mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Trzy pasy ruchu na S8 pod Warszawą

Trzy pasy ruchu na S8 pod Warszawą

Powoli zbliżamy się do końca robót przy budowie drogi ekspresowej S8 na odcinku Opacz - Paszków. Wprawdzie cała inwestycja zostanie ukończona za 8 miesięcy, ale już w maju oddane do użytku zostaną pierwsze wiadukty.

Trzy pasy ruchu na S8 pod Warszawą
Jak informują drogowcy, zrealizowane zostało już ok. 80 proc. jezdni głównej, czyli ok. 11,6-kilometrowy odcinek budowanej drogi ekspresowej S8, natomiast zaawansowanie prac na całym kontrakcie wynosi ok. 65 proc. Dobiegają też końca prace związane z budową 3 z 14 wiaduktów drogowych. Wszystkie wnioski o wydanie pozwoleń na ich użytkowanie zostaną złożone do końca kwietnia. Planowana data oddania ich do użytku to maj tego roku. To obiekty w ciągu ulic Pruszkowskiej, Sokołowskiej i Centralnej. Pośpiech z oddaniem tych wiaduktów do dyspozycji kierowców wynika z tego, że znacznie usprawnią one ruch lokalny.

Co jednak najistotniejsze dla kierowców, w trakcie realizacji inwestycji zapadła decyzja o budowie trasy S8 na tym fragmencie z trzema pasami ruchu w obu kierunkach zamiast pierwotnie planowanymi dwoma. Było to spowodowane ponowną analizą prognozowanego ruchu na tym odcinku. Prace związane z budową trzeciego pasa ruchu nie wpłyną na wydłużenie planowanego terminu realizacji kontraktu – mają zakończyć się do grudnia 2015 roku.

Na trasie wylotowej z Warszawy na Kraków i Wrocław została zastosowana nawierzchnia długowieczna – technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej, czyli podbudowa drogi, wykonana jest z materiałów sztywnych i półsztywnych - sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna. Nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych, które są bardziej odporne na deformacje w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych. Większa odporność na deformacje warstwy podbudowy przełoży się na większa wytrzymałość warstw wyższych. Warstwa wiążąca zostanie wzbogacona o mieszanki odporne na powstawanie kolein. Dzięki zastosowaniu nowej technologii na trasie, która będzie przenosić bardzo duży ruch, w przyszłości niższe powinny być koszty związane z jej eksploatacją. Nie bez znaczenia jest również fakt, że remonty trasy, związane z wymianą poszczególnych warstw drogi będą rzadsze, trwać krócej i co za tym idzie będą mniej uciążliwe dla kierowców.

Podobne wiadomości:

Audi S8 po faceliftingu w wyjątkowej...

auto motor i sport 2015-03-25

Audi Forum Neckarsulm zaprezentowało topowe S8 w wersji Exclusive.

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Polskie drogi 2017-12-05

Komentuj:

~warszawiak 2015-05-04

Wasyl, nie mam zupełnie ochoty iść do tego bajzla, gdzie przede wszystkim decydują układy i polityka, a najmniej liczy się zdanie merytoryczne. Poza tym ja pracuję na własny rachunek i to wolę zdecydowanie, chociaż muszę wtedy płacić m.in. nie tylko na budowę i utrzymanie dróg, ale też na utrzymanie tego całego w/w drogowego bajzla.

~wasyl 2015-05-01

warszawiak dobrze prawisz nie chcialbys pracowac w gddkia czy np. w ministerstwie infrastruktury :)

~warszawiak 2015-04-29

Jeszcze jedno co do trzech pasów. Od początku według pierwotnego projektu trzy pasy w każdą stronę miały być do Janek Małych (węzła z łącznicą do DK7), czyli na całym nowym śladzie S8, a po dwa miały być dalej na przebudowanej "gierkówce" do Paszkowa. Teraz i tam będą również po trzy i bardzo dobrze.

~warszawiak 2015-04-29

Niby dlaczego mielibyśmy mieć dwa pasy, a nie od razu trzy? Nie widzę związku. A tak już teraz omijalibyśmy Raszyn bezkolizyjnie wyjeżdżając z i wjeżdżając do Warszawy. Zamiast przebudowy DK8 na S8 do Piotrkowa powinna powstać też w 1-szej kolejności A1 Stryków-Tuszyn i teraz by można spokojnie zacząć przebudowywać DK8 na S8 od Paszkowa do Piotrkowa. My mielibyśmy wtedy alternatywę A2 i A1; nie trzeba by się mordować parę lat na przebudowywanej "gierkówce". Ale stało się, jak się stało, należy się oczywiście cieszyć z niedługiego skończenia omawianego odcinka S8 i trzymać kciuki, żeby znów nie wyszło jakieś sratatata.

~wasyl 2015-04-28

tylko że gdyby od tego odcinka zaczęli to zapewne mielibyśmy po dwa pasy ruchu i teraz byśmy psioczyli, licząc w duchu, że może gdzieś kiedyś dobudują jeszcze po jednym pasie, a tak od razu będą trzy pasy... Co lepsze? Nie wiem, ważne żeby nie było juz żadnych opóźnień i prace szły pełną parą, bo już za dużo w życiu straciłem godzin jeżdżąc tamtędy :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.