mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Są szanse na nowe obwodnice w zachodniopomorskim

Są szanse na nowe obwodnice w zachodniopomorskim

Obwodnice wszystkich miast powyżej 15 tysięcy mieszkańców, odcinki dróg ekspresowych S11, S6 i S10 - to inwestycje, które mają szanse powstać w nowej perspektywie Programu Infrastruktura i Środowisko  na lata 2014-2020 w województwie zachodniopomorskim.

Są szanse na nowe obwodnice w zachodniopomorskim
Jak zapowiada szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad  w ramach Wieloletnich Ram Finansowych Unii Europejskiej na lata 2014-2020 na drogach krajowych w województwie zachodniopomorskim przygotowane powinny być następujące inwestycje:

  • obwodnica Kołobrzegu w ciągu DK nr 11;
  • obwodnica Myśliborza w ciągu DK nr 26;
  • obwodnica Szczecinka na drodze S11;
  • obwodnica Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Koszalin do węzła Szczecińska;
  • obwodnica Wałcza na S10;
  • stałe połączenie drogowe (tunelu) pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu;
  • obwodnica Gryfina w ciągu DK nr 31.

- Realizacja tych inwestycji spowoduje, że znikną miejsca, w których dotychczas często tworzyły się korki, a wszystkie miasta powyżej 15 tysięcy mieszkańców położone na drogach krajowych w województwie zachodniopomorskim będą miały obwodnicę. Aby zrealizować te inwestycje GDDKiA musi przede wszystkim przygotować niezbędną dokumentację i uzyskać decyzje i pozwolenia umożliwiające ich realizację – podkreślają drogowcy.

Szczeciński oddział GDDKiA posiada już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach  zgody na realizację przedsięwzięcia – budowa tunelu w Świnoujściu. Jednak przed wykonaniem dokumentacji i przystąpieniem do realizacji zadania, konieczne jest przygotowanie  dodatkowej analizy uwarunkowań połączenia drogowego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu, która ma zostać opracowana na zlecenie Urzędu Miasta Świnoujście.  Analiza ta ma obejmować porównanie opłacalności ekonomicznej różnych wariantów inwestycji, z uwzględnieniem dotychczasowych przepraw promowych.

Powoli dobiega końca realizacja inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko  na lata 2007-2013. Koszt inwestycji realizowanych w regionie zachodniopomorskim w ramach tego programu wyniesie szacunkowo ok. 2,6 miliarda złotych. Środki te  zostały przeznaczone na wybudowanie przede wszystkim drogi ekspresowej S3 ze Szczecina do Gorzowa, oraz obwodnic Miękowa i Nowogardu.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~warszawiak 2012-02-23

Jarku, bardzo dobrze, że DW142 została wyremontowana, ale A6 od Rzęśnicy do Elbląga bardzo by się przydała. Byłoby idelne połączenie Szczecina z Gdańskiem (musiałaby się przecież przeciąć z A1) i Szczecina z Królewcem. Na tranzycie Niemcy-Królewiec też by można zarabiać. Doskonale zdaję sobie natomiast sprawę, że obecnie jest to nierealne, a to, czy powstanie w drugiej połowie obecnego stulecia, pod jego koniec, czy w następnym stuleciu, nie robi mi niestety żadnej różnicy, nie jestem długowiecznym żółwiem. Będę zadowolony, jak wreszcie cała A6 będzie przebudowana od granicy do Rzęśnicy, co już dawno powinno być zrobione, tym bardziej, że tak niewiele zostało.

~jarek 2012-02-23

warszawiak DW142 autostradą może nie być nawet pod koniec stulecia ponieważ po wojnie droga ta straciła swoje strategiczne znaczenie (połączenie Berlina z Królewcem), Dobrze, że jednak od węzła w Łęczycy w stronę Chociwla ostatnio została zmodernizowana

~warszawiak 2012-02-22

Romku, byłoby cudownie, gdyby przedłużeno A6 do Chociwla i najlepiej dalej starym śladem "berlinki" do Elbląga. Tylko, że obecnie jest to niestety abosolutnie nierealne. Ja domagam się przecież tak niewiele, dokończenia przebudowy istniejącej poniemieckiej A6 w całości od granicy do Rzęśnicy, oczywiście razem z wezłami "Kijewo" i "Rzęśnica". Tak niewiele zostało, a i tego nie mogą skończyć i nawet (oprócz ok. 2 km autostrady i węzła "Tczewska") nie słychać nic o planowanych przetargach...To naprawdę czyste kpiny, do przebudowy zostaje dosłownie parę km autostrady i dwa węzły. A dalej od Rzęśnicy przeróbka istniejącej DW142 na autostradę i dalsza jej budowa nastąpi w naszych realiach... ho,ho, chyba pod koniec obecnego stulecia, w każdym razie na pewno w drugiej jego połowie, nie wcześniej.

~romek 2012-02-21

Szczecin miasto wysuniete daleko na zachód nie ma szczęscia do dużyc inwestycji .Jeszcze w latach 60 brakowało dobrego dojazdu do miasta od strony kraju jak wiemy miasto lezy po stronie zachodniej Odry i dostanie sie do miasta nalezy pokonac dwie szerokie rzeki Odrę Zachodnią i Wschodnią oraz kanał portowy.Jeszce w latach 60 istniał na kanale portowym angielski most wojenny typu Bayla waski .Ponadto droga dojazdowa ulica Gdanska poprzecinany była licznymi torami dochodzacymi do portu. Linia kolejowa do miasta prowadziła przez drewniany most zbudowany przez chyba ruskich w latach 40.Dopiero podarowany przez Anglię duzy most stalowy Bayla skrecany srubami poprwił komunikację kolejową.Dopiero epoka Gierka wyprowadziła komunikacje kolejowa przez budowe nowych mostów kolejowych podobnie wymieniona ul Gdanska zyskała estakadę nad torami co kapitalnie porawiła sytuację.Czy mozna miec pretensje to takiego stanu rzeczy chyba nie. Taka była wtedy Polska.W Szczecinie na ulicy Mickiewicza stacjonowały jednostki rosyjskie zasilając miejscowe knajpy chyba Słoneczną .Odbudowano równiez dwa mosty na autostradzie czyniac ja przejezdną.Chociaz miasto własciwie było izolowane zamknięta granicą ze strony NRD i pólnocy do Szwecji.Do miasta docierali ludzie niewygodni dla władzy w komunistycznej Polsce widząc szansę na azyl i spokojne życie z dala od siepaczy UB.Powodowało to izolację i zapomnienie miasta w planach rozwojowych kraju chociza gwoli prawdy lata 70 na fali wydarzen grudniowych przyniosły krótkie ożywienie .Dzisiaj mamy co prawda znacznie lepsze drogi wybudowano nowa trase wyjazdową z miasta w ciagu ulicy Gdanskiej z uwagi na znaczne starzenie się starej przeprawy.Brakuje dobrego rozwoju napływu nowych inwestycji przynajmniej dobrego gospodarza dla zamkniętej Stoczni Szczecinskiej.Pewną szansę widzi sie w budowie wokól miasta strefy ekonomicznej modernizujac autostradę A6 .Przedłuzenie tej trasy do Chociwla przez Szczecinek do Chojnic może spowodować ozywienie gospodarcze wzdłuz nowej A6.Prace moza rozpocząc etapami podobnie jak budowa S3 tak aby zmniejszyc koszty przedsięwziecia

~warszawiak 2012-02-19

A dlaczego brakuje naprawdę paru kilometrów przebudowy starej poniemieckiej nawierzchni na A6 do Rzęśnicy? Oczywiście razem z docelową przebudową węzłów Kijewo i Rzęśnica. Czy w naszym kraju nic nie może być zrobione do końca? Chodzi o całkowitą przebudowę A6 od granicy do Rzęśnicy. I druga sprawa, tunel w Świnoujściu powinien mieć bezwzględny priorytet. Dawno już zresztą powinien być zbudowany. Tymczasem, odcięte od reszty kraju Świnoujście od dawna dusi się, jest pośmiewiskiem zagranicznych turystów, hamulcem dla turystow krajowych, ale przede wszystkim połączenia promowe są ogromną udręką mieszkańców. A zamiast najszybciej zabrać się do roboty, przygotowuje się jakąś "dodatkową analizę uwarunkowań, bo, cytuję: "Analiza ta ma obejmować porównanie opłacalności ekonomicznej różnych wariantów inwestycji, z uwzględnieniem dotychczasowych przepraw promowych". Naprawdę, mamy jeszcze mnóstwo kretyńskich urzędasów, a czytając takie bzdury ("analiza...z uwzględnieniem dotychczasowych przepraw promowych") ręce same opadają. Zaiste, w jakiej szalonej głowie mógł zrodzić się pomysł porównywania stałej przeprawy z dotychczasowymi promami i zlecenie robienia wobec tego za niemałe pieniądze jakiejś analizy?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport