Tak dla S7

Zmniejszenie korków na Puławskiej i Al. Krakowskiej, łatwiejszy dojazd mieszkańców Radomia i południowych obrzeży Warszawy do lotniska Okęcie, nowe miejsca pracy w rejonie Piaseczna i Lesznowoli – takie będą efekty powstania 29-kilometrowego odcinka drogi S7 z Warszawy do Grójca. O przyspieszenie jej budowy zabiegają mieszkańcy południowej części aglomeracji warszawskiej, którzy w ramach akcji „Tak dla S7” zgromadzili już ponad 1700 podpisów pod petycją do Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej.

Tak dla S7
S7 to droga ekspresowa, która połączy Warszawę z Gdańskiem i Krakowem, usprawniając komunikację między południem i północą kraju.  Budowa zaczynającego się na wysokości lotniska Okęcie 29-kilometrowego odcinka S7 Warszawa-Grójec przyniesie wiele korzyści mieszkańcom Warszawy i południowej Polski. Do najważniejszych możemy zaliczyć: odciążenie ulicy Puławskiej, odciążenie wjazdu do Warszawy i wyjazdu z niej na wysokości Janek i Raszyna, komfortowy wyjazd ze stolicy w kierunku Krakowa, ułatwiony dojazd do międzynarodowego lotniska Okęcie dla mieszkańców Radomia i Grójca oraz dla osób z południa Polski.

Planowana inwestycja przeszła wszelkie procedury formalne, w tym uzyskała krytyczną w przypadku inwestycji infrastrukturalnych decyzję środowiskową. Oznacza to, że już dziś możliwe jest rozpisanie przetargu w systemie „Projektuj i Buduj”, a budowa mogłaby się rozpocząć już w 2013 roku. Niestety w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 ten odcinek zakwalifikowany do budowy po 2013 roku, a Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje realizację dopiero na lata 2015-2018 – znacznie później niż inne trasy wylotowe, mniej uzasadnione i mniej zaawansowane administracyjnie. Biorąc pod uwagę prognozowane perspektywy budżetowe oznacza to, że budowa drogi S7 może opóźnić się jeszcze bardziej.

Dlatego powstająca grupa osób zawodowo i prywatnie związanych z południowymi przedmieściami Warszawy rozpoczęła akcję „Tak dla S7” mającą na celu zdobycie maksymalnego poparcia społecznego dla przyspieszenia realizacji drogi S7 na odcinku Warszawa-Grójec. Organizatorzy akcji zbierają podpisy pod petycją skierowaną do Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej, który niedawno na łamach prasy oświadczył, że będzie szukał pieniędzy na drogi wylotowe z Warszawy.
- Trasa S7 na odcinku Warszawa-Grójec jest jedną z najbardziej potrzebnych i najlepiej przygotowanych tras wylotowych z Warszawy. Wierzymy, że presja ze strony mieszkańców oraz lokalnych przedsiębiorców pomoże przekonać władze, że warto i można znaleźć finansowanie i już w 2013 roku przystąpić do budowy. S7 na odcinku Warszawa-Grójec wspomoże zrównoważony rozwój aglomeracji warszawskiej oraz ułatwi dojazd do Radomia i Krakowa.  – mówi Paulina Starzyńska-Wilbik z Centrum Zrównoważonej Przestrzeni, które koordynuje akcję.  

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~obser>1 2012-04-19

Szanowni moi komentatorzy jeslii mocodawcy którzy dużo mówią między innymi tak jak np. pan Adam Szejnfeld w programie kawa na ławe Bogdana Rymanowskiego wypowiedziiał się i tu CYTAT: Już po Polskich drogach się b.dorze jeżdzi to ja mówię jako przeciętny użytkownik" więc ja daję radę wszystkim tym przciętnym z wjejskiej oraz temu który wmawiał uwierzcie że w Polsce może być CUD to niech i niech przestaną jeżdzić w konwojach na sygnałach, lecz jak to powiedział w/w jeżdżą jak zwykili obywatele bo oni są oderwani od rzecywistości inie wiedzą ile się kierowcy nadenerwóją się stojąc w korkach i za swe wypłaty kupują paliwo tak jak pozostali przeciętni bo czy zwykły kowalski ma zwracane koszty dojazdu do pracy to wtedy by przyspieszyli wydawanie decyzji a nie trzymali w biurkach do ostatka potrzymując warznośc swego stanoqiska ?????????

~rajmund 2012-04-19

Pieniądze są, ale gdzie indziej..! Za chwile rozpocznie się przebudowa Trasy Toruńskiej na wysokości Sadów Żoliborskich. Kupa pieniędzy wydana a efekt będzie mizerny - nie powstanie ani jeden kilometr nowej drogi. To właśnie nowych dróg potrzeba a nie zakładania szklanych, drogich tuneli nad istniejącymi. Gdzie te szybkie trasy mają prowadzić - z jednego korka w drugi? Nie muszę jechać 110 km/h, mogę pojechać i 50 km/h, ale realnie a nie 10 w porywach w korku..

~dajan55 2012-04-18

Popieram opinie "Janusza ". Chcę również zadać pytanie - dlaczego budowę dróg w Polsce nie zaczęto od zrobienia wylotów z wielkich miast tylko doprowadzono ruch szerokimi ekspresowymi drogami do rogatek a pozostały w najważniejszych miejscach wąskie gardła !?. Czy odpowiedzialnym za budowę dróg naprawdę tak ciężko przychodzi myślenie !? - bo do takiej konkluzji wielu falkutetów kończyć nie trzeba !

~JANUSZ 2012-04-18

Jestem całym sercem za budową wylotówek z Warszawy. Ale na chwilę obecną , mysle, że wystaczy wybudowanie fragmentu trasy wylotowej węzeł Salomea Wolica z łącznicami do DK nr 8 i 7. Z całym szacunkiem dla mieszkaców, którzy są zainteresowani wygodnymi drogami, ale my mieszkańcy wschodniego Mazowsza jestesy 100 lat za Murzynami(nie obrażając mieszkańców Afryki) Kiedy będzie wschodnia obwodnica Warszawy ( bo zachodnia już praktyczie jest) gdzie A2, S17,S8. Zapraszam rano i po południu na skrzyżowanie Marsa, Grochowskiej i Ostrobramskiej. Wtedy może reszta zrozumie co to jest zrównoważony rozwój, bo z tego co wiem to płacę tak samo podatki( i to nie małe) jak reszta mieszkańców zachodnich obrzeży Warszawy. Niemogący się doczekać inwestycji na wschód od warszawy stały gość strony www.mojeauto.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport