Tak dla S7

„Tak dla S7" to inicjatywa, która ma pomóc w realizacji drogi wylotowej z Warszawy – odcinka drogi S7 Warszawa-Grójec. Od kilku dni za pośrednictwem strony internetowej oraz portali społecznościowych Komitet Zrównoważonego Rozwoju Południa Aglomeracji warszawskiej zbiera podpisy pod petycją w tej sprawie.

Tak dla S7
Inicjatywa rozpoczęła się pod wpływem wypowiedzi ministra transportu, Sławomira Nowaka, który niedawno na łamach prasy oświadczył, że będzie szukał pieniędzy na drogi wylotowe z Warszawy. Jedyną taką drogą, która posiada już prawomocną decyzję środowiskową i przetarg na jej budowę mógłby się rozpocząć, jest odcinek S7 Warszawa- Grójec. Mimo tego w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011- 2015 został on wpisany do załącznika nr 2 ( przewidywana realizacja po 2013 roku).

- Budowa odcinka S7 Warszawa- Grójec przyniesie wiele korzyści dla mieszkańców południa aglomeracji warszawskiej, południowych dzielnic Warszawy oraz dla komunikacji w całej Polsce. Do najważniejszych możemy zaliczyć: odciążenie ulicy Puławskiej, odciążenie wjazdu do Warszawy i wyjazdu z niej na wysokości Janek i Raszyna, komfortowy wyjazd ze stolicy w kierunku Krakowa, ułatwiony dojazd do międzynarodowego lotniska Okęcie dla mieszkańców Radomia i Grójca oraz dla osób z południa Polski, rozwój południa aglomeracji warszawskiej oraz sprawniejsza komunikacja pomiędzy południem aglomeracji a stolicą, usprawnienie komunikacji pomiędzy południem a północą kraju – argumentuje  Komitet Zrównoważonego Rozwoju Południa Aglomeracji warszawskiej.

Droga S7 to jedna z budowanych w Polsce dróg ekspresowych. Docelowo ma przebiegać przez cały kraj i łączyć północ Polski z południem (Gdańsk- Rabka). Jej projekt obejmuje województwa pomorskie- warmińsko- mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i opolskie. Projektowana długość trasy to 720 km. Obecnie na mapie drogowej jest 165,8 km drogi oraz 29,3 km (odcinki z jedną jezdnią). W budowie jest ponad 98 km trasy.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~pKP 2012-03-02

Ktoś kto myli położenie województw opolskiego z małopolskim to żywy przykład wzorowego ucznia zwłaszcza z geografii, co? A po reformie szkolnictwa gdy pokolenie które obecnie uczęszcza do gimnazjów podejmie pracę to dopiero będzie cyrk. Będą pięknie pisać po angielsku ale dla nich Grunwald i Racławice to ta sama wojna i dowodził chyba Jaruzelski.

~warszawiak 2012-02-16

@astrolog i nie tylko: Najpierw chcę stwierdzić, że z Warszawy już dawno powinny być wyprowadzone ekspresówki i powinien być dawno skończony pierscień drogowy wokół miasta. Ale z skoro nie ma, to S7 nie jest najważniejsza. Droga, którą astrologu wymieniłeś, to S8 od Opaczy do Janek Małych na obecnej DK8 i dalej łącznik do DK7 w Sękocinie. Natomiast S7 ma prowadzić całkowicie innym nowym śladem od budowanego węzła Lotnisko (rozjazd S2 i S79) i być przedłużeniem S79 na płd i łączyć się z obecną DK7 za Tarczynem. Najważniejsze to: wspomniany odcinek S8 (oczywiście do Radziejowic) z łącznikiem do DK7 w Sękocinie, S8 od Marek do Radzymina, S7 na płn do Czosnowa (wylotówka na Gdańsk) i wreszcie S2 od Puławskiej do węzła Lubelska i dalej A2 do Choszczówki. Przydałoby się też wtedy zamknięcie drogowego pierścienia od węzła Lubelska do Marek. (S17) Ale co z tego, te drogi i S7 już dawno powinny istnieć, a nie wiem, czy ja się ich doczekam...

~znawca 2012-02-15

Kasy i tak w ciągu najbliższych 10 lat nie będzie.

~Marek 2012-02-15

To jest racja.Drogi wylotowe o klasie S z Warszawy już dawno powinny być zrobione.Trudno zrozumieć dlaczego np.prawie cała S 8 z Warszawy do Wrocławia jest już budowana ,a dla połączenia w całości dwóch polskich stolic czyli obecnej i dawnej wciąż nie ma realnych perspektyw.Gwoli informacji,mieszkam z dala od jakichkolwiek ekspresówek czy autostrad,jedynie czasami bywam w Warszawie i wtedy doceniam codzienną mękę mieszkańców stolicy.

~astrolog 2012-02-14

Bardzo wiele by dalo, gdyby zrobili chociaz wylot do Sekocina i ten zaplanowany tam wezel poludniowej obwodnicy Warszawy. Rozwiazaloby to cholerny problem korkow w Raszynie i na Al. Krakowskiej. Oczywiscie dociagniecie DK 7 do Grojca bardzo by sie przydalo, ale badzmy realistami. Przed 2014 z tym nie rusza. I macie racje. Odcinek od Krakowa do Miechowa to meka. Podobnie z Kielc do Jredrzejowa. i ze Skarzyska do Radomia. No cos mowia o obwodnicy Radomia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport