pare tygodni z krajowej 5 i 3 zostanie tylko kupa rozjezdzonego gruzu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.