mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Trwają przygotowania do budowy Średnicówki w Gliwicach

Trwają przygotowania do budowy Średnicówki w Gliwicach

Trwają przygotowania do budowy Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Zarząd województwa śląskiego wystąpił pod koniec lutego z wnioskiem o wydanie tzw. decyzji środowiskowej. Koszt realizacji fragmentu drogi w Gliwicach o długości 8,1 km oszacowano na mniej więcej 750 milionów złotych.

Trwają przygotowania do budowy Średnicówki w Gliwicach
„Średnicówka” – oznaczona jako Droga Wojewódzka numer 902 – ma połączyć centra sześciu śląskich miast oraz umożliwić mieszkańcom regionu szybkie i bezpieczniejsze niż do tej pory przemieszczanie się po aglomeracji. Można nią już przejechać przez Katowice, Chorzów, Świętochłowice i Rudę Śląską. Niestety, „urywa się” na granicy Rudy Śląskiej i Zabrza. Dotarcie do niej z Gliwic zajmuje wciąż sporo czasu. Pomimo tego niektórzy kierowcy już teraz wybierają tę trasę, czekając z niecierpliwością na dokończenie budowy.

Realizacją inwestycji zajmuje się firma DTŚ S.A., działająca na zlecenie samorządu województwa śląskiego. – Roboty trwają obecnie na dwóch pierwszych odcinkach zabrzańskich, których otwarcie jest przewidziane na wiosnę 2011 roku. Wtedy na DTŚ będzie można wjechać z zabrzańskiej ulicy de Gaulle’a. Prace przebiegają zgodnie z planem i są zaawansowane mniej więcej w 70% – informuje Danuta Żak, rzecznik DTŚ S.A.

Zakończenie budowy całej trasy w Zabrzu i odcinków w Gliwicach jest natomiast planowane na 2014 r. – Termin ten zależy jednak w znacznej mierze od uzyskania wymaganych decyzji administracyjnych: ostatecznej decyzji środowiskowej, którą wydaje Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, a następnie pozwolenia na budowę, które wydaje wojewoda śląski. Dopiero po wydaniu decyzji środowiskowej możliwe będzie zweryfikowanie terminów realizacji prac i ustalenie realnego harmonogramu budowy – wyjaśnia przedstawicielka spółki.

Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla ostatniej (zabrzańsko-gliwickiej) części DTŚ trafił już do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, a procedura formalna jest w toku. Poprzedziło ją opracowanie raportu oddziaływania tej inwestycji na środowisko. W przypadku Gliwic eksperci potwierdzili, że najdogodniejszym wariantem przebiegu trasy jest wariant preferowany zarówno przez władze samorządowe, jak i mieszkańców. Gliwiczanie mieli możliwość wypowiedzieć. się w tej sprawie podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych, zorganizowanych przez firmę DTŚ S.A. – ponad 82% respondentów powiedziało „tak” dla tego rozwiązania.

Przypomnijmy więc, że zgodnie z tymi planami „średnicówka” ma przebiegać w Gliwicach w śladzie dawnego Kanału Kłodnickiego. Trasa powiedzie od granicy z Zabrzem, przetnie autostradę A1 i dalej będzie prowadzić przez śródmieście do ulicy Portowej i Drogi Krajowej nr 88. W centrum będzie przebiegać w 500-metrowym tunelu (pod ul. Zwycięstwa), a wszystkie planowane skrzyżowania w naszym mieście są projektowane jako bezkolizyjne.

Pieniądze na budowę zabrzańsko-gliwickiej części tra¬sy są zapewnione i tylko w minimalnym stopniu pochodzą z miejskiej kasy. Mniej więcej połowę kwoty stanowi pożyczka zaciągnięta przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym, jedna czwarta to pieniądze zarezerwowane przez zarząd wo¬jewództwa śląskiego w Regionalnym Programie Operacyjnym, także jedną czwartą pokrywa rządowa subwencja drogowa oraz wpłaty samorządów. Koszt realizacji fragmentu drogi w Gliwicach o długości 8,1 km oszacowano na mniej więcej 750 milionów złotych.

Podobne wiadomości:

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy przetarg

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy...

Polskie drogi 2017-06-19

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

Komentuj:

~Grzegorz 2010-04-05

do "z okolic", ano wlasnie pomylilem z kanalem gliwickim,dzieki za wyjasnienie,pozdrawiam.A poza tym dobre rozwiazanie,by nowe drogi budowac w bylych korytach rzek,kanalow lub sladem nieistniejacych juz szlakow kolejowych.

~z okolic 2010-04-02

kanału kłodnickiego to tam juz chyba nie ma albo prawie nie ma(nie mylic z kanałem gliwickim) w k-koźlu obwodnica też idzie po zasypanym częściowo kanale kłodnickim.

~Grzegorz... 2010-04-01

czy to znaczy,ze kanalu klodnickiego juz nie ma,czy tez biegnie innym korytem ?

~victor 2010-04-01

jak zwykle brak przebiegu trasy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.