mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Tylko w czerwcu przetargi na 250 km dróg ekspresowych

Tylko w czerwcu przetargi na 250 km dróg ekspresowych

Drogowcy ogłosili kolejne przetargi na budowę dróg ekspresowych. Wszystko na mocy przyjętego przez Radę Ministrów załącznika nr 5, rozszerzającego listę inwestycji z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Zgodnie z rozszerzeniem kontynuowana będzie realizacja takich tras jak S3, S5, S7, S8 czy S17. - W czerwcu br. ogłosimy łącznie 18 przetargów na budowę ponad 250 km dróg ekspresowych - zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Tylko w czerwcu przetargi na 250 km dróg ekspresowych
14 czerwca br. GDDKIA ogłosiła przetargi na cztery kolejne odcinki dróg ekspresowych: S5 w wielkopolskiem, S7 w warmińsko-mazurskiem i dwa odcinki S19 na Podkarpaciu. Inwestycje obejmują budowę prawie 50 km nowych dróg.

Przetarg na S5  w wielkopolskiem dotyczy budowy ponad  18-kilometrowego odcinka pomiędzy Gnieznem a Żninem (do węzła Mieleszyn – gr. woj.), który będzie kontynuacją drogi ekspresowej S5 od Poznania do Gniezna oddanej kierowcom przed EURO 2012.  

- Wyłonienie wykonawcy, podpisanie umowy oraz rozpoczęcie prac przewidziane jest na I kwartał 2014 roku. Zakończenie budowy i oddanie drogi  ruchu  nastąpić ma w roku 2016. W ramach umowy wykonawca wybuduje 18,3 kilometrowy fragment drogi ekspresowej, trzy węzły drogowe: Mieleszyn( dawniej Mielno), Gniezno Północ i Kłecko, 19 obiektów inżynierskich w tym 4 mosty w ciągu S5, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych- Modliszewo Wschód i Modliszewo Zachód, sieć dróg dojazdowych, urządzenia ochrony środowiska, odwodnienie, oświetlenie. Na całym odcinku zostaną zamontowane urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz ogrodzenie - informuje Alina Cieślak, rzecznik GDDKIA oddział w Poznaniu.

Kolejny przetarg dotyczy budowy S7 między Miłomłynem a Ostródą Północ. Tu powstanie ponad 9 km dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z drogami serwisowymi, obiektami inżynierskimi oraz obiektami ochrony środowiska. Wyremontowane będą też wybrane drogi lokalne.

Kolejne dwa przetargi związane są z budową drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Nowa droga S19 powstanie na odcinku od Stobiernej do Sokołowa Małopolskiego. Będzie to droga o przekroju 2+1 o długości 12,5 km wraz z obiektami inżynierskimi oraz węzeł „Sokołów Małopolski” na drodze wojewódzkiej nr 875 . Droga bezpośrednio połączy się z już oddanym do ruchu odcinkiem S19 Stobierna – Rzeszów. Drugi odcinek to budowa 6,3 km drogi S19 stanowiącej część autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Odcinek jest powiązany z realizowanym obecnie odcinkiem drogi S19 węzeł Rzeszów Zachód – węzeł Świlcza.

Warto zaznaczyć, że na początku czerwca GDDKiA ogłosiła przetargi na 5 odcinków - na dwa odcinki ekspresowej S3 oraz trzy odcinki S7:

  •     S3 Sulechów - Legnica odc.  II jezdnia obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego (11,7 km)
  •     S3 Sulechów - Legnica odc.  II jezdnia obwodnicy Międzyrzecza  (6,4 km)
  •     S7 Warszawa - Gdańsk odc. Nidzica Płn. - w. Nidzica Płd. (9,1 km)
  •     S7 Warszawa - Gdańsk odc. Nidzica Płd. – Napierki (13.6 km)
  •     S7 Warszawa - Kraków odc. Jędrzejów (dk. 78, w. Piaski) - gr.woj. świętokrzyskiego (20.1 km)

- Do końca czerwca ogłosimy jeszcze 9 przetargów na budowę kolejnych odcinków dróg ekspresowych. W czerwcu br. ogłosimy łącznie 18 przetargów na budowę ponad 250 km dróg ekspresowych - zapewnia biuro prasowe GDDKiA.

W drugiej połowie 2013, GDDKiA planuje rozpisać następne przetargi na budowę kolejnych odcinków o długości około 480 km. W sumie tylko w tym roku zostaną ogłoszone postępowania na budowę, lub projektowanie i budowę ponad 700km nowych dróg szybkiego ruchu. Jak zaznaczają drogowcy, ogłaszanie postępowań w różnych modelach realizacji (tradycyjnym, projektuj i buduj) spowoduje, że budowa dróg nie będzie odbywała się w tym samym czasie, co powinno ułatwić planowanie portfeli poszczególnym firmom budowlanym i pozwolić na płynne przejście ze starej do nowej perspektywy.

Proponowane w załączniku nr 5 inwestycje stanowią jedynie wycinek tych planowanych do realizacji w latach 2014-2020, cały program znajduje się w przygotowaniu.

- Nowelizacja stanowi pierwszy krok do opracowania kompleksowego programu drogowego na przyszłą perspektywę. Pozwoli to zachować ciągłość realizacji inwestycji drogowych, płynne przejście z obecnej do przyszłej perspektywy. W związku z nową perspektywą finansową 2014-2020 planowana jest kontynuacja realizacji inwestycji drogowych na drogach szybkiego ruchu, których celem będzie budowa spójnej sieci drogowej w Polsce. Decyzja o uzupełnieniu obecnego programu drogowego o nowy załącznik – załącznik nr 5, w którym wskazana została lista inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020, oznaczać będzie możliwość ogłaszania przetargów na odcinki dróg ekspresowych już w bieżącym roku – informuje ministerstwo transportu.

Załącznik nr 5 zawiera około 50 projektów przetargowych dla dróg ekspresowych. Na wniosek Ministra Sławomira Nowaka do załącznika numer 5 został dopisany odcinek drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka.

W ramach załącznika nr 5 będą realizowane inwestycje na następujących drogach krajowych:

  • S3 Sulechów – Legnica,
  • S3 Legnica – Lubawka,
  • S5 Wrocław – Bydgoszcz, odc. Poznań – Wronczyn, Radomicko – Kaczkowo, Korzeńsko – Wrocław, Gniezno – Mielno,
  • S7 Warszawa – Gdańsk, odc. Olsztynek – Miłomłyn, Nidzica – Napierki,
  • S7 Warszawa – Rabka, odc. Radom – Skarżysko Kamienna wraz z obwodnicą Radomia, Chęciny – gr. woj. świętokrzyskiego, Igołomska – Christo Botewa, Lubień – Rabka,
  • S8 Radziejowice – Białystok, odc. Radziejowice – Paszków, gr. woj. Mazowieckiego – Zambrów, Wiśniewo – Jeżewo,
  • S17 Warszawa – Lublin, odc. w. Zakręt – Kurów,
  • S19 Lublin – Rzeszów, odc. obwodnica Lublina, w. Sokołów Małopolski Północ – Stobierna, w. Świlcza – w. Rzeszów Południe,
  • S51 Olsztyn – Olsztynek.

 

Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Polskie projekty drogowe jako pierwsze z dofinansowaniem UE

Polskie projekty drogowe jako pierwsze z...

Polskie drogi 2016-03-17

Komentuj:

~warszawiak 2013-06-19

@nikt: Niestety pleciesz bzdury. Każdy Ci powie, że jak najpierw buduje się jedną nitkę ekspresówki, a potem dobudowywuje się drugą, to (pomijając w czasie dobudowy 2-giej jezdni utrudnienia dla kierowców, korki, lokalne objazdy itp) zawsze wyjdzie drożej, niż budowa od razu 2-ch jezdni; reasumując: budując od razu dwie jezdnie właśnie masę kasy się zaoszczedzi. O kosztach czasowych i paliwa użytkowników nie ma co gadać, bo to oczywistość. Co do A18: nie potrafię zrozumieć, jak można było po wybudowaniu w 2007 r. płn nitki nic nie robić dalej i zostawić wertepy na nitce płd? Tam nie trzeba wykupywać gruntów, ślad drogowy jest gotowy jak na dłoni itp. A dla Ciebie połączenie Rzeszowa, Krakowa, Aglomeracji Śląskiej, Opola czy Wrocławia z Berlinem, Hamburgiem, Danią itp jest mało ważne? A4 prowadzi w innym kierunku, a A2 z kolei z innej części Polski. Owszem, przejścia dla zwierząt mogą nawet na razie poczekać i dla mnie idiotyzmem też jest planowane wybudowanie ich w takiej ilości, wystarczy parę razy mniej. Dziś ich brakuje, a zwierzątka jakoś sobie radzą od lat trzydziestych ubiegłego wieku. Reasumując: nieprzebudowanie płd nitki A18 zaraz po skończeniu budowy północnej było następnym kretynizmem, a to, że dalej nic o tym nie słychać, skandalem. Ogromny wstyd przed cudzoziemcami pomijam.

~nikt 2013-06-18

przestasz obrażasz ludzi nie ma kasy to się robi w półprofilu a jaki problem potem dobudować póki co jest 1 potem beda 2 juz tak psioczycie a po co niby ta a18 koło granicy nagle taka wazne przecież najwazniejsze aglomeracje tamjest ogromny koszt budowy przejśc dla zwierząt i innych no i nie jest aż takwazna mimo wszystko obok a4 wyzej a2 dochodzi nie jest źle jakas tam obwodnica bydzi jest na połd zdaje sie

~warszawiak 2013-06-17

Plany, plany... Niepokojący jest brak choćby wzmianki o autostradach: płd nitki A18, 9-cio kilometrowego, a właściwie już 7-mio kilometrowego kawałka A6 (oczywiście z węzłami), tzw.S2 Puławska-Lubelska i A2 Lubelska-początek autostradowej obwodnicy Mińska Maz. Te odcinki wymagają jak najszybszego dokończenia, wtedy dopiero będzie pewna ciągłość autostrad zapowiadana przez Nowaka. A co z A1? Spółka "Inwestycje Polskie" to do końca niesprecyzowany twór, a na "wczoraj" powinien być gotowy przynajmniej odcinek Częstochowa-Pyrzowice. I na koniec: o Jędrzejowie i S7 już na tym portalu się wypowiadałem, powtórzę teraz szerzej: mam nadzieję, że jakiś durny urzędas nie zostawi "na później" przy okazji budowy S7 dobudowy drugich nitkek obwodnic Miłomłyna i Jędrzejowa. Dotychczas niestety nasi drogowi decydenci wielokrotnie specjalizowali się w co najmniej połowicznym przerywaniu wielu inwestycji, kiedy każdy laik by stwierdził, że ich niedokończenie jest czystym kretynizmem i czyms kompletnie niezrozumiałym. Niestety, ciężko jest rozszyfrować tok myślenia urzędasa, który diametralnie różni się od toku myślenia normalnego człowieka.

~ksiaze 2013-06-17

A s5 Bydgoszcz Żnin nie ma nie było i nie będzie nawet obwodnicy Bydgoszczy szczyt bezczelności

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport