mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > W kwietniu ruszy naprawa nasypu na ekspresowej siódemce

W kwietniu ruszy naprawa nasypu na ekspresowej siódemce

- Do połowy lipca 2013 roku zostanie naprawiony osiadający nasyp na drodze ekspresowej S7 koło Miłomłyna. Konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner, które zbudowało odcinek  S7 Pasłęk – Miłomłyn, usunie usterkę na własny koszt.  Po zakończeniu naprawy GDDKiA zażąda dodatkowo wydłużenia gwarancji przez wykonawcę na naprawiany fragment drogi - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W kwietniu ruszy naprawa nasypu na ekspresowej siódemce
Zaakceptowana przez GDDKiA technologia naprawy nasypu  pozwala na  zachowanie płynności ruchu podczas trwających około 3,5-miesiąca robót Na odcinku około 1000 m, od początku kwietnia, ruch w obie strony będzie poprowadzony jedną jezdnią, na drugiej będą w tym czasie prowadzone roboty, w ramach których:

- na odcinku ok. 70 m zostanie rozebrana i odbudowana konstrukcja drogi

- zostanie wzmocniony grunt 228 palami żelbetowymi  o średnicy 500-600 mm i długości  21-23 m,

- zostanie wykonana płyta żelbetowa na palach

Jak zaznacza GDDKiA, naprawa niewielkiego fragmentu drogi ekspresowej S7, oddanego do ruchu w 2012 roku  jest konsekwencją  błędów technologicznych w wykonywaniu prac budowlanych przez wykonawcę. Według opinii technicznej przygotowanej przez prof. dr. hab. inż. Lecha Wysokińskiego z Instytutu Techniki Budowlanej i Uniwersytetu Warszawskiego w wyniku gromadzenia przez wykonawcę w jednym miejscu materiałów budowlanych nastąpiło ścięcie pali betonowych wzmacniających podłoże, które doprowadziło do osiadania nasypu.

Przypomnijmy, już w trakcie prac projektowych terenie budowy drogi S7 Pasłęk-Miłomłyn stwierdzono bardzo trudne warunki geotechnicze  (ze względu na występujące grunty torfowe). Dlatego, by wzmocnić podłoże zastosowano materac z geotkanin oraz kruszywo oparte na kolumnach betonowych. Jednak podczas prac budowlanych wykonawca usypał 7-metrową tymczasową hałdę kruszywa, która spowodowała obciążenie wybudowanego już nasypu, skutkujące ścięciem wykonanych wcześniej pali betonowych. Efektem jest postępujące osiadanie całej konstrukcji wybudowanej jezdni. Dlatego też wykonawca został zobowiązany do przygotowania i przeprowadzenia naprawy osiadającego fragmentu drogi . Wszystkie prace zostaną wykonane na koszt wykonawcy.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport