Tak dla S7

Zmniejszenie korków na Puławskiej i Al. Krakowskiej, łatwiejszy dojazd mieszkańców Radomia i południowych obrzeży Warszawy do lotniska Okęcie, nowe miejsca pracy w rejonie Piaseczna i Lesznowoli – takie będą efekty powstania 29-kilometrowego odcinka drogi S7 z Warszawy do Grójca. O przyspieszenie jej budowy zabiegają mieszkańcy południowej części aglomeracji warszawskiej, którzy w ramach akcji „Tak dla S7” zgromadzili już ponad 1700 podpisów pod petycją do Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej.

Tak dla S7
S7 to droga ekspresowa, która połączy Warszawę z Gdańskiem i Krakowem, usprawniając komunikację między południem i północą kraju.  Budowa zaczynającego się na wysokości lotniska Okęcie 29-kilometrowego odcinka S7 Warszawa-Grójec przyniesie wiele korzyści mieszkańcom Warszawy i południowej Polski. Do najważniejszych możemy zaliczyć: odciążenie ulicy Puławskiej, odciążenie wjazdu do Warszawy i wyjazdu z niej na wysokości Janek i Raszyna, komfortowy wyjazd ze stolicy w kierunku Krakowa, ułatwiony dojazd do międzynarodowego lotniska Okęcie dla mieszkańców Radomia i Grójca oraz dla osób z południa Polski.

Planowana inwestycja przeszła wszelkie procedury formalne, w tym uzyskała krytyczną w przypadku inwestycji infrastrukturalnych decyzję środowiskową. Oznacza to, że już dziś możliwe jest rozpisanie przetargu w systemie „Projektuj i Buduj”, a budowa mogłaby się rozpocząć już w 2013 roku. Niestety w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 ten odcinek zakwalifikowany do budowy po 2013 roku, a Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje realizację dopiero na lata 2015-2018 – znacznie później niż inne trasy wylotowe, mniej uzasadnione i mniej zaawansowane administracyjnie. Biorąc pod uwagę prognozowane perspektywy budżetowe oznacza to, że budowa drogi S7 może opóźnić się jeszcze bardziej.

Dlatego powstająca grupa osób zawodowo i prywatnie związanych z południowymi przedmieściami Warszawy rozpoczęła akcję „Tak dla S7” mającą na celu zdobycie maksymalnego poparcia społecznego dla przyspieszenia realizacji drogi S7 na odcinku Warszawa-Grójec. Organizatorzy akcji zbierają podpisy pod petycją skierowaną do Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej, który niedawno na łamach prasy oświadczył, że będzie szukał pieniędzy na drogi wylotowe z Warszawy.
- Trasa S7 na odcinku Warszawa-Grójec jest jedną z najbardziej potrzebnych i najlepiej przygotowanych tras wylotowych z Warszawy. Wierzymy, że presja ze strony mieszkańców oraz lokalnych przedsiębiorców pomoże przekonać władze, że warto i można znaleźć finansowanie i już w 2013 roku przystąpić do budowy. S7 na odcinku Warszawa-Grójec wspomoże zrównoważony rozwój aglomeracji warszawskiej oraz ułatwi dojazd do Radomia i Krakowa.  – mówi Paulina Starzyńska-Wilbik z Centrum Zrównoważonej Przestrzeni, które koordynuje akcję.  

Podobne wiadomości:

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

Komentuj:

~obser>1 2012-04-19

Szanowni moi komentatorzy jeslii mocodawcy którzy dużo mówią między innymi tak jak np. pan Adam Szejnfeld w programie kawa na ławe Bogdana Rymanowskiego wypowiedziiał się i tu CYTAT: Już po Polskich drogach się b.dorze jeżdzi to ja mówię jako przeciętny użytkownik" więc ja daję radę wszystkim tym przciętnym z wjejskiej oraz temu który wmawiał uwierzcie że w Polsce może być CUD to niech i niech przestaną jeżdzić w konwojach na sygnałach, lecz jak to powiedział w/w jeżdżą jak zwykili obywatele bo oni są oderwani od rzecywistości inie wiedzą ile się kierowcy nadenerwóją się stojąc w korkach i za swe wypłaty kupują paliwo tak jak pozostali przeciętni bo czy zwykły kowalski ma zwracane koszty dojazdu do pracy to wtedy by przyspieszyli wydawanie decyzji a nie trzymali w biurkach do ostatka potrzymując warznośc swego stanoqiska ?????????

~rajmund 2012-04-19

Pieniądze są, ale gdzie indziej..! Za chwile rozpocznie się przebudowa Trasy Toruńskiej na wysokości Sadów Żoliborskich. Kupa pieniędzy wydana a efekt będzie mizerny - nie powstanie ani jeden kilometr nowej drogi. To właśnie nowych dróg potrzeba a nie zakładania szklanych, drogich tuneli nad istniejącymi. Gdzie te szybkie trasy mają prowadzić - z jednego korka w drugi? Nie muszę jechać 110 km/h, mogę pojechać i 50 km/h, ale realnie a nie 10 w porywach w korku..

~dajan55 2012-04-18

Popieram opinie "Janusza ". Chcę również zadać pytanie - dlaczego budowę dróg w Polsce nie zaczęto od zrobienia wylotów z wielkich miast tylko doprowadzono ruch szerokimi ekspresowymi drogami do rogatek a pozostały w najważniejszych miejscach wąskie gardła !?. Czy odpowiedzialnym za budowę dróg naprawdę tak ciężko przychodzi myślenie !? - bo do takiej konkluzji wielu falkutetów kończyć nie trzeba !

~JANUSZ 2012-04-18

Jestem całym sercem za budową wylotówek z Warszawy. Ale na chwilę obecną , mysle, że wystaczy wybudowanie fragmentu trasy wylotowej węzeł Salomea Wolica z łącznicami do DK nr 8 i 7. Z całym szacunkiem dla mieszkaców, którzy są zainteresowani wygodnymi drogami, ale my mieszkańcy wschodniego Mazowsza jestesy 100 lat za Murzynami(nie obrażając mieszkańców Afryki) Kiedy będzie wschodnia obwodnica Warszawy ( bo zachodnia już praktyczie jest) gdzie A2, S17,S8. Zapraszam rano i po południu na skrzyżowanie Marsa, Grochowskiej i Ostrobramskiej. Wtedy może reszta zrozumie co to jest zrównoważony rozwój, bo z tego co wiem to płacę tak samo podatki( i to nie małe) jak reszta mieszkańców zachodnich obrzeży Warszawy. Niemogący się doczekać inwestycji na wschód od warszawy stały gość strony www.mojeauto.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic