mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Trzy pasy ruchu na S8 pod Warszawą

Trzy pasy ruchu na S8 pod Warszawą

Powoli zbliżamy się do końca robót przy budowie drogi ekspresowej S8 na odcinku Opacz - Paszków. Wprawdzie cała inwestycja zostanie ukończona za 8 miesięcy, ale już w maju oddane do użytku zostaną pierwsze wiadukty.

Trzy pasy ruchu na S8 pod Warszawą
Jak informują drogowcy, zrealizowane zostało już ok. 80 proc. jezdni głównej, czyli ok. 11,6-kilometrowy odcinek budowanej drogi ekspresowej S8, natomiast zaawansowanie prac na całym kontrakcie wynosi ok. 65 proc. Dobiegają też końca prace związane z budową 3 z 14 wiaduktów drogowych. Wszystkie wnioski o wydanie pozwoleń na ich użytkowanie zostaną złożone do końca kwietnia. Planowana data oddania ich do użytku to maj tego roku. To obiekty w ciągu ulic Pruszkowskiej, Sokołowskiej i Centralnej. Pośpiech z oddaniem tych wiaduktów do dyspozycji kierowców wynika z tego, że znacznie usprawnią one ruch lokalny.

Co jednak najistotniejsze dla kierowców, w trakcie realizacji inwestycji zapadła decyzja o budowie trasy S8 na tym fragmencie z trzema pasami ruchu w obu kierunkach zamiast pierwotnie planowanymi dwoma. Było to spowodowane ponowną analizą prognozowanego ruchu na tym odcinku. Prace związane z budową trzeciego pasa ruchu nie wpłyną na wydłużenie planowanego terminu realizacji kontraktu – mają zakończyć się do grudnia 2015 roku.

Na trasie wylotowej z Warszawy na Kraków i Wrocław została zastosowana nawierzchnia długowieczna – technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej, czyli podbudowa drogi, wykonana jest z materiałów sztywnych i półsztywnych - sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna. Nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych, które są bardziej odporne na deformacje w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych. Większa odporność na deformacje warstwy podbudowy przełoży się na większa wytrzymałość warstw wyższych. Warstwa wiążąca zostanie wzbogacona o mieszanki odporne na powstawanie kolein. Dzięki zastosowaniu nowej technologii na trasie, która będzie przenosić bardzo duży ruch, w przyszłości niższe powinny być koszty związane z jej eksploatacją. Nie bez znaczenia jest również fakt, że remonty trasy, związane z wymianą poszczególnych warstw drogi będą rzadsze, trwać krócej i co za tym idzie będą mniej uciążliwe dla kierowców.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~warszawiak 2015-05-04

Wasyl, nie mam zupełnie ochoty iść do tego bajzla, gdzie przede wszystkim decydują układy i polityka, a najmniej liczy się zdanie merytoryczne. Poza tym ja pracuję na własny rachunek i to wolę zdecydowanie, chociaż muszę wtedy płacić m.in. nie tylko na budowę i utrzymanie dróg, ale też na utrzymanie tego całego w/w drogowego bajzla.

~wasyl 2015-05-01

warszawiak dobrze prawisz nie chcialbys pracowac w gddkia czy np. w ministerstwie infrastruktury :)

~warszawiak 2015-04-29

Jeszcze jedno co do trzech pasów. Od początku według pierwotnego projektu trzy pasy w każdą stronę miały być do Janek Małych (węzła z łącznicą do DK7), czyli na całym nowym śladzie S8, a po dwa miały być dalej na przebudowanej "gierkówce" do Paszkowa. Teraz i tam będą również po trzy i bardzo dobrze.

~warszawiak 2015-04-29

Niby dlaczego mielibyśmy mieć dwa pasy, a nie od razu trzy? Nie widzę związku. A tak już teraz omijalibyśmy Raszyn bezkolizyjnie wyjeżdżając z i wjeżdżając do Warszawy. Zamiast przebudowy DK8 na S8 do Piotrkowa powinna powstać też w 1-szej kolejności A1 Stryków-Tuszyn i teraz by można spokojnie zacząć przebudowywać DK8 na S8 od Paszkowa do Piotrkowa. My mielibyśmy wtedy alternatywę A2 i A1; nie trzeba by się mordować parę lat na przebudowywanej "gierkówce". Ale stało się, jak się stało, należy się oczywiście cieszyć z niedługiego skończenia omawianego odcinka S8 i trzymać kciuki, żeby znów nie wyszło jakieś sratatata.

~wasyl 2015-04-28

tylko że gdyby od tego odcinka zaczęli to zapewne mielibyśmy po dwa pasy ruchu i teraz byśmy psioczyli, licząc w duchu, że może gdzieś kiedyś dobudują jeszcze po jednym pasie, a tak od razu będą trzy pasy... Co lepsze? Nie wiem, ważne żeby nie było juz żadnych opóźnień i prace szły pełną parą, bo już za dużo w życiu straciłem godzin jeżdżąc tamtędy :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport