Tak dla S7

„Tak dla S7" to inicjatywa, która ma pomóc w realizacji drogi wylotowej z Warszawy – odcinka drogi S7 Warszawa-Grójec. Od kilku dni za pośrednictwem strony internetowej oraz portali społecznościowych Komitet Zrównoważonego Rozwoju Południa Aglomeracji warszawskiej zbiera podpisy pod petycją w tej sprawie.

Tak dla S7
Inicjatywa rozpoczęła się pod wpływem wypowiedzi ministra transportu, Sławomira Nowaka, który niedawno na łamach prasy oświadczył, że będzie szukał pieniędzy na drogi wylotowe z Warszawy. Jedyną taką drogą, która posiada już prawomocną decyzję środowiskową i przetarg na jej budowę mógłby się rozpocząć, jest odcinek S7 Warszawa- Grójec. Mimo tego w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011- 2015 został on wpisany do załącznika nr 2 ( przewidywana realizacja po 2013 roku).

- Budowa odcinka S7 Warszawa- Grójec przyniesie wiele korzyści dla mieszkańców południa aglomeracji warszawskiej, południowych dzielnic Warszawy oraz dla komunikacji w całej Polsce. Do najważniejszych możemy zaliczyć: odciążenie ulicy Puławskiej, odciążenie wjazdu do Warszawy i wyjazdu z niej na wysokości Janek i Raszyna, komfortowy wyjazd ze stolicy w kierunku Krakowa, ułatwiony dojazd do międzynarodowego lotniska Okęcie dla mieszkańców Radomia i Grójca oraz dla osób z południa Polski, rozwój południa aglomeracji warszawskiej oraz sprawniejsza komunikacja pomiędzy południem aglomeracji a stolicą, usprawnienie komunikacji pomiędzy południem a północą kraju – argumentuje  Komitet Zrównoważonego Rozwoju Południa Aglomeracji warszawskiej.

Droga S7 to jedna z budowanych w Polsce dróg ekspresowych. Docelowo ma przebiegać przez cały kraj i łączyć północ Polski z południem (Gdańsk- Rabka). Jej projekt obejmuje województwa pomorskie- warmińsko- mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i opolskie. Projektowana długość trasy to 720 km. Obecnie na mapie drogowej jest 165,8 km drogi oraz 29,3 km (odcinki z jedną jezdnią). W budowie jest ponad 98 km trasy.

Podobne wiadomości:

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Polskie drogi 2017-12-01

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Polskie drogi 2017-12-05

Komentuj:

~pKP 2012-03-02

Ktoś kto myli położenie województw opolskiego z małopolskim to żywy przykład wzorowego ucznia zwłaszcza z geografii, co? A po reformie szkolnictwa gdy pokolenie które obecnie uczęszcza do gimnazjów podejmie pracę to dopiero będzie cyrk. Będą pięknie pisać po angielsku ale dla nich Grunwald i Racławice to ta sama wojna i dowodził chyba Jaruzelski.

~warszawiak 2012-02-16

@astrolog i nie tylko: Najpierw chcę stwierdzić, że z Warszawy już dawno powinny być wyprowadzone ekspresówki i powinien być dawno skończony pierscień drogowy wokół miasta. Ale z skoro nie ma, to S7 nie jest najważniejsza. Droga, którą astrologu wymieniłeś, to S8 od Opaczy do Janek Małych na obecnej DK8 i dalej łącznik do DK7 w Sękocinie. Natomiast S7 ma prowadzić całkowicie innym nowym śladem od budowanego węzła Lotnisko (rozjazd S2 i S79) i być przedłużeniem S79 na płd i łączyć się z obecną DK7 za Tarczynem. Najważniejsze to: wspomniany odcinek S8 (oczywiście do Radziejowic) z łącznikiem do DK7 w Sękocinie, S8 od Marek do Radzymina, S7 na płn do Czosnowa (wylotówka na Gdańsk) i wreszcie S2 od Puławskiej do węzła Lubelska i dalej A2 do Choszczówki. Przydałoby się też wtedy zamknięcie drogowego pierścienia od węzła Lubelska do Marek. (S17) Ale co z tego, te drogi i S7 już dawno powinny istnieć, a nie wiem, czy ja się ich doczekam...

~znawca 2012-02-15

Kasy i tak w ciągu najbliższych 10 lat nie będzie.

~Marek 2012-02-15

To jest racja.Drogi wylotowe o klasie S z Warszawy już dawno powinny być zrobione.Trudno zrozumieć dlaczego np.prawie cała S 8 z Warszawy do Wrocławia jest już budowana ,a dla połączenia w całości dwóch polskich stolic czyli obecnej i dawnej wciąż nie ma realnych perspektyw.Gwoli informacji,mieszkam z dala od jakichkolwiek ekspresówek czy autostrad,jedynie czasami bywam w Warszawie i wtedy doceniam codzienną mękę mieszkańców stolicy.

~astrolog 2012-02-14

Bardzo wiele by dalo, gdyby zrobili chociaz wylot do Sekocina i ten zaplanowany tam wezel poludniowej obwodnicy Warszawy. Rozwiazaloby to cholerny problem korkow w Raszynie i na Al. Krakowskiej. Oczywiscie dociagniecie DK 7 do Grojca bardzo by sie przydalo, ale badzmy realistami. Przed 2014 z tym nie rusza. I macie racje. Odcinek od Krakowa do Miechowa to meka. Podobnie z Kielc do Jredrzejowa. i ze Skarzyska do Radomia. No cos mowia o obwodnicy Radomia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.