mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Są pieniądze ? rusza budowa A1 Grudziądz - Toruń

Są pieniądze ? rusza budowa A1 Grudziądz - Toruń

Minister infrastruktury podpisał wniosek, skierowany do banków finansujących budowę autostrady A1 Grudziądz – Toruń, na wypłatę pierwszej transzy w wysokości ponad 600 mln złotych na realizację tej inwestycji. Budowa 62-kilometrowego odcinka A1 pochłonie 3 145 mln zł i finansowana będzie z pieniędzy prywatnych w ramach systemu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Odcinek ten zostanie oddany do użytku pod koniec 2011 roku. Wykonawcą prac na zlecenie GTC będzie Skanska-NDI.

Są pieniądze ? rusza budowa A1 Grudziądz - Toruń
Prace na tym odcinku już trwają. Zgodnie z umową wstępną Skanska-NDI prowadzi od kilku miesięcy prace przygotowawcze. Zamknięcie finansowania projektu pozwala na rozpoczęcie prac budowlanych w pełnym zakresie.

Dotychczas wybudowano drogi technologiczne wzdłuż większości planowanego odcinka – po nich prowadzony będzie ciężki transport. Zorganizowano też dojazdy do mostu przez Wisłę pod Grudziądzem, utworzone zostały place składowe, przeprowadzone badania geotechniczne i wstępne prace geodezyjne. Rozpoczęto również prace ziemne związane z przygotowaniem podłoża, w tym najgłębszą wymianę gruntów w Dźwierznie, sięgającą 22 m.
Zakres prac obejmuje remont 14 obiektów inżynieryjnych, rozbiórkę jednego oraz budowę 51 nowych, w tym dwóch dużych mostów przez Wisłę. Most pod Grudziądzem będzie najdłuższą tego typu konstrukcją w Polsce. Wykonywany będzie metodą nawisową, a dojazdy do niego metodą nasuwania podłużnego.

Powstanie również 5 węzłów (w tym węzeł Warlubie znajdujący się na trasie odcinka Rusocin-Nowe Marzy), 4 pary miejsc obsługi podróżnych (MOP), obwód utrzymania autostrady (OUA), 4 stacje poboru opłat (SPO) oraz plac poboru opłat (PPO).

- W tej chwili przy budowie A1 zatrudnionych jest bezpośrednio 800 osób. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia z poprzedniego odcinka zakładamy, że łącznie z dostawcami i podwykonawcami, w szczycie budowy będzie pracowało ok. 4 tysięcy osób. Przyjmujemy również, że będziemy wtedy korzystać z ponad 500 jednostek sprzętowych - mówi Piotr Janiszewski Dyrektor Projektu A1.

Budowa odcinka Nowe Marzy-Czerniewice to bezpośrednia kontynuacja, realizowanej również przez Skanska-NDI, inwestycji z Rusocina do Nowych Marzów. W grudniu 2007 r., z niemal rocznym wyprzedzeniem przekazano północne 25 km A1. W październiku 2008 r., tym razem prawie 3 miesiące przed kontraktowym terminem zakończono budowę 65 km pomiędzy Swarożynem a Nowymi Marzami. Skanska posiada 80% udziałów w kontrakcie budowanym w joint venture z sopocką spółką NDI.

Autostrada A1, czyli europejska droga E75, jest częścią Trans-Europejskiego Korytarza Transportowego Północ-Południe łączącego Skandynawię z krajami leżącymi nad Morzem Śródziemnym. Korytarz biegnie od Morza Bałtyckiego przez terytorium Czech i Słowacji, aż do Austrii i będzie stanowić nowoczesne połączenie komunikacyjne pomiędzy Gdańskiem a Wiedniem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Tomek 2009-07-12

korytarz E-75 ( a nie Autostrada A-1, bądź jej przedłużenie) rzeczywiście biegnie przez Słowację. do krajów basenu Morza Śródziemnego autostrada biegnie przez terytoria Austrii... Moim zdaniem akurat tu nie ma się czego czepiać

~super 2009-07-12

Autostrada A-1 będzie biegła do krajów Morza Śródziemnego, czyli jak autor pisze do Austrii. Piątka z geografii. Druga piątka za Słowację leżącą przy A-1. Matko i taki młot pisuje artykuły.

aaa 2009-07-10

Co prawda Skanska dobrze rokuje, ale sam to powiem i wam radzę podobnie. Uwierzymy jak zobaczymy - albo lepiej - jak pojedziemy tą trasą. Zapowiedzi, etapy przetargowe i projektowe, zamknięcia finansowania..... a autostrad jak nie było tak nie ma!

~romek 2009-07-10

4 wezły drogowe to miejsca do zjazdu wjazdu i zawracania i tulko tu mozna skorzystac z autostrady.Punkty poboru opłat są zorganizowane przy tych zjazdach co ne utrudnia poruszania sie głownym szlakiem.I tak w nedalekiej przyszlosci wpowadzony zostanie systm elektroniczny który umozliwia poruszanie sie po płatnych autostradach praktyczni bez zatrzymania.Oczywiscie otwarta pzostaje kwestia ceny ale jak wiadomo małe dochody z akcyzy na paliwo trzeba dołozyc z opłaty autostradowej do raty bankowej.Firma Skanska to znany i uznany wykonawca wtej branzy ,budowali hotel Forum w Warszawie co wywołało wielką sensacje jesli chodzi o tempo pracy i organizaję placu budowy

~tubylec 2009-07-10

Czytając te wiadomości a także informacje Gdaki na oficjalnych stronach widać że autostrady jeszcze nie ma a już jest ustalane gdzie będą miejsca poboru opłat i ile te opłaty będą wynosić (to sie ładnie nazywa: dostosowanie odcinka do odpłatności)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport