mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ul. Sosnowiecka w Katowicach zamknięta

Ul. Sosnowiecka w Katowicach zamknięta

W związku z modernizacją torowiska tramwajowego konieczne będzie zamknięcie ul. Sosowieckiej w Katowicach. Zamknięcie nastąpi we wtorek 15 października i potrwa do maja 2014 roku.

Ul. Sosnowiecka w Katowicach zamknięta
Zamknięcie ul. Sosnowieckiej dotyczyć będzie ruchu samochodowego (poza dojazdem do posesji). Komunikacja tramwajowa będzie się odbywała bez zmian.

Od 15 października w ul. Sosnowiecką wjadą tylko jej mieszkańcy. Dojazd do posesji będzie zachowany od strony Sosnowca ulicą Jana III Sobieskiego oraz w Katowicach z ul. Morawa.

Ta zmiana organizacji ruchu będzie obowiązywała do maja 2014 roku, kiedy to zakończy się modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Sosnowieckiej. Na zlecenie Tramwajów Śląskich inwestycję realizuje konsorcjum polskiej i czeskiej jednostki Skanska. Wartość prac wynosi prawie 34 mln zł netto (41 mln zł brutto).


Inwestycja, którą na zlecenie Tramwajów Śląskich wykonuje Skanska, obejmuje m.in. dobudowę drugiego toru przy ul. Sobieskiego w Sosnowcu. – Drugi tor wybudujemy na odcinku 700 m na ul. Sobieskiego – mówi Tomáš Valík, Menadżer Projektu, Skanska Czechy. – Zmodernizujemy też istniejące torowisko na tej ulicy.

W ramach inwestycji Skanska zmodernizuje również torowisko na ul. Piłsudskiego do granicy z Katowicami i na skrzyżowaniu tej ulicy z ul. Sobieskiego. Gruntowny remont przejdą też tory na ul. Małachowskiego (odcinek od ul. Mościckiego do Ronda Gierka).

- Podobnie jak w Sosnowcu, prace modernizacyjne na terenie Katowic zakładają dobudowanie drugiego toru – tłumaczy Krzysztof Kamiński, Menadżer Projektu, Skanska Polska. Drugi tor Skanska wykona na odcinku 1,5 km na ul. Sosnowieckiej.

Modernizacja torowisk tramwajowych na terenie Sosnowca i Katowic jest częścią ogromnego projektu realizowanego przez Tramwaje Śląskie. Projekt „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Całkowity przewidywany koszt przedsięwzięcia wynosi ponad 800 mln zł brutto. Swoim zasięgiem prace modernizacyjne obejmują torowiska w głównych miastach Aglomeracji Górnośląskiej: Bytomiu, Chorzowie, Katowicach, Rudzie Śląskiej, Sosnowcu i Zabrzu.
Tematy w artykule: slaskie

Podobne wiadomości:

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy przetarg

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy...

Polskie drogi 2017-06-19

Autostrada A4 – oddano do użytku węzeł Rudno

Autostrada A4 – oddano do użytku węzeł Rudno

Polskie drogi 2017-06-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii
Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii
Koncern z Ingolstadt zaprezentował najmocniejszą odmianę swojego supersamochodu. Wersja R8 Spyder V10 Plus to najmocniejszy kabriolet z logo czterech pierścieni, jaki kiedykolwiek powstał.