mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa: most Skłodowskiej – Curie otwarty

Warszawa: most Skłodowskiej – Curie otwarty

W Warszawie Most Marii Skłodowskiej – Curie został już otwarty dla ruchu kołowego. To jedna z największych inwestycji w Warszawie objmująca budowę Trasy Mostu na odcinku od węzła z ul. Modlińską do węzła przesiadkowego „Młociny” o długości 4,3 km. Do końca czerwca 2012 roku potrwa jeszcze budowa mostu tramwajowego oraz wiaduktu w ciągu ulicy Modlińskiej.

Warszawa: most Skłodowskiej – Curie otwarty

Teraz Wydział Badań Ruchu Zarządu Dróg Miejskich przeprowadzi w godzinach rannych i popołudniowych badania ruchu w przekroju mostu, które pokażą ile samochodów osobowych, ciężarowych porusza się po nowym moście. Ruch kołowy na moście Marii Skłodowskiej- Curie będzie zapewne się zmieniał. Planowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad remont mostu Grota - Roweckiego z pewnością przeniesie w dużej mierze ruch kołowy na nowy most – informuje ZDM w Warszawie.

Jedna z największych inwestycji w Warszawie objęła budowę Trasy Mostu na odcinku od węzła z ul. Modlińską do węzła przesiadkowego „Młociny” o długości 4,3 km, w podziale na dwa etapy:

  • etap I – odcinek od węzła z ul. Modlińską do węzła z ul. Pułkową o długości ok. 3,4 km,

 

  • etap II – odcinek od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego Młociny (stacja metra), o długości ok. 0,9 km.



Budowa pierwszego odcinka rozpoczęła się w czerwcu 2009 roku. Prace na drugim odcinku ruszyły w  sierpniu 2010 r. 

Częścią trasy jest przeprawa mostowa o długości ok. 795 metrów. Składają się na nią trzy niezależne mosty - oddzielny dla jezdni północnej, południowej oraz trasy tramwajowej wraz z ciągiem rowerowo-pieszym.

Węzeł Pułkowa na lewym brzegu Wisły składa się z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych i 9 murów oporowych. Węzeł Modlińska na prawym brzegu rzeki to 5 wiaduktów posadowionych na palach i 9 murów oporowych.

Łączne dofinansowanie projektu „Budowa Trasy Mostu od węzła z ul. Pułkową do węzła z ul. Modlińską oraz od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego „Młociny”” wynosi około 374,6 mln zł, a całkowita wartość dwóch etapów projektu to ponad 1,15 mld zł. Projekt jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII, Działanie 8.2 „Drogi krajowe poza siecią TEN-T”.


Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.