mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa: Przetarg na węzeł Łopuszańska

Warszawa: Przetarg na węzeł Łopuszańska

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ogłosił przetarg na wybór wykonawcy inwestycji związanej z budową skrzyżowania Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską w Warszawie. Planowany węzeł ma być trzypoziomowym skrzyżowaniem.

Warszawa: Przetarg na węzeł Łopuszańska
14 maja bieżącego roku został ogłoszony przetarg ograniczony na wykonawcę skrzyżowania Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską. W pierwszym etapie wyłonione zostaną firmy, które będą zaproszone do złożenia ofert cenowych. Wnioski o dopuszczenie do postępowania mogą być składane do 16 czerwca 2008 r.

Węzeł Łopuszańska będzie trzypoziomowym skrzyżowaniem. Al. Jerozolimskie znajdą się w wykopie pod wiaduktami, na poziomie terenu wybudowane zostanie skrzyżowanie z wyspą centralną, natomiast z Łopuszańskiej w Al. Jerozolimskie w kierunku granic miasta poprowadzona zostanie lewoskrętna estakada oraz prawoskrętna w odwrotnym kierunku, z Al. Jerozolimskich w Łopuszańską.

Projekt oprócz budowy trzypoziomowego węzła z wyspą centralną, obejmuje także budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych, przystanków autobusowych wyposażonych w zatoki postojowe i wiaty przystankowe, budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę przyłączy wodociągowych, linii energetycznych i teletechnicznych, oraz budowę nowego oświetlenia.

Podobne wiadomości:

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

~Greg 2008-05-19

Jaki to debil projektował. Jakiś chory umysł. Wiadukt do skrętu w prawo to ja pierwszy raz widzę (i słyszę). W dodatku ten projekt nie likwiduje korka z centrum W-wy do skrętu w Łopuszńską. W tej okolicy ma też wchodzić skrót z Janek. Ciekawe ile estakad jeszcze trzeba będzie dobudować. I jakie to drogie będzie na koniec. A może zatrudnić tam kogoś kto myśli? Taniej dać wyższą pensję niż wylewać kolejne metry sześcienne betonu, które nic nie dają.

~kibic 2008-05-17

ciekawe jak wg tego projektu skręcić w łopuszańską jadąc od centrum wawy ?

~Tomek 2008-05-16

Ciekawe, po co buduje się estakadę prawoskrętną. Nie od dzisiaj wiadomo, że projektantom pracującym na zlecenie budżetu wisi to, ile potem będzie kosztować wykonanie projektu. W ten sposób często nieracjonalnie wydaje się publiczne pieniądze. Na opisanym węźle wystarczyłby normalny prawoskręt bezkolizyjny, być może wymagałoby to nieco więcej środków na wykup gruntów, ale zapewne nieporównywalnie z kosztem budowy całej drugiej estakady! Za zaoszczędzone pieniądze można by postawić dodatkową estakadę w innym miejscu - chociażby na trasie Toruńskiej lub lewoskrętną z Alei Jerozolimskich w Łopuszańską (obecnie chyba najbardziej potrzebną). Nie jest to zresztą jedyna taka sytuacja. Podobnie na zlecenie GDDKiA zaprojektowano autostradę z Grudziądza do Torunia w bardzo kosztownym wariancie z mostami wantowymi. Nic dziwnego że teraz GTC nie chce budować wg tego projektu (przypomnę że nieprawnie narzuconego przez GDDKiA - GTC miała wg koncesji sama projektować). Za cenę 2 mostów wantowych można zbudować 3 tradycyjne. A potem jak zwykle będą biadolić, że za przejechanie kolejnego odcinka autostrady trzeba płacić krocie. Kiedy w tym kraju będzie normalnie? Kiedy urzędnicy racjonalnie zaczną wydawać nasze pieniądze?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Piotr Dulnik nowym prezesem Suzuki Motor Poland
Piotr Dulnik nowym prezesem Suzuki Motor Poland
Suzuki Motor Corporation ogłosiło ważną zmianę w zarządzie polskiej spółki, która jest oficjalnym importerem japońskiej marki nad Wisłą. Od 1 listopada prezesem Suzuki Motor Poland sp. z o.o. jest pierwszy w historii Polak – Piotr Dulnik.