mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Sześciu chętnych na budowę S6 Goleniów-Nowogard

Sześciu chętnych na budowę S6 Goleniów-Nowogard

Zachodniopomorski oddział GDDKiA otworzył oferty złożone w przetargu na realizację drogi ekspresowej S6 na odcinku Goleniów - Nowogard.

Sześciu chętnych na budowę S6 Goleniów-Nowogard
Na realizację pierwszego z sześciu odcinków drogi ekspresowej S6, dla której zostały otwarte oferty cenowe, zgłosiło się sześciu chętnych. Najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 343 910 460 zł, złożyła firma Budimex, zaś wartość najdroższej oferty to 476.615.545,51 zł (Impresa Pizzarotti).

Kryteriami przetargu są w 90% cena, w 5% czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5% okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza.

Odcinek Goleniów – Nowogard drogi S6 o długości 19,2 km jest pierwszym odcinkiem ekspresowej "szóstki". W przetargach na pozostałe 5 odcinków od Nowogardu do Koszalina otwarcie ofert cenowych planowane jest jeszcze w lipcu tego roku. Dla obwodnicy Koszalina i Sianowa trwa jeszcze sprawdzanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
 
Droga ekspresowa S6 na odcinku Goleniów – Koszalin o długości niemal 140 km powinna być gotowa w 2019 roku, będzie stanowiła połączenie Szczecina – stolicy województwa - z Koszalinem – drugim co do wielkości miastem regionu. W perspektywie do 2023 roku planowana jest budowa całej drogi ekspresowej S6 od Szczecina do Gdańska.  
 

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~romek 2015-07-02

Budowa odcinka S6 Goleniów Koszalin o długości 140km w ciągu 4 lat tj 35 km rocznie .Na wielkość tak długiego okresu realizacji pracy ma zasadniczy wpływ organizacja placu budowy polegająca na wykonaniu prac przez małe firmy budowlane z rynku krajowego które nie posiadają odpowiedniego wyposażenia w zakresie sprzętu mechanicznego szalunków ludzi i srodków finansowych .Małe firmy np. przy budowie wiaduktów przenoszenią stopniowo z obiektu na obiekt całe wyposażenie gdyż nie maja możliwości równoległego wykonywania od razu wszystkich obiektów mostowych. Taka organizacja powoduje tworzenie bardzo długich harmonogramów np. 4 letnich dla wykonania prostej drogi o niskim nasyceniu przeszkodami naturalnymi. Również podziału trasy na 5 odcinków jest podyktowany nie szybkim zakończeniem kontraktu a próbą obdzielania kontraktu zaprzyjaźnionym firm

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport