mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Są dodatkowe fundusze na A1 i A4

Są dodatkowe fundusze na A1 i A4

Europejski Bank Inwestycyjny przyznał kredyt w wysokości 800 mln euro na rozbudowę dwóch polskich autostrad na priorytetowych korytarzach transportowych. Chodzi o odcinki autostrady A1 oraz A4.

Są dodatkowe fundusze na A1 i A4
Pozyskane środki posłużą sfinansowaniu budowy 36-kilometrowego odcinka autostrady A1 od Pyrzowic do Maciejowa (w okolicy Katowic) oraz 135 km odcinka autostrady A4 pomiędzy Szarowem (w okolicy Krakowa) i Rzeszowem (na granicy z Ukrainą) oraz 5 km drogi dojazdowej do Rzeszowa w ciągu drogi S19.

Autostrady A1 i A4 stanowią część priorytetowej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) - są to ważne osie transportowe wykorzystywane do przewozu około 80 proc. pasażerów i towarów w Unii Europejskiej. Autostrada A1, która łączy polski region Morza Bałtyckiego z Austrią przez Czechy i Słowację, będzie stanowić nowoczesne połączenie tranzytowe pomiędzy Gdańskiem i Wiedniem przez Katowice i Brno. Autostrada A4 łączy z kolei granicę z Niemcami przez południową Polskę (Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice oraz Kraków) do granicy z Ukrainą.

Rozbudowa tych autostrad przyczyni się do zwiększenia przepustowości i bezpieczeństwa polskiej infrastruktury transportowej, będzie mieć również pozytywny wpływ na środowisko dzięki ograniczeniu zużycia paliwa i oszczędnościom czasu z powodu szybszego i bardziej płynnego przepływu ruchu. Budowa tych autostrad znajduje się na liście głównych programów krajowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 i będzie współfinansowana z funduszy spójności UE.

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), działający w imieniu Krajowego Funduszu Drogowego, jest kredytobiorcą, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) - promotorem projektu.

Sektor transportu jest głównym beneficjentem kredytów EBI w Polsce. Od 1990 r. wysokość współfinansowania EBI (łącznie z obecnym kredytem) dla projektów transportowych wyniosła blisko 12,5 mld euro, co stanowi około 40 proc zobowiązań kredytowych EBI na rzecz Polski. Bank udzielił do tej pory wsparcia finansowego projektom budowy odcinków autostrad A1, A2, A4 i A6 oraz głównych dróg krajowych na paneuropejskich korytarzach II, III i VI.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~Jon 2011-07-02

artykuł jest przykładem co może zrobić z wartościowych informacji niedouk. Przede wszystkim Rzeszów nie leży przy granicy z Ukrainą, a ponadto Autostrada z Wiednia do Gdańska nie będzie biegła przez Słowację. Zalecam spojrzeć na mapę Europy przed napisaniem kolejnego artykułu

~333D 2011-07-02

Astrolog wieszczy że będą ponownie duże pieniądze z EU na budowę dróg, ale co budować za te pieniądze oto jest pytanie, od 5 lat (Stryków - Konin 105 km) nie oddano żadnej autostrady stanowiąceej jakiś dłuższy ciąg komunikacyjny, miliardowa kasa ładowana jest w jakieś super łączniki i przeinwestowane węzły,typu Sośnica Maciejów, AOW, S-8 Warszawska, a brak jest dobrych projektów dróg miedzy aglomeracjami - te które są mają jakiś dziwaczny przebieg sugerujacy zaspokajanie potrzeb konkretnych miasteczek i gmin z których pochodzą wpływowe osoby, a to wydłuża drogą pomiedzy dużymi miastami które to mają być połączone podstawowym systemem dróg krajowych nieraz o 25%. Jakie powinny byc nowe trasowania autostrad i ekspresówek można zobaczyc na dobrej stronie wvvw.andrzej-bak.net/index.text.drogi.html jest tam nawet A-1- bis proponowana w 1999r zamiast przebudowy do 3 pasow gierkówki. Należy zwrócić uwagę także na pierwotnie uzgodniony przebieg S-8 Łódź Wrocław, i S5 na terenie wielkopolski porównując z tym co teraz chcą projektować lub nawet budować.

~astrolog 2011-07-01

Dzis czytajcie wywiad z Lewandowskim na temat nowego budzetu UE. Oficjalnie nie jest zaakceptowany, ale Lewandowski mowi, ze jest duza szansa na to, ze dostaniemy wlasnie okolo 80 mld. DOSTANIEMY powtarzam. Nie pozyczamy. Oczywiscie musimy miec wklad wlasny.

~Ad astrolog 2011-07-01

Prosze Panstwa, 69 i 80 miliardow euro to sa fundusze na rozwoj z budzetu Unii Europejskiej. To NIE sa kredyty w zadnym wypadku. Skojarzenia Polski z USA i z Grecja sa tu raczej nie na miejscu. Ale niech Polska nie traci czasu i dalej rozwija infrastrukture, w tym tez dobre drogi. Pozdrawiam !

~romek 2011-06-30

Pamietam rok 1980. Okres Gierka uległ załamaniu sam 1 sekretarz popadł w niełaski Wczesniej był rok 1976 Radom ale mimo wszystko jako 20 latek widziłaem błyskawiczną modernizacje Stoczni Szczecinskiej co umozliwiło budowe szybko i nowoczesnych jednostek.Stołowka serwowała schaboszczaki juz od 10 podczas pierwszego śniadania.Pensja młodego stazysty wynosiła ok 10000 zł co pozwalało troche poszaleć .Cena dolara to ok 130zł co dawało ok 80 dolców na miesiac.Informacja w rok 1980 o 20mld (w dolarach) długu państwa wywołała niedowierzenie a potem pytanie na co poszły te S.I tak własciwe od tego czasu załamała sie wiara w ustrój socjalny gdyz generował on pasozytnictwo , cwaniactwo .Kredytowania tak duzych inwestycji jakie jest budowa dróg jest działaniem koniecznym i niezbednym .Z drugiej strony 40 mln naród w sercu Europy a drogi jeszcze słabe.Dzisiejsze relacje płacowe to ok 1500 dolarów pensji brutto czyli 20 razy wiecej niz kiedyś.Chyba wiecej optimizmu na przyszłość

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport