mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa: Konsultacje w sprawie Obwodnicy Śródmiejskiej

Warszawa: Konsultacje w sprawie Obwodnicy Śródmiejskiej

Według harmonogramu, prace związane z budową I etapu Obwodnicy Śródmiejskiej w Warszawie mają ruszyć już w przyszłym roku. W związku z prowadzonymi pracami projektowymi, na początku kwietnia bieżącego roku będą zorganizowane konsultacje społeczne.

Warszawa: Konsultacje w sprawie Obwodnicy Śródmiejskiej
Projekt budowy Obwodnicy Śródmiejskiej w Warszawie ma na celu odciążenie centrum miasta z ruchu tranzytowego. Zgodnie z planami już w 2009 roku ma się rozpocząć budowa I etapu drogi, od ronda Wiatraczna do połączenia z dzielnicą Targówek. Wschodnia 2,6 km część obwodnicy, zlokalizowana na terenie dwóch Pragi Południe i Targówka, będzie biegła od skrzyżowania Al. Stanów Zjednoczonych i ul. Grenadierów, do połączenia z ulicą Zabraniecką i ma rozładować ruch drogowy w tych dzielnicach. Powstanie dwujezdniowa ulica główna przyśpieszona. W drugim etapie realizowana będzie budowa drogi na odcinku od ul. Zabranieckiej do połączenia z istniejącym układem drogowym, w węźle Żaba.

Projektowany odcinek docelowo będzie miał połączenia z istniejącym układem drogowym w trzech węzłach drogowych: Rondo Wiatraczna, skrzyżowanie z ulicami Szaserów i Dwernickiego oraz skrzyżowanie z ulicą Zabraniecką.

Obecnie trwają prace projektowe i przygotowawcze, prowadzone przez biuro konsultingowo – projektowe DHV Polska Sp. z o.o., które przygotowało trzy warianty drogi. W związku z tym na początku kwietnia będą miały miejsce konsultacje społeczne, których celem jest przedstawienie mieszkańcom wariantów budowy trasy, oraz zebranie informacji na temat proponowanych przez nich rozwiązań.

Analizowane będą trzy warianty przebiegu trasy. Wariant I zakłada budowę trzech tuneli, o długości 146 m (dwa tunele pod rondem Wiatraczna i tunel pod skrzyżowaniem ulic Dwernickiego i Szaserów). Na długości około 1 km trasa będzie przebiegała w wykopie, natomiast na długości około 1,4 km w nasypach lub na wiaduktach. Wariant II zakłada budowę wiaduktu na całej długości projektowanego odcinka obwodnicy. Wariant III zakłada budowę trasy podobnie jak w przypadku wariantu I poniżej poziomu terenu. W przeciwieństwie do wariantu I zakłada się budowę 870 m tunelu. Dalsza części trasy będzie przebiegać jak w wariancie I. Biuro Drogownictwa i Komunikacji spośród 3 wariantów przedstawionych przez biuro projektowe popiera budowę obwodnicy w III wariancie, który zminimalizuje liczbę kolizji z istniejącą infrastrukturą.

Projekt ma być finansowany z budżetu państwa. Możliwe jest także uzyskanie dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Budowa będzie realizowana w latach 2009-2012.

Podobne wiadomości:

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic