mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa buduje most Północny

Warszawa buduje most Północny

Podpisano umowę na budowę trasy i mostu Północnego na odcinku od ul. Pułkowej do ul. Modlińskiej w Warszawie. Odcinek trasy o długości 3,4 km wraz z przeprawą mostową powstanie w przeciągu 32 miesięcy, a koszt jego budowy wyniesie prawie 977 mln zł. Trasa Mostu Północnego ma docelowo połączyć Trasę NS ze wschodnią obwodnicą Warszawy.

Warszawa buduje most Północny
Wykonawca przystąpi w pierwszej kolejności do sporządzania harmonogramu prac oraz projektu organizacji ruchu. Prace zrealizuje konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robot Inżynieryjnych Pol-Aqua z Piaseczna, a partnerami - Sando Budownictwo Polska z Warszawy, Construcciones Sanchez Dominigues - Sando z Madrytu i Kromiss - Bis z Częstochowy. W ramach podpisanej umowy wybudowana zostanie trasa o parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego, zapewniająca kierowcom w podstawowym przekroju po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Przebudowane będą drogi sąsiadujące z trasą, wybudowane ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Projekt przewiduje budowę 3 sygnalizacji świetlnych oraz oświetlenia ulicznego. Powstanie również trasa tramwajowa o łącznej długości 3800 m. Prace uwzględnią także przebudowę całej infrastruktury podziemnej, znajdującej się w rejonie trasy.

To dobra wiadomość przede wszystkim dla mieszkańców Białołęki, którzy dziś stoją w korkach na moście Grota-Roweckiego i drogach dojazdowych do niego. To jedyna przeprawa w tej części Warszawy i nie jest ona w stanie już przenieść tak dużego ruchu (w szczycie porannym na lewy brzeg Wisły przejeżdża nim ponad 7 tys. samochodów na godzinę, najwięcej ze wszystkich mostów w Warszawie). Po otwarciu nowej przeprawy rządowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpocznie modernizację mostu Grota-Roweckiego i zamknie w ten sposób północny fragment ekspresowej obwodnicy miasta.

Wykonawcą dokumentacji projektowej pierwszego odcinka Trasy Mostu Północnego jest biuro projektowe Schusler-Plan Ingenieurgesellschaft GmbH. Umowa na projekt mostu podpisana została w czerwcu 2007 r. na kwotę 15,8 mln złotych. Dokładnie po roku, w czerwcu 2008 r. ogłoszony został przetarg na wykonawcę robot budowlanych.

Do końca maja gotowa będzie również dokumentacja projektowa kolejnego fragmentu Trasy Mostu Północnego - od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego "Młociny". Długość odcinka to ok. 1 km. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umowy na realizację robot budowlanych. W budżecie miasta są także środki finansowe na zaprojektowanie oraz budowę odcinka Trasy Mostu Północnego od ul. Modlińskiej do ul. Płochocińskiej (długość 4,1 km). Przetarg na sporządzenie dokumentacji projektowej ogłoszony zostanie już w maju.

W kolejnych etapach realizowane będą odcinki:
  • od węzła przesiadkowego „Młociny” do Trasy NS (długość ok. 1,5 km)
  • od ul. Płochocińskiej do granicy miasta w kierunku wschodniej obwodnicy (długość ok. 4,5 km)
Trasa Mostu Północnego ma docelowo połączyć Trasę NS ze wschodnią obwodnicą Warszawy.

Parametry techniczne przeprawy mostowej

Przeprawa mostowa będzie miała długość ok. 795m. Konstrukcyjnie złożą się na nią trzy niezależne obiekty inżynierskie (oddzielny dla jezdni północnej, południowej oraz trasy tramwajowej wraz z ciągiem rowerowo-pieszym) o konstrukcji stalowej zespolonej, posadowione na palach o średnicy 150 cm. Najdłuższe z 10 przęseł mostu, nurtowe, będzie miało 160 m. Dwie podpory mostu znajdą się w nurcie rzeki, pozostałe będą częściowo na terenach zalewowych. Nad podporą nurtową wysokość konstrukcji wyniesie ponad 9 m. Węzeł Pułkowa na lewym brzegu Wisły składał się będzie z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych i 9 murów oporowych. Węzeł Modlińska na prawym brzegu rzeki to 5 wiaduktów posadowionych na palach i 9 murów oporowych.

  • łączna długość 15 wiaduktów -ok. 1030 m, o rozpiętości od 17 m do 23 m
  • łączna długość 18 ścian oporowych –ok. 2500 m, o wysokości od 1,4 m do 9,3 m
  • do budowy obiektów zostanie użyte ok. 120 tys. m3 betonu, ok. 14 tys. ton stali zbrojeniowej i 10 400 ton stali konstrukcyjnej
  • całkowity ciężar konstrukcji stalowej mostu to około 9,4 tys. t
  • łączna długość chodników dla pieszych wyniesie ok. 8,3 km, ścieżek rowerowych 6,1 km.

Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~JJ 2009-04-25

>aaa. s2 od konotpy do pauławskiej ma byc do 2012 a potem to Bóg jeden wie kiedy:)

aaa 2009-04-24

>JJ a to nie wiedziałem, myślałem, że tylko na S8 się coś dzieje a S2 leży odłogiem. Z drugiej strony na najważniejszym odcinku przez Ursynów nic się raczej nie dzieje. Rozumiem, że zbudują taki fragment S2 aby się łączyła Konotopę z S7, a dalej to po 2012 już?

~JJ 2009-04-23

> aaa. mam na myśli s2 kontopa-puławska. i jest nieźle - mieszkam w okolicy i wiem że na paluchu ludzi już "wyrzucają" z działek, a na dawidach porządkują teren.podobno od węzła lotnisko do puławskiej teren jest już gotowy

aaa 2009-04-23

>JJ wszystko super, ale bez S2 bo nie widzę, żeby w tym temacie cokolwiek się działo.

~warsaw 2009-04-23

Widac ze cos sie dzieje, przydalo by sie zaczac cos robic z warszawska praga przeciez to niemal polowa miasta a tak zaniedbana. Ponadto czekamy na kolejne mosty

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport