mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S-3 do Lubawki

S-3 do Lubawki

O tym jak ważne jest połączenie portów morskich z południem Polski nie trzeba nikogo przekonywać. Jeżeli spojrzymy na to jeszcze bardziej globalnie ekspresowa droga S-3 będzie najkrótszym połączeniem Skandynawii w kierunku Pragi, a poruszając się dalej, poprzez Austrię, do portów basenu Morza Śródziemnego.

S-3 do Lubawki

Planowana droga ekspresowa S3 początkowo istniała w rządowych programach budowy sieci autostrad jako autostrada A-3. Zmiana koncepcji, tłumaczona relatywnie niskim natężeniem ruchu a co za tym idzie nieopłacalnością budowy płatnej autostrady spowodowała, że będziemy musieli zadowolić się tylko jedną autostradą północ-południe, jaką jest projektowana A1 Gdańsk-Gorzyczki o długości 582 km.

Pocieszające są jednak, to że droga ekspresowa, która początkowo w planach kończyła się na miejscowości Krzywa przy autostradzie A-4, zostanie przedłużona do przejścia granicznego w Lubawce - tak zadecydował na początku ubiegłego tygodnia pełnomocnik rządu do spraw budowy autostrad. Poprawki dotyczące powyższych zmian zostaną wprowadzone do Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013.

Krajowa S3 przebiegać będzie od portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej części kraju, poprzez aglomeracje miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Polkowice, Lubin, Legnica) aż po południową granicę z Czechami. Optymizm budzi fakt, że trasa prowadząca przez główne strefy ekonomiczne, powinna dodatkowo przyciągnąć zagranicznych inwestorów a tym samym przyczynić się do jeszcze większego zaktywizowania gospodarczego.

Budowa drogi ekspresowej w znacznym stopniu usprawni komunikację, przejmując ruch tranzytowy a co za tym idzie poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego. Obecnie natężenie ruchu wynosi 8-10 tys. pojazdów na dobę, w przyszłości natężenie powinno kształtować się na poziomie 30 tys. pojazdów na dobę  ( według Komitetu Sterującego do spraw Funduszu Spójności przy Ministrze Infrastruktury 11-08-2004 r.).
Wstępne prognozy zakładają, że budowa dolnośląskiego odcinka wiodącego do południowej granicy rozpocznie się już w przyszłym roku. Natomiast odcinek od Szczecina do A-4 zainicjowany zostanie nie wcześniej niż za dwa lata. Wstępnie zakłada się, że prace zakończone będą w 2011 roku.

Jednocześnie w dniach 17-18 marca bieżącego roku, odbyła się konferencja Ministrów Transportu Państw Grupy Wyszechradzkiej, podczas którego strona polska i czeska podpisały umowę o połączeniu polskiej drogi ekspresowej S3 z czeską drogą R11 na granicy obu państw.


Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu projektowego

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~wes 2007-04-19

Bzdura z tym polnocnym opdcinkiem. Zaczynaja w na pocz 2008 lasy sa juz wyciete miedzy Gorzowem a Szczeninem porobione korytarze, dzialki wykupione i plan robot zaklada rozpoczecie prac na samym pocz. 2008 a zakonczenie w 2009 r.

~Misiek 2006-09-19

Niech buduja ta droge i najlepiej jakby zaczeli od obwodnicy Bolkowa,Kamiennej Gory i Lubawaki. Pozniej powinni polaczyc je w jeden ciag od granicy do Legnicy. Bo za pare lat okaze sie ze mamy wylot atostrady z Czech gdzies na polu na zachod od Lubawki. I jak wtedy zaczna tam jezdzic wielkie ilosci samochodow to w pare tygodni z krajowej 5 i 3 zostanie tylko kupa rozjezdzonego gruzu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport