mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > W 2015 nowa trasa wylotowa stolicy

W 2015 nowa trasa wylotowa stolicy

Budowa drogi dojazdowej z i do Warszawy, od strony Raszyna ma być rozwiązaniem korkowego koszmaru wielu kierowców oraz mieszkańców podwarszawskich Janek, Raszyna i Sękocina. GDDKiA ogłosiła już przetarg na wybor wykonawcy. Planowany termin podpisania umowy to listopad 2012. Nowa droga ma być gotowa już w 2015 roku.

W 2015 nowa trasa wylotowa stolicy
Zamówienie pn. „zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. Salomea – Wolica” wraz z powiązaniami z dk nr 7, odc. Paszków – Opacz -Łopuszańska (odcinek pozamiejski)” to m.in. budowa odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Janki Małe, na odcinku Janki Małe – Paszków) wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 wraz z budową obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, drogi klasy GP, budowa węzłów drogowych: Sokołowska, Janki Małe, Paszków; budowa obwodu utrzymania, miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego i Miejsca Obsługi Podróżnych.

Janki – Raszyn to droga krajowa, na której wspólnie przebiegają drogi Nr 8 i Nr 7 tworząc wspólny wjazd do Warszawy. Średnie natężenie dobowe na tej drodze wynosi  61 240 pojazdów przy jednoczesnej gęstej zabudowie, powodując, że jest to jeden z najbardziej obciążonych odcinków drogowych w Polsce.  Dzięki nowej drodze,  w Alei Krakowskiej na odcinku od ul. Łopuszańskiej do Raszyna,  ruch spadnie  o około 25 tysięcy pojazdów na dobę, a w roku 2025 nawet o 50 tysięcy pojazdów na dobę.  Gdyby droga nie powstała,  już w 2025 roku Aleją Krakowską dziennie przejeżdżało by średnio 92 tysiące pojazdów.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~jon 2012-04-05

marc masz rację w stwierdzeniu kto odpowiada za budowę drogi ekspresowej S8. Takie drogi są finansowane z budżetu państwa. O to właśnie chodzi władzom Warszawy żeby za drogę wewnątrz miasta zapłaciło państwo. Nie wiem jaki był cel twojego komentaża. No chyba że celem samym w sobie była próba ubliżenia mi. Powiem tylko że nie jestem mieszkańcem Warszawy, ale życie zmusza mnie do przemierzania tego miasta z braku innej drogi. Gdyby istniała obwodnica miasta, chętnie objechałbym Warszawę dookoła zamiast tłoczyć się w centrum. Jeśli nadal uważasz że sieję populizm, to spójrz na Szczecin, Poznań, Gdańsk, Bydgoszcz, Wrocław, Kraków, Katowice, czy choćby na plany budowy obwodnic Lublina i Rzeszowa, Łodzi itd.

~Tomy z tonącej czerwonej wyspy Tuska 2012-04-01

No to grubo, niedługo rząd będzie się chwalił jak postawi 2-3 latarnie przy drodze :)

~Greg12 2012-03-30

Z planowaniem co należy przewidzieć, a co nie to panowie ostrożnie. W 1936 roku przewidziano budowe lini WKD aż do Nadarzyna (odgałęzienie). Zostawiono pas ziemi pod torowisko. Teraz to już pozamiatane, bo ktoś później przewidział, że ludzie będą chodzic na piechotę?? Panowie planowanie w tym kraju leży od dawna. Obecnie zabudowują kanały nawiewne do centrum W-wy...... Skutki wiadome. Miasto się planuje na wile dziesiątek lat do przodu, ale matoły rządzące potrafią wiele zniszczyć.

~Alfista 2012-03-30

O wjeździe należało pomyśleć w 1945... ? uff... Jak to wygodnie się poprawia historyczne decyzje! Do lat 90-tych al. Krakowska w obecnej formie miała wystarczającą przepustowość. Owszem gdyby była droga bezkolizyjna przejazd byłby szybszy, ale... nie było to tak bardzo potrzebne. W ciągu ostatnich 20 lat ruch samochodowy wzrósł 4-5 krotnie i wiele dróg utraciło przepustowość. Takie rzeczy można było PRÓBOWAĆ przewidywać w latach 70-80tych, ale na pewno nie wcześniej!! Skoro nie wiesz ile było wtedy samochodów, to może ostrożnie z takimi teoriami.

~Zbyszek 2012-03-30

Masz rację niestety władze miasta się tymniestety nie zajmują bo gdzie indziej mają swoje geszefciki , Gdbdia też nie bonie może problemu ogarnąć swoim najczęściej damskim rozumkiem i dlatego dla wyprowadzenia pieniędzy z tematu zleciła wszystko firmie DHV a dla niej wyrocznią jest panujący na tymterenie faktycznie PSL z matołkiem Piechocińskim na czele który od kilku kadencji działa w infrastrukturze jak świnia w pomidorach a na swoim blogu obiecywał zakończenie tej inwestycji w2008 roku a ograniczył się tylko dozebrania informacji które tereny warto wykupić aby pod budowę drogi sprzedać. Ważniejszą dla odciążenia Raszyna i Puławskiej i łatwiejszą w realizacji byłaby budowa drogi S7 i włączenie jej w obwodnicę przy lotnisku

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport