mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa: Estakada Bielańska gotowa

Warszawa: Estakada Bielańska gotowa

Została oddana do użytku wyremontowana przez firmę Skanska wschodnia Estakada Bielańska w Warszawie, biegnąca w kierunku Łomianek. Otwarcie nowego obiektu kończy pierwszy etap robót mostowych.

Warszawa: Estakada Bielańska gotowa
Estakady Bielańskie to dwa równoległe obiekty o długości 819 i 814 mb, zlokalizowane w ciągu Wisłostrady, wybudowane w latach siedemdziesiątych. Odbywa się po nich ciężki i intensywny ruch, który osłabił konstrukcję estakady i uznano, że niezbędny jest remont.
Prace polegały na demontażu wyposażenia, rozbiórce ustroju nośnego, podpór słupowych i przyczółków, a następnie odbudowie podpór i wykonaniu nowego ustroju nośnego o konstrukcji zespolonej stalowo - żelbetowej, a także elementów wyposażenia: latarń, nowego systemu odwodnienia i separatorów. Estakada była odbudowywana segmentami czteroprzęsłowymi. Konstrukcję stalową dźwigarów nośnych wykonano z dźwigarów gorącowalcowanych o przekroju dwuteowym (wys. 1000 mm), wyprodukowanych w Luksemburgu. Jest to trzecie rozwiązanie tego typu w Polsce, a zarazem pierwsze, gdzie nie zastosowano poprzecznic przęsłowych.

Pierwszy etap projektu został zrealizowany w terminie ośmiu miesięcy a rozbiórki trwały 2,5 miesiąca. W ciągu miesiąca rozbierano i odbudowywano średnio 160 mb estakady. Oddanie do użytki estakady wschodniej, pozwoli firmie Skanska na wykonywanie w okresie zimowym robót rozbiórkowych drugiej estakady, biegnącej w kierunku centrum miasta. Ruch w obydwu kierunkach będzie się tymczasowo odbywał po nowowybudowanej estakadzie.

Zakończenie całej inwestycji, zgodnie z umową podpisaną z wykonawcą, nastąpi do końca stycznia 2009. Całkowity koszt remontu dwóch estakad to 107 mln zł.

Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Casandra 2007-12-01

"Konstrukcję stalową dźwigarów nośnych wykonano z dźwigarów gorącowalcowanych o przekroju dwuteowym (wys. 1000 mm), wyprodukowanych w Luksemburgu." czy w Polsce juz sie czegos takiego nie robi, czyzby w Luksemburgu bylo taniej?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.
Odgadnij model Odgadnij model