mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Trasa S3 Gorzów ? Szczecin już za rok

Trasa S3 Gorzów ? Szczecin już za rok

Już w wakacje przyszłego roku będziemy mogli szybko i wygodnie podróżować drogą ekspresową S3 między Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim.

Trasa S3 Gorzów ? Szczecin już za rok
Droga ekspresowa S3 ze Szczecina do Gorzowa Wielkopolskiego została podzielona na 3 odcinki:

• odcinek nr 1 – od węzła Klucz z autostradą A6 do węzła Pyrzyce, długość 28,2 km, prace prowadzi konsorcjum którego liderem jest firma Herman Kirchner
• odcinek nr 2 –  od węzła Pyrzyce do węzła Myślibórz, długość 26,7 km, prace prowadzi firma Budimex Dromex
• odcinek nr 3 – od węzła Myślibórz do węzła Małyszyn na obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego, długość 26,7, prace prowadzi firma Berger Bau GmbH.

Odcinek drogi ekspresowej S3 ze Szczecina do Gorzowa Wlkp. ma prawie 82 kilometry długości. Znajdą się na nim 4 węzły drogowe, 77 wiaduktów, 120 przepustów, 10 miejsc obsługi podróżnych i 2 obwody utrzymania. Drogę buduje niemal 1000 osób, prace są prowadzone przy użyciu 200 samochodów ciężarowych, 70 koparek i 50 walców.

Droga krajowa numer 3 jest zachodnią magistralą południkową naszego kraju, zapewnia dojazd z południa Polski i dalej południa Europy nad Morze Bałtyckie, do portów morskich Szczecin i Świnoujście.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~ssh 2009-08-03

@jgs lol, oczywiście zdążyłeś już wyciągnąć wnioski na temat mojego wykształcenia, że siedzę rencie, zasiłku czy emeryturze. No to uważaj bo w sytuacji gdy nie masz realnych podstaw żeby mieć wiedzę na mój temat to świadczy tylko o twojej potrzebie zaznaczenia swojej wyższości. Resztę już chyba rozumiesz, w końcu jesteś taki inteligentny. Podtrzymuję swoje zdanie, że ktoś kto pisze, że niemcy budują pod siebie jest idiotą. Jeśli uzasadniasz taką wypowiedź jako luźne stwierdzenie mające poderwać dyskusję tym gorzej dla ciebie. Jeśli dodajesz do tego przykłady polskich firm na ukrainie tym gorzej dla ciebie. Widzisz firmy budują tak jak je do tego zmusi inwestor (SIWZ, kontrole, prawo, rozważanie szczegółów jest nieistotne), a nie z sentymentu do terenu. Tak na marginesie to że firmy z reguły nie wchodzą do kraju z bardziej wymagającym rynkiem tudzież gdzie ciężej byłoby im działać jest dosyć proste do zrozumienia. Ukraińcom raczej ciężko byłoby wejść na rynek polski, nie sądzisz? A z tym odpuszczaniem ukrainy przez rosjan też radzę nie przesadzać, to zniekształca obraz sytuacji. A tak wogóle to zauważyłeś może gdzie jest najwięcej budowanych i zbudowanych autostrad i ekspresówek w polsce? O tym też decydują niemcy? Wschodnia ściana to zasługa niemców, tak? W czym dla przykładu jest gorsza nawierzchnia na A2 Konin-Stryków od S3 albo A6? A co z S7 od Grójca do Radomia, co z S8 z Radzymina do Wyszkowa? Powymieniamy sobie tak, co yntelygencie specjalisto? Rozumiem że robotnicy polscy w niemczech znani z solidnej roboty też pod siebie robili z racji narodowej? To kiedy robimy inwazję na niemcy?

~jgs, Oczywiscie GDDKiA 2009-08-03

do ssh: Nie wiem kto tu jest idiota, i ma kompleksy, ale wydaje mi sie, ze ty wlasnie, ja nikogo nie obrazam mowiac kim jest i jak i gdzie ma wracac. Z niewyksztalconymi i niekulturalnymi nikt nie chce dysktutowac - jeszcze cie to nie nauczylo. Poza tym znany ten profil wystepujacy na forach - jak przychodzi o dyskusie merytoryczna przy piwie, oko w oko to tacy zwykle nie przychodza, zeby nie zrobic sobie wstydu i swojego niedoksztalcenia nie pokazywac. Bez komentarza..... To ze Niemcy robia droge dla siebie jest to luzne stwierdzenie, konczace wypowiedz, co w pewym sensie namawia do dyskusji innych (jak widzisz sam sie odezwals). Chyba kazdy normalny wie, ze investorem jest GDDKiA, są szczegolowe warunki zamowienia (jestem fachowcem z branzy i o "warunkach zamowien" slyszalem zapewne czesciej niz ty ssh za cale swoje zycie), finansowanie jest wsparte przez program operacyjny Infrastruktura i Srodowisko, pieniadze pochodza wspolnie z EU, czyli nasze wspolne (dygresja: ciekawe ile taki "ssh" dolozyl do tego placac podatki, czy pracujac na gospodarke wpolna - taki "shh" umie tylko brac, a dac nic, taki siedzi na rencie, zasilku czy emeryturze ktora mu sie naleyz). Oczywiscie GDDKiA wybrala firmy do budowy na podstawie pretargu i kryterow. Zostaly wybrane firmy, ktore chcialby budowac ta droge i ją buduja dobrze: Odcinek I Konsorcjum firm: Hermann Kirchner GmbH, Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Max Bögl GmbH & CO.KG, Energopol Szczecin Sp. Akcyjna, Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft Odcinek II Budimex Dromex S.A. Odcinek III Berger Bau GmbH Nie jest zadnym zbiegiem okolicznosci ze wiekszosc firm ma kapital niemiecki, podobnie polskie firmy buduja w zachodniej Ukrainie w okolicach Lwowa, a rosyjskie to juz nie interesuje. Jest to normalna kolej rzeczy, ze sie chce budowac dobrze tam gdzie "sobie" to zostanie, a partaczy sie na budowach tam gdzie bedzie to "niczyje". Wizualnie widac ze wykonawca niemiecki bardziej przyklada sie z "jakoscia" buiowy w zachodniej Polsce niz np. pod Warszawa. Wiadomo ze wszystko zgodnie z projektem, wiedowmoz e do tego samego mozna sie solidniej lub mniej solidnie przylozyc. Do ssh: zalecam pojezdzij sobie po Polsce, podotykaj jakosci prac na na odcinku Krakow Wielicka-Szarow, czy na odcinku z Sosnicy w dól na południe, czy na budowanej A2. Niby wymagania techniczne podobne.

~ssh 2009-08-01

@lgs "...niemcy robią droge pod siebie" Idioto, inwestorem jest GDDKIA i to inewestor ustala warunki kontraktu. Słyszałeś o czymś takim jak SIWZ - Szczegółowe Istotne Warunki Zamówienia? Jak masz kompleksy to się lecz albo wynoś się do swojego ukochanego "faterlandu".

~lgs 2009-07-30

Ostatnio byl reportaż z wizii lokalnej tej trasy w budowie, przez dziennikarzy chyba Kuriera Szczecinskiego, faktycznie wiekszosc najtrudnijeszych prac jest juz na ukonczeniu, wiekszosc trasy wylana i ma juz nawet barierki, pozostaly najlatwiejsze prace juz nawierzchniowe tak z grubsza. Dzienikarze przejechali wiekszost trasy samochodem. Jest tylko rzeczywiscie jeden fragment, ktory nie jest zbudowany, bo jest tam jakies legowisko ptaków chronione przez Natura 2000 i wymaga rozpisania nowego przetargu na budowe obejscia wiaduktem - tak stwierdzil wykonawca trasy czy nadzorujacy w ramach wywiadu do Kuriera. Stwierdzono tez ze termin odddania odcinków (be tego co ma te ptaki) nie jest zagrozony i odbedzie sie napewno zgodnie z regulaminem, jezeli beda sprzyjajace warunki atmosferyczne, a powinno to byc w I kwartale 2010. Dziennikarzy zdumiala jakosc kładzionej nawierzchni oraz jakos prac. No cóż Niemcy robią droge pod siebie!

~~Bonus 2009-07-28

W każdym razie, rozumiem to tak, że ta droga może być oddana wczesniej do ruchu, tylko prace prowadzone przy tym nieszczęsnym wiadukcie będą prowadzone w osobnym przetargu i później, już przy drodze oddanej do eksploatacji. Tak to sobie wyobrażam. Chyba nie przesuną o pół roku całej drogi z powodu jednego tylko wiaduktu?? Ludzie tam chyba by się wsciekli. Sam mieszkam w Warszawie, ale kibicuję tej inwestycji, tak jak każdej podobnej w kraju. Gdy dowiedziałem się w 2006, że droga może być gotowa w 2008 a najpewniej do końca 2009, od razu się ucieszyłem. Parę miesięcy poślizgu to naprawdę niezły wynik, jak na nasz ukochany kraj. Ale pół roku to lekki debilizm. Dziękujemy jeszcze raz biurokratom z unii i tej naturze 2000 i najbardziej obwiesiom z tych podejrzanych towarzystw zielonych "przyjaciół" przyrody, tudzież podobnym stwarzyszeniom obrony miast, jak np to w Gliwicach ostatnio. Mimo to cieszę się na tą trasę. Ładny kawałek drogi. Kiedyś może będę miał okazję, to z pewnością wykorzystam dwie jezdnie ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport