mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa: Estakada Bielańska gotowa

Warszawa: Estakada Bielańska gotowa

Została oddana do użytku wyremontowana przez firmę Skanska wschodnia Estakada Bielańska w Warszawie, biegnąca w kierunku Łomianek. Otwarcie nowego obiektu kończy pierwszy etap robót mostowych.

Warszawa: Estakada Bielańska gotowa
Estakady Bielańskie to dwa równoległe obiekty o długości 819 i 814 mb, zlokalizowane w ciągu Wisłostrady, wybudowane w latach siedemdziesiątych. Odbywa się po nich ciężki i intensywny ruch, który osłabił konstrukcję estakady i uznano, że niezbędny jest remont.
Prace polegały na demontażu wyposażenia, rozbiórce ustroju nośnego, podpór słupowych i przyczółków, a następnie odbudowie podpór i wykonaniu nowego ustroju nośnego o konstrukcji zespolonej stalowo - żelbetowej, a także elementów wyposażenia: latarń, nowego systemu odwodnienia i separatorów. Estakada była odbudowywana segmentami czteroprzęsłowymi. Konstrukcję stalową dźwigarów nośnych wykonano z dźwigarów gorącowalcowanych o przekroju dwuteowym (wys. 1000 mm), wyprodukowanych w Luksemburgu. Jest to trzecie rozwiązanie tego typu w Polsce, a zarazem pierwsze, gdzie nie zastosowano poprzecznic przęsłowych.

Pierwszy etap projektu został zrealizowany w terminie ośmiu miesięcy a rozbiórki trwały 2,5 miesiąca. W ciągu miesiąca rozbierano i odbudowywano średnio 160 mb estakady. Oddanie do użytki estakady wschodniej, pozwoli firmie Skanska na wykonywanie w okresie zimowym robót rozbiórkowych drugiej estakady, biegnącej w kierunku centrum miasta. Ruch w obydwu kierunkach będzie się tymczasowo odbywał po nowowybudowanej estakadzie.

Zakończenie całej inwestycji, zgodnie z umową podpisaną z wykonawcą, nastąpi do końca stycznia 2009. Całkowity koszt remontu dwóch estakad to 107 mln zł.

Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Casandra 2007-12-01

"Konstrukcję stalową dźwigarów nośnych wykonano z dźwigarów gorącowalcowanych o przekroju dwuteowym (wys. 1000 mm), wyprodukowanych w Luksemburgu." czy w Polsce juz sie czegos takiego nie robi, czyzby w Luksemburgu bylo taniej?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport