mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Trwa remont mostu w Brodnicy

Trwa remont mostu w Brodnicy

Trwają już prace przy modernizacji mostu na Drwęcy w miejscowości Brodnica w ciągu drogi wojewódzkiej 560, łączącej to miasto z Rypinem i Sierpcem. Inwestycja ma zostać zakończona do października br.

Trwa remont mostu w Brodnicy

 
Pierwsze prace na moście zaczęły się już w listopadzie 2014 roku. Jeszcze w styczniu wykonawca, firma Want z Tczewa, zakończy prace rozbiórkowe. Główne prace remontowe przy wznoszeniu nowego pomostu rozpoczną się wiosną, zaś ich zakończenie planowane jest na październik br. Następnie konieczne będzie jeszcze uzyskanie pozwolenia na użytkowanie nowego obiektu.

Przeprawa na rzece Drwęcy jest modernizowana dzięki dodatkowym środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego, które samorząd województwa przeznaczył na infrastrukturę drogową. Cała inwestycja będzie kosztować 5,9 mln zł. Prace polegają na rozbiórce starego pomostu żelbetowego. Zostanie on zastąpiony konstrukcją stalową, na której dopiero wykonana będzie płyta żelbetowa.

Następnie planowane jest wzmocnienie filarów (poprzez zastosowanie tak zwanego płaszcza żelbetowego) oraz dostosowanie ich do nowej płyty. Wzmocnienie zostaną też fundamenty podpór pośrednich poprzez dodanie pali o długości 8 metrów. Modernizacja obejmie także wykonanie szczelnego systemu odwodnienia. Dzięki temu woda z jezdni nie będzie odprowadzana bezpośrednio do Drwęcy. Zaprojektowano też nowe energooszczędne oświetlenie oraz trwałe oznakowanie poziome i pionowe. Nowy most będzie przystosowany do przejazdu pojazdów o masie do 40 ton.



- Wraz z mostem przebudowany zostanie także fragment ul. Sienkiewicza na długości 600 metrów. Nośność drogi zostanie wzmocniona do 10 ton na oś. Oznacza to, że jezdnia będzie bardziej odporna na powstawanie kolein. Przebudowane zostaną skrzyżowania i zjazdy. Pojawią się także nowe chodniki wykonane z estetycznej betonowej kostki - wyjaśnia dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik.

Chodnik od jezdni na moście będzie oddzielony barierą sprężystą. Pasy ruchu będą miały standardową szerokość 3,5 metra. Chodniki w zależności od lokalizacji otrzymają szerokość 1,5-2 metra. Jezdnię oprócz podbudowy tworzyć będą trzy warstwy asfaltu (wyrównawcza, wiążąca, ścieralna) o łącznej grubości ponad 17 centymetrów.

Wśród zastosowanych niestandardowych rozwiązań znajduje się między innymi tzw. cicha nawierzchnia, która znacznie ogranicza hałas. Pod mostem pojawią się także półki umożliwiające jaskółkom zakładanie gniazd.

Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport