mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Skrzydła Trójmiasta dla węzła Karczemki

Skrzydła Trójmiasta dla węzła Karczemki

Rozbudowa węzła Karczemki na Obwodnicy Trójmiasta (S6) została uznana najciekawszą i najważniejszą metamorfozą w Trójmieście. Inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad została nagrodzona „Skrzydłami Trójmiasta”.

Skrzydła Trójmiasta dla węzła Karczemki
Nagrody te przyznaje regionalny portal internetowy Trojmiasto.pl za promowanie czynów, wydarzeń i przedsięwzięć, które powodują, że Trójmiasto staje się miejscem, gdzie lepiej się żyje, pracuje i wypoczywa. Wyboru dokonali czytelnicy portalu w głosowaniu internetowym. Węzeł Karczemki został nagrodzony „za stworzenie największego tego typu obiektu drogowego w północnej Polsce, który ułatwił poruszanie się nie tylko mieszkańcom Gdańska, Sopotu i Gdyni, ale wszystkim, którzy w podróżach po kraju przejeżdżają tranzytem przez Trójmiasto.”

W ramach rozbudowy węzeł Karczemki otrzymał kształt pełnej koniczyny. Powstało jedenaście wiaduktów, przepust i iluminowana w nocy kładka dla pieszych. Na Obwodnicy Trójmiasta został dobudowany trzeci pas ruchu na odcinku ok. 3,5 km dla obu jezdni. Łączna długość zbudowanych dróg to 13,9 km, w tym: 3,4 km Obwodnica Trójmiasta i 10,5 km to łącznice i drogi zbiorcze.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~romek 2012-11-22

Obwodnica Trójmiasta S6 wymaga na całej długosci poszerzenia o trzeci pas ruchu.Jest trasą bardzo mocno obciazoną praktycznie ruch odbywa sie non stop na dwóch pasach .Projektanci tej trasy niestety nie przewidzieli takiej sytuacji budujac waskie wiadukty bez mozliwosci rozbudowy.Dobrym rozwiązanie jest etapowienie inwestycji tak aby po paru latach osiagnącwymaganą przepustowość .Jeszcze mały kamyczek na wezle Karczemki ustawiono dwa mosty tak ze układ mijających filarów na obu powoduje trudnosci w przyszłej rozbudowie jezdni.Jedem most ma filar podporowy w srodku dokładnie w osi obu jezdni drugi 10m dalej dwa filary rozstawione nad obu jezdniami co zaciska cała koncepcję.Ciekawe kto wymyślił takie rozwiązanie podpór mostowych

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport