|
||
Warszawa: Remont wiaduktu zgodnie z planem
2008-06-16
źródło:
Skanska
mojeauto.pl
Od początku czerwca bieżącego roku trwa remont wiaduktu w ciągu ulicy Powązkowskiej w Warszawie. Prowadząca prace firma Skanska zdążyła już zgodnie z harmonogramem przeprowadzić frezowanie nawierzchni ulicy Powązkowskiej. ![]() Firma Skanska, wykonawca inwestycji związanej z modernizacją wiaduktu w ciągu ulicy Powązkowskiej w Warszawie prowadzi prace zgodnie z przyjętym wcześniej harmonogramem. Przebudowa obiektu, przy jednoczesnym zachowaniu ruchu kolejowego i samochodowego, jest szczególnym wyzwaniem. Aby utrzymać ruch na tej ważnej warszawskiej ulicy oraz na trasie kolejowej Warszawa- Koło, Warszawa-Gdańska (około 120 pociągów na dobę), roboty zostały podzielone na etapy.
Zakres prac związanych z kontraktem obejmuje nie tylko rozbiórkę i odbudowę obiektu, ale również prace przygotowawcze związane z przebudową sieci teletechnicznych, energetycznych, oświetleniowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz istniejącej infrastruktury kolejowej. Prace te muszą zostać przeprowadzone zanim firma przystąpi do rozbiórki wiaduktu. Po rozebraniu części torów i wykonaniu przekładek mediów podziemnych, przebudowie sieci SRK (sterowanie ruchem kolejowym) i sygnalizacji ruchu kolejowego, pracownicy Skanska przystąpią do rozbiórki podpór. Prace te będą polegały na wbiciu ścianek szczelnych w celu zabezpieczenia nasypów i wykonaniu nowych przyczółków oraz kolektora odwodnieniowego. W tym samym czasie w Wytwórni Konstrukcji Stalowych Skanska w Kielcach wykonywana jest przez zespól monterów konstrukcja stalowa na nowy ustrój nośny wiaduktu. Po zakończeniu robót rozbiórkowych i dostosowaniu istniejącej infrastruktury do potrzeb realizowanego projektu Skanska przystąpi do odbudowy obiektu. Aktualnie firma zakończyła już prace związane z frezowaniem nawierzchni ulicy Powązkowskiej, a do końca bieżącego tygodnia ma potrwać rozbiórka kolejnych warstw jezdni i jej elementów: krawężników, chodników oraz wyposażenia wiaduktu: kanałów deszczowych, barier energochłonnych i przeciwporażeniowych. Prowadzone są też roboty związane z wdrożeniem czasowej organizacji ruchu. Wzdłuż jezdni zamontowano ogrodzenia, które na czas rozbiórek wiaduktu zabezpieczą przejeżdżające zwężoną jezdnią samochody przed pyleniem i odłamkami materiałów budowlanych oraz przed wejściem osób postronnych na teren głębokich wykopów (około 7 m) w rejonie rozbiórki wiaduktu. Roboty rozbiórkowe elementów nośnych wiaduktu będą skoncentrowane pod spodem obiektu. W tym celu niezbędna jest, zgodna z projektem wykonawczym, wycinka części drzew w oparciu o uzyskane już pozwolenie. Po jego uprawomocnieniu firma będzie mogła przygotować drogi dojazdowe i przystąpić do właściwych prac. Podobne wiadomości:S7 z Warszawy do Grójca już w realizacjiPolskie drogi 2017-08-17 Oto jeden z najbardziej wyczekiwanych odcinków dróg w Polsce. Trasa ekspresowa S7 z Warszawy do Grójca uzupełni sieć w centralnej Polsce. Niebawem ruszy jego realizacja, a minister infrastruktury i budownictwa liczy na zakończenie budowy przed terminem. Nowy most w Warszawie za trzy lataPolskie drogi 2017-05-30 W ciągu trzech lat stolica wzbogaci się o kolejną przeprawę przez Wisłę. Nowy most będzie miał 1,5 km długości i po trzy pasy w każdym kierunku. Połączy Wilanów z Wawrem. |
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!