mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Startuje wschodnia obwodnica Wrocławia

Startuje wschodnia obwodnica Wrocławia

19 czerwca 2009 roku DSDiK i Skanska S.A. podpisały umowę na budowę pierwszej części tzw. obwodnicy wschodniej Wrocławia na trasie Bielany – Łany – Długołęka (odcinek o długości 5,59 km ). Wartość kontraktu to 215 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest na styczeń 2013 roku.

Startuje wschodnia obwodnica Wrocławia

Wschodnia obwodnica Wrocławia ma w przyszłości połączyć autostradę A4 z drogą S8 w kierunku Warszawy.

Powierzony wykonawcy IV etap (zadanie 2) to najtrudniejszy inżynieryjnie i technicznie fragment budowy obwodnicy. „Trasa przebiega w całości nad wodą, terenami zalewowymi, polderami i rozlewiskami Oławy i Odry. W ramach zadania powstaną 3 mosty o długości od 102 do 286 m. Powstaną też 2 estakady nad terenami zalewowymi, z których jedna będzie miała 532 m, a druga 612 m długości. Konieczne będzie także wykonanie nasypów o kubaturze ponad 851 tysięcy m sześciennych” — mówi Bogdan Rytwiński, Dyrektor Oddziału Budownictwa Drogowo-Mostowego we Wrocławiu.

Prace rozpoczną się od ul. Stawowej w Siechnicach, a zakończą na ul. Odrzańskiej w Łanach. Skanska zbuduje też wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach, a na całym realizowanym odcinku drogi wykona 15 przejść dla zwierząt. Kontrakt obejmuje także przebudowę starej i budowę nowej infrastruktury technicznej (wodociągu, gazociągu, kanalizacji deszczowej, sanitarnej, sieci elektroenergetycznej i teletechnicznej). Wzdłuż trasy powstaną ciągi piesze i ścieżki rowerowe.

W ramach kompensat przyrodniczych posadzone będzie 32 ha lasów, a także powstanie staw o powierzchni 2500 m kw.
 
KALENDARIUM


19 listopada 2008 roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg dwustopniowy (ograniczony) na budowę jezdni wschodniej drogi wojewódzkiej Bielany – Łany – Długołęka – ETAP IV zadanie 2, realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa drogi wojewódzkiej od drogi krajowej nr 94 do drogi wojewódzkiej nr 455 wraz z ich węzłami.  Zostało złożonych 7 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, jeden wykonawca został wykluczony. Do składania ofert zaproszono 6 wykonawców.

12 maja 2009 roku komisja przetargowa otworzyła 6 ofert. W wyniku oceny ofert wybrana została jako najkorzystniejsza oferta złożona przez firmę Skanska S.A. za kwotę  około  215 mln zł, a za najdroższą uznano ofertę złożoną przez  Mostostal S.A z Warszawy około 426 mln zł. Po ogłoszeniu wyników postępowania firma Mota Engil złożyła w dniu 28 maja 2009 roku protest, który został oddalony jako niezasadny. Od oddalenia protestu firma nie wniosła odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. 19 czerwca 2009 roku uroczyście została podpisana umowa z firmą  Skanska S.A.

---------------------------

Skanska od wielu lat buduje we Wrocławiu drogi, mosty i obiekty budownictwa ogólnego. Obecnie jest  wykonawcą Północnej Śródmiejskiej Obwodnicy Wrocławia. Dotychczasowe realizacje Skanska to m.in. budowa obwodnicy Oleśnicy, Żmigrodu, Zgorzelca i Bielawy. We Wrocławiu Skanska zbudowała Most Milenijny, przebudowała Plac Powstańców Wielkopolskich, Plac Jana Pawła II, Most Szczytnicki, ul. Lotniczą i wiele innych.


Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~tad 2009-06-25

Czy powstanie kolejny potworek drogowy? To co określają przepisy i normy, a do tego jeszcze twórczo upiększają projektanci i na koniec decydenci (np Zdrojewski, a teraz jego następca) prowadzi do dróg na miarę 19 wieku (no może wczesnego 20). Remontuje się za olbrzymie pieniądze drogi, ale polega to na odtworzeniu dróg poniemieckich budowanych 100 lat temu. Powstają ulice i drogi wąziutkie, niebezpieczne ale za to upiększone wspaniałymi garbami i wysepkami. Potem mówi się o przodowaniu Polski w wypadkowości, a najlepiej wg. władców byłoby żeby samochody stały w miejscu, a ludzie poruszali się dorożkami konnymi choć i te nie nadawałyby się na wszystkie ulice. Brak jest w Polsce ludzi wielkiego formatu, choćby takich jak Piotr Wielki, który potrafił zbudować Petersburg z perspektywą na 200 lat do przodu (pomijam oczywiście Wielkiego Tuska, choć małego wzrostu i ujawniającego talent się jedynie do załatwiania przeciwników politycznych i składania obiecanek POLAKOM). Tad

~do sergieja 2009-06-24

Obwodnica Wroclawia w ciagu S5 bedzie przebiegac wspolnym sladem z A8.

~sergiey 2009-06-23

to wiem ze obwodnica bedzie droga wojewódzka, moje pytanie w takim razie zmienie, gdzie będzie obwodnica wroclawia w ciagu drogi S5?

~bob budowniczy 2009-06-23

dokładnie to nawet nie jest droga krajowa (o co były starania) tylko wojewódzka

~Eberhardt_Mock 2009-06-23

To nie bedzie droga klasie ekspresowej, bo założenia nie ma odprowadzać cięzkiego ruchu do tego jest budowana AOW. Ta droga jest niezbedna ludziom mieszkającym we wschodniej części przedmieść Wrocławia i sąsiadujących gminach. Tak więc nie wiem skąd Ci się wzięła tam S5, no i inwestor jest inny bo nie GDDKiA tylko Samorząd

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku
Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku
Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość. Dopiero w 2022 roku zostaną oddane do użytku kolejne trzy odcinki drogi ekspresowej S1 o łącznej długości 51 km. Taką informację podał do wiadomości resort infrastruktury.