mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa: Przetarg na węzeł Łopuszańska

Warszawa: Przetarg na węzeł Łopuszańska

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ogłosił przetarg na wybór wykonawcy inwestycji związanej z budową skrzyżowania Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską w Warszawie. Planowany węzeł ma być trzypoziomowym skrzyżowaniem.

Warszawa: Przetarg na węzeł Łopuszańska
14 maja bieżącego roku został ogłoszony przetarg ograniczony na wykonawcę skrzyżowania Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską. W pierwszym etapie wyłonione zostaną firmy, które będą zaproszone do złożenia ofert cenowych. Wnioski o dopuszczenie do postępowania mogą być składane do 16 czerwca 2008 r.

Węzeł Łopuszańska będzie trzypoziomowym skrzyżowaniem. Al. Jerozolimskie znajdą się w wykopie pod wiaduktami, na poziomie terenu wybudowane zostanie skrzyżowanie z wyspą centralną, natomiast z Łopuszańskiej w Al. Jerozolimskie w kierunku granic miasta poprowadzona zostanie lewoskrętna estakada oraz prawoskrętna w odwrotnym kierunku, z Al. Jerozolimskich w Łopuszańską.

Projekt oprócz budowy trzypoziomowego węzła z wyspą centralną, obejmuje także budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych, przystanków autobusowych wyposażonych w zatoki postojowe i wiaty przystankowe, budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę przyłączy wodociągowych, linii energetycznych i teletechnicznych, oraz budowę nowego oświetlenia.

Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Greg 2008-05-19

Jaki to debil projektował. Jakiś chory umysł. Wiadukt do skrętu w prawo to ja pierwszy raz widzę (i słyszę). W dodatku ten projekt nie likwiduje korka z centrum W-wy do skrętu w Łopuszńską. W tej okolicy ma też wchodzić skrót z Janek. Ciekawe ile estakad jeszcze trzeba będzie dobudować. I jakie to drogie będzie na koniec. A może zatrudnić tam kogoś kto myśli? Taniej dać wyższą pensję niż wylewać kolejne metry sześcienne betonu, które nic nie dają.

~kibic 2008-05-17

ciekawe jak wg tego projektu skręcić w łopuszańską jadąc od centrum wawy ?

~Tomek 2008-05-16

Ciekawe, po co buduje się estakadę prawoskrętną. Nie od dzisiaj wiadomo, że projektantom pracującym na zlecenie budżetu wisi to, ile potem będzie kosztować wykonanie projektu. W ten sposób często nieracjonalnie wydaje się publiczne pieniądze. Na opisanym węźle wystarczyłby normalny prawoskręt bezkolizyjny, być może wymagałoby to nieco więcej środków na wykup gruntów, ale zapewne nieporównywalnie z kosztem budowy całej drugiej estakady! Za zaoszczędzone pieniądze można by postawić dodatkową estakadę w innym miejscu - chociażby na trasie Toruńskiej lub lewoskrętną z Alei Jerozolimskich w Łopuszańską (obecnie chyba najbardziej potrzebną). Nie jest to zresztą jedyna taka sytuacja. Podobnie na zlecenie GDDKiA zaprojektowano autostradę z Grudziądza do Torunia w bardzo kosztownym wariancie z mostami wantowymi. Nic dziwnego że teraz GTC nie chce budować wg tego projektu (przypomnę że nieprawnie narzuconego przez GDDKiA - GTC miała wg koncesji sama projektować). Za cenę 2 mostów wantowych można zbudować 3 tradycyjne. A potem jak zwykle będą biadolić, że za przejechanie kolejnego odcinka autostrady trzeba płacić krocie. Kiedy w tym kraju będzie normalnie? Kiedy urzędnicy racjonalnie zaczną wydawać nasze pieniądze?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport