mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Szczecin zyska łatwiejszy dojazd do portu

Szczecin zyska łatwiejszy dojazd do portu

Rozpoczyna się jedna z największych i najważniejszych inwestycji drogowych w Szczecinie. W 2013 roku pojedziemy zmodernizowaną ulicą Struga. Dzięki temu znacznie poprawi się dostęp do szczecińskiego portu. Przebudowa kosztować będzie ponad 104 miliony zł. Prace wykona polsko – czeskie konsorcjum firmy Eurovia. Wykonawca będzie miał 30 miesięcy na realizację zadania. W tym czasie gruntownie przebuduje ok. 2,5 km drogi będącej główną trasą wjazdową i wyjazdową z miasta.

Szczecin zyska łatwiejszy dojazd do portu
Przebudowa ul. Struga możliwa jest dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Zadanie, które nosi nazwę „Modernizacja drogowego dostępu do Portu w Szczecinie” otrzymało wsparcie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kwota dofinansowania to 79 milionów złotych.

Prace będą prowadzone na odcinku od ul. Jasnej do ul. Pomorskiej. Układ ulicy Struga zmieni się diametralnie. Stanie się ona nowoczesną i bezpieczną arterią pozbawioną skomplikowanych i zakorkowanych skrzyżowań.  Odcinek od ul. Jasnej do ul. Botanicznej znajdzie się w głębokim wykopie. Pozwoli to na „przerzucenie” nad ul. Struga dwóch wiaduktów, które ułatwią wyjazd z ul. Jasnej (I obiekt) oraz Łubinowej i Wiosennej (II obiekt). Dzięki temu, mieszkańcy osiedli sąsiadujących z ul. Struga łatwiej włączą się do ruchu. Prostszy będzie również dojazd do licznych obiektów handlowych i usługowych znajdujących się w tej części miasta.

W ramach inwestycji zmodernizowane zostanie także skrzyżowanie ul. Struga z ul. Pomorską. Będzie ono dwupoziomowe. Na niższym poziomie powstanie rondo. Będzie ono obsługiwało ruch lokalny: dojazd do ul. Pomorskiej czy ulic wspomagających. Droga na wyższy poziom wzniesiona będzie estakadach i posłuży do obsługi ruchu tranzytowego.

W trakcie prac zmodernizowana zostanie też infrastruktura podziemna, powstaną ponadto nowe chodniki i ścieżki rowerowe..  

Inwestycja będzie kontynuacją prac przeprowadzonych kilka lat temu. Wówczas przebudowana została ulica na odcinku od skrzyżowania z ul. Gryfińską do ul. Jasnej a na wysokości zajezdni autobusowej powstał wiadukt.

Przebudowa ul. Struga będzie trzecią dużą inwestycją drogową, prowadzoną w Szczecinie przez Eurovie. Wcześniej firma rozpoczęła budowę pierwszego etapu Trasy Północnej oraz przebudowę układu drogowego wokół galerii handlowej Kaskada.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~Silesia 2011-02-04

No dobrze,ale to nie jest w kierunku "macierzy"

~romek 2011-02-03

S10 potem ul.Struga to trasa wjazdowa do Szczecina z kieruku Piły ,Bydgoszczy prowadzi ruch w rejon portu nstępnie Trasą Zamkowa az do Pl Zołnierza lub ul Gdańską do Bramy Portowej

~Silesia 2011-02-03

Od strrony macierzy, -czyli Berlina ma sie rozumiec?

~romek 2011-02-03

Przebudowa ul Struga spowoduje duze zamieszanie w zasadzie jedynym głownym wjezdzie do Szczecina od strony macierzy.Zastanawiajace jest wykonaie sprawnych objazdów dla całego ruchu do miasta.Pytanie kolejne czy drogowcy nie rozpoczeli juz przebudowy kolejnego wezła w Kijewie gdzie krzyzuje sie A6 z S10 ktory lezy tez w głownym ciagu dojazdowym do ul Struga.Dobra koncepcja wysuwana od paru lat bylo połaczenie A6 starej Berlinki poprzez Autostradę Poznanską z Szczeciniem co bylo kluczowym argumentem dla udroznienia ruchu w momencie przebudowy Struga.Sprawa na razie nie znalazła swojego finału.Innym tematem wysuwanym przez mijscowych drogowców jak i mieszkanców jest modernizacja drogi S10 w kierunku Piły.Prace projektowe juz ruszyły i nalezy spodziewc sie rostrzygniec w ciagu kilku lat.Terminy zwiazane z przygotowaniem tej inwestycji sa niemiłosiernie długie gdyz wykonaie projektu z uzgodnieniami trwa bez nmała 24 miesiace.Wynika to z prostego faktu projekty wykonuja małe biura które dzielą etapy prac na kilka dekad z uwagi na ograniczone mozkliwosci wykonawcze.Dobra praktyką w zakresie kosztów byłoby posiadanie własnych biur projektowych przez Dyrekcje Dróg co zapewniło by odpowiednie tempo prac i stosowanie typowych rozwiazanw zakresie budowy.Dodcinek drogowy np 100km dzielimy na odcinki np 20km co ma umozliwic kazdemu zespołowi szybkie ogarniecie tematu a nie doktryzowanie sie i wyciaganie publicznych pieniedzy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport