mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Toruń: Rozmawiali o priorytetach

Toruń: Rozmawiali o priorytetach

18 stycznia bieżącego roku w Toruniu, miało miejsce spotkanie zorganizowane przez Prezydenta miasta, Michała Zaleskiego i Przewodniczącego Rady Miasta, Waldemara Przybyszewskiego. Tematem rozmów były priorytetowe projekty, które wymagają wsparcia parlamentarzystów.

Toruń: Rozmawiali o priorytetach
W spotkaniu oprócz przedstawicieli władz miejskich, wzięli udział parlamentarzyści z okręgu toruńsko-włocławskiego. Rozmawiano przede wszystkim o inwestycjach kluczowych dla Torunia i całego regionu. Dyskusja skupiła się głównie na omówieniu i opracowaniu wspólnych działań na rzecz rozwoju miasta. Najwięcej czasu poświecono drugiemu mostowi przez Wisłę, który jest dla Torunia priorytetową inwestycją.

Budowa nowego mostu jest najbardziej oczekiwaną przez mieszkańców miasta inwestycją. Nowy most, który znajdzie się w ciągu drogi krajowej nr 1, jest najważniejszym i koniecznym elementem planowanego układu komunikacyjnego, łączącego drogi krajowe nr 1, 15, 80 i drogę ekspresową S10. Układ ten ma docelowo wyprowadzić ruch w kierunku autostrady A-1 i tym samym odciążyć znajdujący się w centrum miasta most im. Józefa Piłsudzkiego, który w tej chwili ogranicza ruch zarówno tranzytowy jak i miejski.

Nowa przeprawa wraz pozwoli na lepsze zespolenie prawobrzeżnej i lewobrzeżnej części miasta oraz znacznie ograniczy czas i koszty przejazdu ze wschodniej części miasta. Ograniczona zostanie także emisja spalin w centrum miasta, a nowy most przyczyni się do aktywizacji gospodarczej miasta i regionu poprzez połączenie rozwojowych inwestycyjnie dzielnic miasta.

Samorządowcy rozmawiali także o priorytetowej dla rozwoju Torunia dobrej komunikacji, poprawie stanu dróg, a także ograniczeniu ruchu w centrum miasta. W tym celu powstała lista projektów kluczowych:
  1. Budowa i przebudowa głównego szkieletowego układu drogowego miasta Torunia w osiach: wschód-zachód (Trasa Średnicowa Północna) oraz północ-południe (Trasa Staromostowa),
  2. Modernizacja ul. Szosa Lubicka – etap II (od Strugi Lubickiej do węzła autostradowego Lubicz),
  3. Budowa ulicy Olimpijskiej od ul. Konstytucji 3 Maja do ul. M. Skłodowskiej-Curie,
  4. Przebudowa ul. Olsztyńskiej – etap II (od ul. Suwalskiej do granicy miasta),
  5. Przebudowa ul. Nieszawskiej – droga wojewódzka nr 273,
  6. Przebudowa ulic Przy Skarpie i Turystycznej – droga wojewódzka nr 254,
  7. Budowa drogi Toruń – Małgorzatowo gm. Lubicz w ciągu ulic: Olimpijska i Leśny Trakt.
Obecny układ drogowy miasta jest przestarzały i ze względu na rosnący ruchu, konieczna jest jego gruntowna modernizacja. Rozpoczęcie budowy Trasy Średnicowej Północnej jest niezwykle ważne dla przyszłości miasta, a jej realizacja zadecyduje o przyszłym rozwoju gospodarczym i ekonomicznym Torunia. Kolejny ważny element układu szkieletowego komunikacji drogowej Torunia to Trasa Staromostowa. Jej realizacja w północnej części miasta (Szosa Chełmińska) stanowić będzie uzupełnienie planowanej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 553 między Toruniem a Unisławiem. Poprowadzenie Trasy Staromostowej od ul. Wybickiego poprzez ul. Polną do granicy administracyjnej miasta, pozwoli na alternatywne połączenie centralnej i północno-zachodniej części miasta z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną oraz autostradą A-1.

Poruszono także temat drogi ekspresowej S10,  która jest jednym z projektów istotnych zarówno dla rozwoju miasta, jak i dla całego województwa kujawsko-pomorskiego. Toruń będzie w pełni wykorzystywał drogę ekspresową S-10 (Szczecin-Płońsk) w momencie pełnego udrożnienia ruchu w węzłach Czerniewice i Lubicz. W obu miejscach muszą zostać wykonane pilne prace modernizacyjne. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma przedstawić propozycję rozwiązania projektowego dla węzła Czerniewice. Bezkolizyjne powiązanie w węźle Czerniewice autostrady A-1, punktu poboru opłat, drogi ekspresowej S10 oraz drogi krajowej nr 1 wymaga przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego. Niezbędne są także prace przy drugim węźle. Powstanie węzła Lubicz i połączenie go dwujezdniową drogą z Toruniem, to ostatni etap modernizacji Szosy Lubickiej (fragment przebiegającej przez Toruń drogi krajowej nr 80), wyprowadzającej ruch kołowy z Torunia w kierunku Warszawy (droga krajowa nr 80), a także Poznania, Bydgoszczy i Łodzi (droga krajowa nr 1 i droga ekspresowa S10).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~krzyżak 2008-02-22

Most dla Torunia to jak "nowe płuco komunikacyjne" ale jak wychodzą kuriozalne założenia układów komunikacyjnych preferowanych przez ekipę prezydenta miasta i jego doradcy (podejrzane wykupy z firmą Kabo, a ostatnio - zdziwienie projektantów o "dziwnym układzie komunikacyjnym" do nowego mostu po lewobrzeżnej stronie Torunia !) i do tego znaczne koszty przeprawy (w stosunku do przeprawy na Waryńskiego) w I etapie a już nie wspominając o II etapie (potężna estakada nad węzłem kolejowym Dworca Wschodniego) -- to nie wierzę, że ta ekipa jest w stanie zdobyć na to pieniądze i wybudować jakikolwiek most. Smutne to ale prawdziwe. Chyba prędzej "czarne siły" znajdą żródła geotermalne i "wykołują od naiwnych na to kasę" - niż powstanie w Toruniu nowy most.

~wójt 2008-02-20

a zjazd z autostrady do radyja już jest....?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport