mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Spotkanie ze środowiskiem drogowców

Spotkanie ze środowiskiem drogowców

Minister Infrastruktury spotkał się z przedstawicielami firm związanych z drogownictwem. Rozmawiano o planowanych działaniach urzędników oraz oczekiwaniach drogowców. Dialog pomoże usprawnić realizację Programu Budowy Dróg Krajowych, którego wykonanie leży we wspólnym interesie.

Spotkanie ze środowiskiem drogowców
Kilka dni temu Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk oraz Podsekretarz Stanu Zbigniew Rapciak spotkali się w siedzibie resortu ze przedstawicielami branż związanych z drogownictwem. Celem spotkania było poznanie opinii środowiska zaangażowanego w realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2008 – 2012. W rozmowach uczestniczyli reprezentanci zarówno firm projektowych, jak i wykonawców, producentów kruszyw, przewoźników oraz instytutów badawczych.
 
Szef resortu infrastruktury przedstawił zebranym założenia reformy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz całego procesu realizacji inwestycji drogowych. Cezary Grabarczyk poinformował także o przygotowanych w resorcie zmianach aktów prawnych, takich jak Ustawa o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tzw. specustawa), nowelizacja Prawa zamówień publicznych oraz Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub na usługi.
 
Przedstawiciele firm wykonawczych zapewnili, że dysponują potencjałem, który umożliwi wykonanie zaplanowanych zadań inwestycyjnych, dodając że liczą na zwiększenie w najbliższym czasie liczby organizowanych przetargów. Obecni na spotkaniu producenci kruszyw zapewnili także, że baza materiałowa jest wystarczająca dla realizowania planowanych inwestycji drogowych.
 
Podczas spotkania zwrócono uwagę na konieczność wypracowania standardowych, typowych rozwiązań technicznych dotyczących budowy konstrukcji inżynierskich. Poruszono również kwestię dopuszczenia do wykorzystywania przy budowie dróg materiałów lokalnych oraz uzyskanych z recyklingu, w celu ograniczenia kosztów transportu oraz zmniejszenia ilości materiałów dowożonych na budowę.

Podobne wiadomości:

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Polskie drogi 2017-10-16

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

Komentuj:

~romek 2008-06-18

Bardzo dobre spotkanie.najbardziej istotny temat obizenie kosztów budowy poprzez unifikacje rozwiazan projektowych typowych wiaduktów .Niemcy budujac w latach trzydziestych swoje autostrady w ilosci 1000km rocznie opracowali na Politechnice Berlinskiej wykorzystując do prac studentów ostatnich roczników dyplomowych typowe konstrukcje mostowe o okreslonej szerokosci np typ A,B,C które skatalogowano i podano jako obowiazujace w realizacji dróg autostradowych.Opracowania projektowe indywidualne do kazdej przeprawy wilokrotnie przedrazaja koszty,są bardzo czasochłonne.Opracowania kosztorysowe bazyjące na takim materiale windują ceny km autostrady bardz wysoko.

~Eberhardt_Mock 2008-06-18

Kolejne pitu pitu przy kawce i ciasteczach, a efektów brak. K....wa co jest co 4 artykuł jest o niczym. Kogo to obchodzi?????

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic