mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Są umowy na całą A1 Stryków - Tuszyn

Są umowy na całą A1 Stryków - Tuszyn

Jeden z bardziej strategicznych odcinków autostrad w naszym kraju, który łączy dwie autostrady z drogą ekspresową, w końcu doczekał się podpisania umów. Jest więc szansa, że latem 2016 roku pojedziemy już całym odcinkiem autostrady A1 ze Strykowa do Tuszyna.

Są umowy na całą A1 Stryków - Tuszyn
Liczący 40 kilometrów odcinek Stryków-Tuszyn jest ważny jeszcze z jednego powodu. Otóż stanowi on jednocześnie wschodnią obwodnicę Łodzi i pozwoli znacznie przyspieszyć podróż samochodem z południa kraju na północ.

Wczoraj w siedzibie łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisana została umowa na wykonanie trzeciego, ostatniego już odcinka autostrady A1 ze Strykowa do Tuszyna. Cały fragment "A-jedynki" został bowiem podzielony na trzy odcinki, co powinno przyspieszyć budowę całości.

I odcinek zaczyna się na węźle Łódź Północ, gdzie krzyżują się autostrady A1 i A2, a kończy na węźle Brzeziny, czyli skrzyżowaniu z drogą krajową 72. Odcinek ten liczy 14,1 kilometrów i zostanie wybudowany przez konsorcjum firm Strabag-Budimex. Wartość tego kontraktu opiewa na 339.623.175,69 zł.

Za realizację drugiego odcinka - od Brzezin do węzła Romanów (skrzyżowanie z drogą wojewódzką 714) - o długości 11 kilometrów odpowiedzialna jest firma Mota-Engil. Jego wybudowanie będzie kosztować 360.747.073,93 zł.

I wreszcie trzeci odcinek, na którego budowę podpisano umowę w dniu wczorajszym, połączy węzeł Romanów z węzłem Tuszyn, gdzie A1 będzie się krzyżować z drogą krajową 91. Cały odcinek liczy ok. 16 kilometrów, ale do wybudowania pozostało ok. 13,3 km. Istnieje bowiem już 2,7 km trasy, która powstała w ramach budowanego odcinka S8, będącego fragmentem węzła Łódź Południe. Koszt wybudowania trzeciego odcinka wyniesie 327.041.625,00 zł, a wybuduje go konsorcjum firm Budimex i Strabag.



Cała wschodnia obwodnica Łodzi, która będzie kosztować ponad 1 mld zł, będzie miała nawierzchnię betonową, której trwałość ma wynosić, bez konieczności przeprowadzania gruntownych remontów, od 30 do 40 lat. Wszystkie trzy odcinki powinny zostać wybudowane w okresie 22 miesięcy, nie licząc okresów zimowych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~warszawiak 2014-10-10

NOOOOO, NARESZCIE!!!!!!!!!! Ślimaczyło się to niemiłosiernie. Według wymienionych w artykule kontraktów, termin dokończenia tego najważniejszego autostradowego odcinka w Polsce (po wybudowaniu A2 Warszawa-Łódź) przypada na 31.08.2016 r. To "tylko" ponad 3 lata później od terminu pierwotnego. Miejmy nadzieję, że tym razem żadnych opóźnień już nie będzie. Nie rozumiem tylko, w jaki sposób podział całego fragmentu A1 Stryków-Tuszyn na 3 odcinki ma przyspieszyć prace. Ale mniejsza z tym. A z powodu niewywalenia przez GDDKiA nieudacznika Polimexu z budowy co najmniej rok wcześniej od czasu, gdy to nastąpiło, cały sezon budowlany 2014 r. został stracony.

~konjo 2014-10-07

wychodzi na to, że wszystko powinny budować budimeks, skanska i strabag....

~Jumper 2014-10-07

Dodać należy, że poprzedni wykonawca Polimex Mostostal, który nie wywiązał się z roboty i zszedł z placu budowy twierdząc że Gdaka na pewno nie zapłaci - otrzymał w prezencie od Gdaki 40 mln PLN, podobnie jak partner tej firmy - Doprastav. Lekką ręką wywala się prawie 90 mln PLN z kasy państwa a przecież można było zapłącić gwarancjami które udzieliły chińskie banki a które to pieniądze przecież nam się należą i na pewno polski rząd zrobi wszystko i je odzyska ;-) Masakra co się dzieje w tym kraju...

~kierowca 2014-10-07

No straszliwy sukces gospodarczy. przecież ten odcinek miał być gotowy jeszcze przed Euro 2012. Propaganda sukcesu i mydlenie ludziom oczu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.