mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Szosą Lubicką do autostrady

Szosą Lubicką do autostrady

Gdy pozwoli pogoda, ruszy modernizacja ostatniego odcinka Szosy Lubickiej: od Strugi Toruńskiej do węzła Lubicz. 8 stycznia 2010 r. w Urzędzie Miasta Torunia została podpisana umowa pomiędzy MZD a firmą EUROVIA POLSKA SA, liderem konsorcjum, które wykona inwestycję. Prace będą prowadzone w cyklu 2-letnim i zgodnie z terminem mają się zakończyć 30 listopada 2011 r. Koszt to prawie 32,6 mln zł.

Szosą Lubicką do autostrady
Rozbudowa trasy wylotowej z miasta w kierunku wschodnim - odcinek drogi od granicy Torunia wraz z włączeniem drogi do autostrady A-1 - będzie realizowana na mocy porozumienia zawartego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z Prezydentem Miasta Torunia. Miasto zobowiązało się w tym porozumieniu, że mimo braku unijnego dofinansowania podejmie inwestycję, umożliwiającą Toruniowi sprawne i bezpieczne połączenie z powstającą autostradą A-1. Porozumienie zostało podpisane 1 kwietnia 2009 r. w obecności ministra Cezarego Grabaczyka. Chociaż w budżecie gminy zostały przewidziane pieniądze na ten cel, MZD nadal intensywnie zabiega o pozyskanie funduszy europejskich na tę inwestycję.

Budowa ostatniego odcinka Szosy Lubickiej do granic miasta to kontynuacja prac modernizacyjnych, jakie  były prowadzone na Szosie Lubickiej w latach 1999-2006. Jedna z najważniejszych dróg wylotowych z miasta zyska w pełni nowoczesne parametry, co jest ważne nie tylko z punktu widzenia kierowców wyjeżdżających lub wjeżdżających do miasta, ale także mieszkańców okolicznych osiedli mieszkaniowych. Rozbudowa drogi pozwoli również udostępnić i ożywić znajdujące się w tym rejonie tereny inwestycyjne, przede wszystkim tzw. Abisynię.

Wybudowana zostanie przede wszystkim nawierzchnia Szosy Lubickiej w układzie dwóch jezdni 3-pasowych wraz z pasami włączania i wyłączania o długości ok. 1 km. Do jej wykonania niezbędne będzie wybudowanie dwóch wiaduktów nad istniejącą linią kolejową, każdy o długości 64 m i szerokości odpowiednio 17 i 13 metrów oraz przepustów o łącznej długości 57 m dla obu jezdni Szosy Lubickiej, pod którymi płynie Struga Toruńska. Oprócz jezdni głównej powstanie także ok. 1,3 km jezdni dojazdowych, w tym do osiedla Bielawy, oraz w kierunku  Lubicza i Jedwabna. Podczas realizacji zadania zostaną też wykonane roboty towarzyszące, związane m.in. z likwidacją powstałych kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Na czas robót zostaną wytyczone objazdy, choć wykonawca zapewnia, że strategiczne dla ruchu fragmenty Lubickiej w tym rejonie będą wyłączane z ruchu jak najpóźniej.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~chriss 2010-01-15

kolego nie bądź śmieszny jaka to stolica regionalna regionu odczep się wreszcie od torunia

~romek 2010-01-14

Torun bardzo dynamiczny z drogami a co w Stolicy Regionalnej Bydgoszczy.Zbudowana pare lat temu ul.Kamienna na trasie utworzonej i zdemontowanej drogi kolejowej niie napawa dumą.Konieczna jest modernizacja tego bubla komunikacyjnego z licznymi jednopoziomowymi skrzyzowaniami.Ostatnio w Gazecie Wyborczej pojawiło sie kilka zdjec projektowanej trasy tramwajowej do Dworca Głownego oraz nowa trasa projektowana w rejonie Dworca Autobusowego przez Brdę.Straszne projekty mostów powieszanych na bazie rurowych pylonów które nijak nie pasuja do zabytkowego otoczenia.Przypomina to projekt podwieszanej kładki koło Opery Bydgoskiej wykonanej z grubych rur stalowych pomalowanych na biało.Przypomina to plataninę rur w Zakładach Chemicznych.Jakwieśc niesie ta opcja projektowa jest mocno zakoreniona przy obecnym Prezydencie.Projekt Pierzeji Zach Rynku Starego miasta szkło i beton jakies szalenstwo architektów którzy woogle nie czują tematu

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.