mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Trwają przygotowania do budowy Średnicówki w Gliwicach

Trwają przygotowania do budowy Średnicówki w Gliwicach

Trwają przygotowania do budowy Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Zarząd województwa śląskiego wystąpił pod koniec lutego z wnioskiem o wydanie tzw. decyzji środowiskowej. Koszt realizacji fragmentu drogi w Gliwicach o długości 8,1 km oszacowano na mniej więcej 750 milionów złotych.

Trwają przygotowania do budowy Średnicówki w Gliwicach
„Średnicówka” – oznaczona jako Droga Wojewódzka numer 902 – ma połączyć centra sześciu śląskich miast oraz umożliwić mieszkańcom regionu szybkie i bezpieczniejsze niż do tej pory przemieszczanie się po aglomeracji. Można nią już przejechać przez Katowice, Chorzów, Świętochłowice i Rudę Śląską. Niestety, „urywa się” na granicy Rudy Śląskiej i Zabrza. Dotarcie do niej z Gliwic zajmuje wciąż sporo czasu. Pomimo tego niektórzy kierowcy już teraz wybierają tę trasę, czekając z niecierpliwością na dokończenie budowy.

Realizacją inwestycji zajmuje się firma DTŚ S.A., działająca na zlecenie samorządu województwa śląskiego. – Roboty trwają obecnie na dwóch pierwszych odcinkach zabrzańskich, których otwarcie jest przewidziane na wiosnę 2011 roku. Wtedy na DTŚ będzie można wjechać z zabrzańskiej ulicy de Gaulle’a. Prace przebiegają zgodnie z planem i są zaawansowane mniej więcej w 70% – informuje Danuta Żak, rzecznik DTŚ S.A.

Zakończenie budowy całej trasy w Zabrzu i odcinków w Gliwicach jest natomiast planowane na 2014 r. – Termin ten zależy jednak w znacznej mierze od uzyskania wymaganych decyzji administracyjnych: ostatecznej decyzji środowiskowej, którą wydaje Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, a następnie pozwolenia na budowę, które wydaje wojewoda śląski. Dopiero po wydaniu decyzji środowiskowej możliwe będzie zweryfikowanie terminów realizacji prac i ustalenie realnego harmonogramu budowy – wyjaśnia przedstawicielka spółki.

Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla ostatniej (zabrzańsko-gliwickiej) części DTŚ trafił już do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, a procedura formalna jest w toku. Poprzedziło ją opracowanie raportu oddziaływania tej inwestycji na środowisko. W przypadku Gliwic eksperci potwierdzili, że najdogodniejszym wariantem przebiegu trasy jest wariant preferowany zarówno przez władze samorządowe, jak i mieszkańców. Gliwiczanie mieli możliwość wypowiedzieć. się w tej sprawie podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych, zorganizowanych przez firmę DTŚ S.A. – ponad 82% respondentów powiedziało „tak” dla tego rozwiązania.

Przypomnijmy więc, że zgodnie z tymi planami „średnicówka” ma przebiegać w Gliwicach w śladzie dawnego Kanału Kłodnickiego. Trasa powiedzie od granicy z Zabrzem, przetnie autostradę A1 i dalej będzie prowadzić przez śródmieście do ulicy Portowej i Drogi Krajowej nr 88. W centrum będzie przebiegać w 500-metrowym tunelu (pod ul. Zwycięstwa), a wszystkie planowane skrzyżowania w naszym mieście są projektowane jako bezkolizyjne.

Pieniądze na budowę zabrzańsko-gliwickiej części tra¬sy są zapewnione i tylko w minimalnym stopniu pochodzą z miejskiej kasy. Mniej więcej połowę kwoty stanowi pożyczka zaciągnięta przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym, jedna czwarta to pieniądze zarezerwowane przez zarząd wo¬jewództwa śląskiego w Regionalnym Programie Operacyjnym, także jedną czwartą pokrywa rządowa subwencja drogowa oraz wpłaty samorządów. Koszt realizacji fragmentu drogi w Gliwicach o długości 8,1 km oszacowano na mniej więcej 750 milionów złotych.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie - będą utrudnienia

A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie - będą...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~Grzegorz 2010-04-05

do "z okolic", ano wlasnie pomylilem z kanalem gliwickim,dzieki za wyjasnienie,pozdrawiam.A poza tym dobre rozwiazanie,by nowe drogi budowac w bylych korytach rzek,kanalow lub sladem nieistniejacych juz szlakow kolejowych.

~z okolic 2010-04-02

kanału kłodnickiego to tam juz chyba nie ma albo prawie nie ma(nie mylic z kanałem gliwickim) w k-koźlu obwodnica też idzie po zasypanym częściowo kanale kłodnickim.

~Grzegorz... 2010-04-01

czy to znaczy,ze kanalu klodnickiego juz nie ma,czy tez biegnie innym korytem ?

~victor 2010-04-01

jak zwykle brak przebiegu trasy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport