mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Skrzydła Trójmiasta dla węzła Karczemki

Skrzydła Trójmiasta dla węzła Karczemki

Rozbudowa węzła Karczemki na Obwodnicy Trójmiasta (S6) została uznana najciekawszą i najważniejszą metamorfozą w Trójmieście. Inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad została nagrodzona „Skrzydłami Trójmiasta”.

Skrzydła Trójmiasta dla węzła Karczemki
Nagrody te przyznaje regionalny portal internetowy Trojmiasto.pl za promowanie czynów, wydarzeń i przedsięwzięć, które powodują, że Trójmiasto staje się miejscem, gdzie lepiej się żyje, pracuje i wypoczywa. Wyboru dokonali czytelnicy portalu w głosowaniu internetowym. Węzeł Karczemki został nagrodzony „za stworzenie największego tego typu obiektu drogowego w północnej Polsce, który ułatwił poruszanie się nie tylko mieszkańcom Gdańska, Sopotu i Gdyni, ale wszystkim, którzy w podróżach po kraju przejeżdżają tranzytem przez Trójmiasto.”

W ramach rozbudowy węzeł Karczemki otrzymał kształt pełnej koniczyny. Powstało jedenaście wiaduktów, przepust i iluminowana w nocy kładka dla pieszych. Na Obwodnicy Trójmiasta został dobudowany trzeci pas ruchu na odcinku ok. 3,5 km dla obu jezdni. Łączna długość zbudowanych dróg to 13,9 km, w tym: 3,4 km Obwodnica Trójmiasta i 10,5 km to łącznice i drogi zbiorcze.

Podobne wiadomości:

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Polskie drogi 2018-01-15

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Polskie drogi 2017-12-05

Komentuj:

~romek 2012-11-22

Obwodnica Trójmiasta S6 wymaga na całej długosci poszerzenia o trzeci pas ruchu.Jest trasą bardzo mocno obciazoną praktycznie ruch odbywa sie non stop na dwóch pasach .Projektanci tej trasy niestety nie przewidzieli takiej sytuacji budujac waskie wiadukty bez mozliwosci rozbudowy.Dobrym rozwiązanie jest etapowienie inwestycji tak aby po paru latach osiagnącwymaganą przepustowość .Jeszcze mały kamyczek na wezle Karczemki ustawiono dwa mosty tak ze układ mijających filarów na obu powoduje trudnosci w przyszłej rozbudowie jezdni.Jedem most ma filar podporowy w srodku dokładnie w osi obu jezdni drugi 10m dalej dwa filary rozstawione nad obu jezdniami co zaciska cała koncepcję.Ciekawe kto wymyślił takie rozwiązanie podpór mostowych

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie
Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie
Na targach w Detroit zadebiutował właśnie jeden z najważniejszych modeli dla koncernu Volskwagen. Kolejne wcielenie Jetty lada moment trafi na ulice za wielką wodą.