mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Tychy: Przejazd na DK1 po nowym asfalcie

Tychy: Przejazd na DK1 po nowym asfalcie

Koniec roku na tyskich drogach będzie pomyślny. Kierowcy mogą jeździć po nowej nawierzchni na jednym z najdłuższych remontowanych fragmentów "jedynki". Drogowcy odali odcinek od węzła z drogą ekspresową S1 aż do węzła Wartogłowiec. Widoczny jest także postęp prac przy reszcie fragmentów remontowanej w Tychach ul. Beskidzkiej, a także przy obiektach.

Tychy: Przejazd na DK1 po nowym asfalcie
Kierowcy mogą jeździć po nowym asfalcie na odcinku między dwoma węzłami. W praktyce oznacza to, że choć w dalszym ciągu ruch obywa się jedną nitką w obu kierunkach, to kierowcy nie muszą zmieniać pasa na długim niespełna 2,5 -kilometrowym fragmencie ul. Beskidzkiej. Chodzi o odcinek od granicy lasu, aż po rejon węzła Wartogłowiec. Samochody poruszają się po zmodernizowanej jezdni w stronę Bielska - Białej. Zmiana jezdni na tę prowadzącą w stronę Katowic następuje dopiero na wysokości mostu nad Potokiem Tyskim. Ruch po tej stronie drogi obowiązuje aż do wysokości wiaduktu nad torami PKP, potem trzeba będzie zjechać na jezdnię przeciwną.

Wiele w planach remontu tyskiej DK1 i DK86 zależy od obiektów, to przez nie przebiegała tzw. ścieżka krytyczna. Jeden z jej punktów jest już wykonany - zakończono remont połowy mostu nad Potokiem Tyskim, rozpoczynają się więc prace rozbiórkowe z drugiej strony obiektu.

Drugi punkt krytyczny, to rejon ul. Przemysłowej, gdzie drogowcy niebawem zakończą asfaltowanie przejścia podziemnego dla pieszych. Masę bitumiczną w tym miejscu rozkładają dwa rozścielacze, które pracują na tzw. "zakładkę", czyli równolegle, obok siebie, dzięki czemu jednocześnie asfaltem przykryć można drogę na całej szerokości pasa. Po zakończeniu tych prac, jeszcze w grudniu, kierowcy nie będą jeździli już slalomem między dwoma jezdniami za wiaduktem nad torami PKP. Zostanie im oddana do użytku jedna nitka.

Trzeci punkt to wiadukt nad al. Piłsudskiego. Podobnie jak w przypadku mostu nad Potokiem Tyskim, połowa wiaduktu została już wyremontowana i ruch odbywa się już po nowej nitce obiektu. Obecnie trwa rozbiórka z drugiej strony drogi.

Gołym okiem widać postęp pracy przy estakadzie nad al. Niepodległości. Tu zwłaszcza urosły mury oporowe, które mają połączyć drogę z obiektem. Ponadto na drodze rozpoczął się już montaż metalowych barier rozdzielających ruch w obu kierunkach. Wkrótce ruszy betonowanie płyty wiaduktu nad torami PKP oraz trwają prace przy przejściu dla pieszych w rejonie ul. Edukacji. W tych przypadkach, roboty można prowadzić nawet przy niskich temperaturach. Montowane są wówczas tzw. namioty grzewcze, by proces dojrzewania betonu przebiegał bez zakłóceń.
Tematy w artykule: slaskie Tychy

Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport