mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Toruń chce bezpłatnej obwodnicy

Toruń chce bezpłatnej obwodnicy

14 października ma zostać otwarty odcinek autostrady A1 z Nowych Marz do Torunia. Urząd Miasta Torunia robi wszystko, by obwodnica autostradowa między węzłem Czerniewice a węzłem Turzno była bezpłatna. Na razie jednak nie ma dobrych wieści - nadal nie wiadomo, jakie decyzje podejmie rząd.

Toruń chce bezpłatnej obwodnicy
- Odcinek A1 od między Czerniewicami a Lubiczem jest wschodnią obwodnicą Torunia. Jeśli będzie odcinkiem płatnym, wielu kierowców z niego zrezygnuje i wybierze bezpłatny przejazd przez miasto i istniejący most drogowy. Spowoduje to znaczne zwiększenie ruchu drogowego. Ponadto od 1 lipca br. na południowej obwodnicy Torunia, czyli między węzłem Nieszawka a Czerniewicami wprowadzono elektroniczny system poboru opłat. Przez to wiele samochodów, zamiast jechać południową obwodnicą, kierują się na stary most drogowy. Jeśli do tego dojdzie parę tysięcy pojazdów, które nie będą chciały jechać płatną obwodnicą miedzy Czerniewicami a Lubiczem, korki będą ogromne - ostrzega prezydent Zaleski. – Dlatego już od 2008 roku walczymy o bezpłatną obwodnicę. Od tego czasu piszemy do Ministerstwa Infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Niestety, ministerstwo nie odpowiada. Na 13 wystąpień dostaliśmy zaledwie dwie odpowiedzi. W ostatniej, latem tego roku, w odpowiedzi na apel radnych odpisano nam, że nie ma przesłanek ku temu, by przejazd był bezpłatny.

W myśl obecnie obowiązujących w Polsce przepisów, czyli Rozporządzenia Rady Ministrów z 2002 roku, jest możliwość, by nie pobierać opłat dla odcinków pozostających w zarządzie generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz odcinków zlokalizowanych w sąsiedztwie miast powyżej 600 tys. mieszkańców. Inne przypadki – takie jak toruński, gdzie autostradę buduje nie państwo, lecz konsorcjum GTC i miasto jest mniejsze - można rozpatrywać indywidualnie. Tak uczyniono np. w okolicach łodzi, Krakowa, Katowic czy – ostatnio - Wrocławia.

 - Poprosiliśmy o wsparcie toruńskich parlamentarzystów i wspólnie wystosowaliśmy apel  do Premiera Rządu RP w sprawie poboru opłat na autostradzie A1 na terenie Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego – przypomina prezydent Zaleski. – Dołączyliśmy do niego projekt zmian w rozporządzeniu Rady Ministrów. Czasu jest coraz mniej. Rząd musi podjąć decyzje do 30 września, na 14 dni przed oddaniem autostrady do użytku. Liczenie kosztów nie jest tu żadnym uzasadnieniem. Skoro jednemu miastu – Wrocławiowi - daje się bezpłatną obwodnicę, w przypadku Torunia też tak powinno być. Tym bardziej, że na odcinku od Czerniewic do Lubicza po obwodnicy autostradowej przebiega droga ekspresowa S10, a drogi ekspresowe, za wyjątkiem ciężarówek, są dla innych pojazdów niepłatne.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~szukam_s5 2011-09-30

Nie chcę z podatków dopłacać GTC przy scenariuszu, że obwodnica jest bezpłatna. Zresztą kto z Torunia będzie z niej korzystał skoro będzie nowy most. Do czasu jego ukończenia ciężar zwolnienia z opłat powinno wziąć na siebie miasto. I tu na 100% z odsieczą przybędzie ukochany przez Torunian a znienawidzony w Bydgoszczy marszałek. Stąd bydgosko toruński obszar metropolitalny w artukule (czyli dwa miasta oddzielone puszczą bydgoską). Przecież A1 mogła przebiegać pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem. A tak nie widzę potrzeby używania Bydgoszczy do załatwienia lokalnych toruńskich spraw.

~troche_polityczny_wpis 2011-09-30

Przepraszam forumowiczów, że tak politycznie, ale zbliżają się wybory, wiec może warto zastanowić się przed głosowaniem co poszczególne partie zrobiły dobrego dla nas - kierowców. Osobiście mnie krew zalewa, gdy słyszę, że większość ludzi chce głosować na ekipę, która zbuduje POŁOWĘ PLANU MINIMUM, a resztę chce dokończyć do 2020 roku!!! Przecież to nawet nie jest śmieszne! Jak ludzie mogą głosować na takich nieudaczników?! Oczywiście druga partia postAWS'owska nie jest w ogóle lepsza, bo zamiast kontynuować wcześniejszą linię - że priorytetem jest A1 i połączenie południa z portami, to stwierdzili, że trzeba skupić się na A4 - jak już wiemy wynikiem tego będzie to, że ani A1 ani A4 nie powstaną przed Euro2012. Dlatego podsumowując - nie głosujmy na tych, którzy zawiedli na całej linii, bo na pewno nic się nie polepszy. Dziękuję za uwagę

~troche_polityczny_wpis 2011-09-30

No i to właśnie mnie przeraża, że ludzie w tym kraju są już tak otumanieni, że widzą wybór tylko pomiędzy centro-AWS'em, a prawico-AWS'em - nie wróży to niczego dobrego... Bo obydwie partie znają się na gospodarce i rządzeniu jak świnie na astronomii!

marsz 2011-09-29

Tak bo transportowcy są bogaci i ich stać , ci zawodowcy mają nie tylko myśleć i usuwać się z drogi tylko jak długo zechcą tolerować to państwowe bandyctwo i demokratyczne polepszanie i regulacje choć branża nie oczekuje niczego , bo poprawianie prowadzi do popsucia wszyskiego co tylko się da.

~dajan55 2011-09-28

Powinna być bezpłatna - jak każda obwodnica bo inaczej budowa tych dróg nie spełni swojej roli - a co do wpisu trochę politycznego to odpowiadam - ta druga poprawna partia to da ci tyle że nie uniesiesz !!!. Zagłosuj to się przekonasz !!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowa marka od Toyoty
Sportowa marka od Toyoty
Toyota myśli nad stworzeniem marki, która miałaby zagrozić produktom od Mercedesa-AMG i BMW M. Co ciekawe fundament pod taki brand już jest.