mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Tuszyn bez węzła?

Tuszyn bez węzła?

Rozpoczęły się dopiero wykupy ziemi pod budowę odcinka autostrady A-1 z Głuchowa do Strykowa, który ma być gotowy do 2010 roku, jednak w Tuszynie już zapowiadane są protesty. Powód - w planach nie uwzględniono budowy węzła.

Tuszyn bez węzła?
Obecny projekt budowy tego odcinka autostrady A-1 zakłada budowę zjazdu wyłącznie w kierunku Śląska, natomiast kupcy z podłódzkich targowisk w Rzgowie, Tuszynie i Głuchowie zapowiadają protesty, ponieważ chcą budowy węzła, który umożliwiłby także zjazd w kierunku Gdańska.

Według łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad gmina może sama sfinansować budowę zjazdu w kierunku Gdańska. Następnie wpływy z autostrady byłyby dzielone pomiędzy gminę i przyszłego koncesjonariusza autostrady. Gmina Tuszyn jest jedną z najbogatszych w województwie łódzkim, jednak według burmistrza Tuszyna, nie jest w stanie udźwignąć inwestycji. Koszt budowy węzła to kilkanaście mln zł.

Władze miasta wysłały protest w tej sprawie do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka. Minister może wprowadzić zmianę w projekcie, jest zbyt kosztowna a przez to prawdopodobnie nierealna. Powodem nieuwzględnienia w projekcie budowy węzła mogą być wysokie koszty budowy bezkolizyjnych skrzyżowań, a węzeł nie musi zapewniać wyjazdu z miejscowości przy autostradzie w obu kierunkach. Aby pojechać autostradą do Gdańska kierowcy ze Rzgowa i Tuszyna będą musieli przejechać bocznymi drogami aż 20 km, żeby dotrzeć do węzłów w Andrespolu i Andrzejowie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~Brzytwa KM 2008-01-15

A moze Tuszyn wezmie kredyt na wezel, o ile by sie to oplacalo. Nieraz dobra in- westycja zraca sie z nawiazka, moze ta tez ?

~Sebus 2007-11-27

Tak się akurat składa że utrzymuje kontakty biznesowe z kilkunastoma handlowcami z Tuszyna i jak jeden mąż wszyscy z nich są za budą autostrady A1 w jak najkrótszym czasie, więc nie wiem gdzie wyssałeś taką opinię. Odpowiedni węzeł na A1 i połączenie A8 z A1 koło Rzgowa może tylko poprawić sytuację bazarów (wstrętnych niestety pod względami wizualnymi i estetycznymi moim zdaniem), które nie funkcjonują tak dobrze jak w okresie "dzikiego kapitalizmu". Moja opinia jest taka że dzięki budowie A1 i konieczności podniesienia standardów uda się troszkę te bazary ucywilizować!!

~MtM 2007-11-27

PiS zwalczał korupcję ale widzę że nie skutecznie, stąd ma duże straty kadrowe w Piotrkowie, Częstochowie Łodzi itd, a wszystko to w wyniku działań handlarzy z bazarów w Rzgowie i Tuszynie płacacych za blokowanie budowy A1 obok Łodzi i wpisanie jej jako jedynej obwodnicy na listę płatnych autostrad i skierowanie do realizacji przez prywatnego inwestora, wszystko to po to aby nie utracić tranzytowego ruchu obok targowisk.

~Piti 2007-11-26

Tam MUSI być węzeł, przecież to jest chore żeby nie było go w takim miejscu... BTW droga z Wrocławia do Łodzi powinna być raczej ekspresowa (S8), nie trzeba by płacić jak za przejazd autostradą. W każdym razie A8/S8 (zwał jak zwał :) ) powinna być poprowadzona pod Łódź, dalej jakaś droga ekspresowa mogłaby łączyć przyszły węzeł A1/A8 z obecną DK8 i dalej prowadzić do Warszawy jako S8. Chociaż można też po prostu połączyć A8/S8 z Łodzią, a autostradę z Łodzi do Warszawy oznaczyć jako jednocześnie A2 E30 i A8 E67. Te dwa szlaki drogowe rozdzielały by się dopiero w węźle Konotopa (pod Warszawą) na S2 (Południowa Obwodnica Warszawy) i S8 (Północna Obwodnica Warszawy). Pewne jest jedno: ósemka do Łodzi iść powinna. :)

~Sebus 2007-11-26

Ja czasami mam wrażenie, że przy projektowaniu przebiegu dróg i autostrad maczał ręce ktoś strasznie nieprzychylny miastu Łodzi. Żeby nie było nie będę insynuował w czyim partyjnym interesie to było ale fakt, że drugie pod względem liczby ludności ośrodek miejski w Polsce chciano pozbawić trasy najpierw trasy ekspresowej S8 (teraz na szczęście są plany budowy trasy i to od razu autostrady A8 z Wrocławia pod samą niemal Łódź - dokładniej w okolicach Rzgowa ma być węzeł A8/A1). Później okazało się że Łódź jako jedne miasto na trasie A1 nie będzie miało bezpłatnej obwodnicy, a teraz jeszcze problem z wybudowaniem odpowiedniego węzła w Tuszynie w którym znajduje się część jednych największych targowisk w Europie (tym samym mnóstwo miejsc pracy). Przecież to jakaś PARANOJA, że jeden z niezbyt bogatych regionów jest pozbawiany takich walorów mogących wpłynąć na jego rozwój. Mam nadzieje że ktoś się puknie w głowę w końcu i pomyśli o rozwoju regionu łódzkiego , a nie próbuje mu podcinać nogi.ŁÓDŹ też powinna mieć szanse na rozwój a nie tylko W-wa, Kraków, Poznań i Wrocław, które na transformacji gospodaczej wyszly znacznie lepiej!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport