mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Szczecin: Nowe mosty nad Odrą i Regalicą

Szczecin: Nowe mosty nad Odrą i Regalicą

Urząd Miejski w Szczecinie poinformował o oddaniu do użytku nowych mostów nad Odrą i Regalicą, które znalazły się w ciągu drogi krajowej nr 31. Budowa nowych przepraw w ciągu ulicy Autostrada Poznańska kosztowała około 83,44 mln zł.

Szczecin: Nowe mosty nad Odrą i Regalicą
Budowa nowych mostów przepraw drogowych przez Odrę i Regalicę w Szczecinie oraz dróg dojazdowych do nich to jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowanych w tym mieście w ostatnich latach. Nowe obiekty powstały w ciągu ul. Autostrada Poznańska i zastąpią dwa istniejące mosty, które powstały jeszcze w latach 50 i dotrwały do dnia dzisiejszego. Ich stan techniczny był jednak bardzo zły i stanowiły „wąskie gardła” ważnego ciągu komunikacyjnego miasta. Nie spełniały one wymogów nośności, przejazd przez nie był ograniczony do pojazdów poniżej 20 ton i to przy zmniejszonej prędkości.

Inwestycja związana z budową nowych mostów rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku. W trakcie prac powstały dwa trzyprzęsłowe mosty zlokalizowane w ciągu ulicy Autostrada Poznańska i leżące w ciągu miejskiego odcinka drogi krajowej nr 31. Most nad Odrą ma ponad 205 m długości, a most nad Regalicą ma 227,5 m długości. Wybudowano także wiadukty dojazdowe do mostów o długościach odpowiednio 86m i 150,8 m (m. nad Odrą) oraz 150,8 m i 44,6 m (m. nad Regalicą). Obiekty mają nośność klasy A. Oznacza to, że mogę po nich jeździć pojazdy o masie do 50 ton. Wzdłuż mostów powstały chodniki. Przeprawy są oświetlone, zabezpieczone stalowymi barierami, zaopatrzone w sygnalizację nawigacyjną.

Cała inwestycja kosztowała około 83,44 mln zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport w wysokości 44,2 mln zł. Prace budowlane wykonało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych przejęte przez firmę Bilfinger Berger Polska.

Powstanie nowych przepraw było pierwszym etapem przebudowy ulicy. Miasto planuje kolejne etapy przedsięwzięcia. Ul. Autostrada Poznańska ma zostać połączona z autostradą A6. W tym celu niezbędna jest budowa węzła przy ul. Morowej. To ma być kolejna część inwestycji. W następnym etapie wyburzone zostaną stare mosty i na ich miejsce wybudowane nowe przeprawy oraz nowa nitka jezdni.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~romek 2008-11-16

Dlaczego tylko A1,A2,A4.Dlatego ze koncesje budowy tych dróg przez GTC - A1,Autostrada Wielkopolska A2,Stalexport A4 opanowali ludzie powiązania z byłą SLD dla których interes Polski nie miał zadnego znaczenia.Koncesje powinny zostac odebrane w celu zatrzymania drenazu gotówki z budżetu panstawa.

~romek 2008-11-16

Ministerstwo Infrastruktury na podstawie wielu postulatów gmin leżących w korytarzu pomorskim na tkz sladzie starej "berlinki"zleciło opracowanie bilansu za i przeciw dla tej trasy.W latach minionych 60 w programie szkoły podstawowej na lekcjach geografi potrafilismu z dużą dokładnością wskazać granice trzech zaborców w oparciu o istniejąćą siec dróg kolejowych.Siec dróg kolejowych dla Pomorza w porównaniu z ziemiami byłego Krolestwa Kongresowego jak i Galicji była wysoce rozwinieta.Patrząc obecnie na układ planowanych dróg autostradowych w Polsce widac wyraznie kompleksy przeszłości planistów którzy siedzą w tej branzy.Planowane drogi omijaja w sposób zdecydowany Ziemie Pomorskie.Czy tereny te które w wiekszości zostały porzucone jako potencjalne zródło rozwoju przemysłu mają stac się skansenem techniki XIX wieku.Budowa nowoczesnych dróg dla tych ziem jest nieodzownym elementem który przyciągnie tutaj kapitał stworzy nowe miejsca pracy. Czy jest osoba w Miniserswieie Infrastruktury która ma wizję dróg w Polsce godną polecenia.Upolitycznienie tej organizacji pod PO jest wysoce szkodliwe gdyz panowie skupiją sie na tanich chwytach propagandowych podobnych do lat 70

~olaff 2008-09-03

@romek: kontynuacja budowy berlinki po jej wytyczonym 70-z-hakiem lat temu śladzie, nie ma dziś najmniejszego sensu dla regionu Pomorza Zachodniego. Oczywiście Kaszubom żal, że muszą jechać "naokoło" czyli przez Koszalin i Słupsk ale trudno. Oś transportowa Berlin-Królewiec nikomu dziś potrzebna nie jest.

~Stefan 2008-09-02

Niecale2 lata temu mialem okazje przez kilka miesiecy bywac w Szczecinie. Musze przyznac ze fantastycznie mi sie po nim jezdzilo samochodem zwlaszcza ze w moim rodzinnym Wroclawiu jazda samochodem po miescie to koszmar. W szczecinie okolo godziny 16 udało mi się przejechac z wylotówki na Police do wylotówki na Gryfino w 20 minut i wcale nie łamałem przepisów drogowych. Osobiscie uważam że Szczecin jest najlepiej zorganizowanym miastem w Polsce jeśli chodzi o ruch kołowych.

~Mieszko 2008-09-02

A swoją drogą, to "Autostrada Poznańska" to ciekawa nazwa ULICY :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport