mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > W kwietniu ruszy naprawa nasypu na ekspresowej siódemce

W kwietniu ruszy naprawa nasypu na ekspresowej siódemce

- Do połowy lipca 2013 roku zostanie naprawiony osiadający nasyp na drodze ekspresowej S7 koło Miłomłyna. Konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner, które zbudowało odcinek  S7 Pasłęk – Miłomłyn, usunie usterkę na własny koszt.  Po zakończeniu naprawy GDDKiA zażąda dodatkowo wydłużenia gwarancji przez wykonawcę na naprawiany fragment drogi - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W kwietniu ruszy naprawa nasypu na ekspresowej siódemce
Zaakceptowana przez GDDKiA technologia naprawy nasypu  pozwala na  zachowanie płynności ruchu podczas trwających około 3,5-miesiąca robót Na odcinku około 1000 m, od początku kwietnia, ruch w obie strony będzie poprowadzony jedną jezdnią, na drugiej będą w tym czasie prowadzone roboty, w ramach których:

- na odcinku ok. 70 m zostanie rozebrana i odbudowana konstrukcja drogi

- zostanie wzmocniony grunt 228 palami żelbetowymi  o średnicy 500-600 mm i długości  21-23 m,

- zostanie wykonana płyta żelbetowa na palach

Jak zaznacza GDDKiA, naprawa niewielkiego fragmentu drogi ekspresowej S7, oddanego do ruchu w 2012 roku  jest konsekwencją  błędów technologicznych w wykonywaniu prac budowlanych przez wykonawcę. Według opinii technicznej przygotowanej przez prof. dr. hab. inż. Lecha Wysokińskiego z Instytutu Techniki Budowlanej i Uniwersytetu Warszawskiego w wyniku gromadzenia przez wykonawcę w jednym miejscu materiałów budowlanych nastąpiło ścięcie pali betonowych wzmacniających podłoże, które doprowadziło do osiadania nasypu.

Przypomnijmy, już w trakcie prac projektowych terenie budowy drogi S7 Pasłęk-Miłomłyn stwierdzono bardzo trudne warunki geotechnicze  (ze względu na występujące grunty torfowe). Dlatego, by wzmocnić podłoże zastosowano materac z geotkanin oraz kruszywo oparte na kolumnach betonowych. Jednak podczas prac budowlanych wykonawca usypał 7-metrową tymczasową hałdę kruszywa, która spowodowała obciążenie wybudowanego już nasypu, skutkujące ścięciem wykonanych wcześniej pali betonowych. Efektem jest postępujące osiadanie całej konstrukcji wybudowanej jezdni. Dlatego też wykonawca został zobowiązany do przygotowania i przeprowadzenia naprawy osiadającego fragmentu drogi . Wszystkie prace zostaną wykonane na koszt wykonawcy.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.