mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa: południowa obwodnica i co dalej?

Warszawa: południowa obwodnica i co dalej?

Dzielnice Warszawy Ursynów i Piaseczno obawiają się, że po zbudowaniu pierwszego odcinka trasy ekspresowej S2 będzie im groził paraliż komunikacyjny. Przynajmniej przez kilka lat ekspresówka przecinająca południowe krańce Warszawy ma się urywać właśnie na Ursynowie. Przygotowania do budowy dalszego odcinka obwodnicy m.in. w tunelu wzdłuż ul. Płaskowickiej i dalej mostem na prawy brzeg Wisły są jeszcze w lesie. Rządowi brakuje też na to pieniędzy. GDDKiA planuje tymczasowe zjazdy, dzięki którym zmniejszą się korki na Puławskiej – informuje Gazeta Wyborcza.

Warszawa: południowa obwodnica i co dalej?
Wiosną 2012 r. do głównej arterii, która łączy Warszawę z Piasecznem powinna być dociągnięta południowa obwodnica Warszawy. Ta z kolei będzie przedłużeniem prowadzącej z autostrady A2.

Władze Ursynowa przewidują, że w 2012 r. na ulicach w tej części dzielnicy będą tworzyć się korki. Władze dzielnicy chcą budowy lub poszerzenia kilku ursynowskich odcinków (wąskiego odcinka ul. Płaskowickiej od Puławskiej w stronę ul. rtm. Pileckiego i budowę ul. Indiry Gandhi między ul. Płaskowickiej a Pileckiego .

Z kolei mieszkańcy Piaseczna obawiają się, że po zbudowaniu trasy S2 jeszcze bardziej zakorkuje się prowadząca do ich miasta ul. Puławska.
Jak się dowiedziała Gazeta Wyborcza, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na kilka lat, czyli do czasu wydłużenia trasy S2 przez Ursynów na wschód, szykuje przy Puławskiej tymczasowe rozwiązanie, które ma usprawnić ruch. Wcześniej zakładano, że wszyscy, którzy, jadąc południową obwodnicą od strony autostrady, chcieliby skręcić w Puławską w lewo w stronę centrum, musieliby stać na światłach przed skrzyżowaniem. Ostatecznie pojadą jednak prosto wiaduktem nad Puławską i zawrócą do niej tymczasowym łącznikiem. Podobnie ma wyglądać skręt w lewo z Puławskiej od strony Piaseczna na trasę S2. Kierowcy najpierw będą skręcać w prawo na wiadukt prowizorycznym ślimakiem.

Tymczasowy zjazd z S2 na Puławską trzeba dopiero zaprojektować. - Na pewno jednak powstanie równocześnie z oddaniem trasy wiosną przyszłego roku – zapowiada Małgorzata Tarnowska rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~warszawiak 2011-02-20

@ aaa, oczywiście miałem na myśli piercień wymieniony przez mnie i znajdujący się m.in. na stronach siskomu. To na niego są plany, miejsce i przygotowania. Gdyby teraz ktoś wpadł na pomysł przesuwania go poza granice Warszawy, to nic nie powstałoby przez kolejne 20 lat albo i więcej. Jeśli chodzi o S8, to pocieszam się tym, że do Modlinskiej od Powązkowskiej razem z Mostem Grota zaczną ją robić po otwarciu Mostu Północnego. Przynajmniej tak obiecują, ale zdaję sobie też sprawę, że do drogowych obietnic należy podchodzić z dużą rezerwą (mówiąc delikatnie). A z wylotówkami rzeczywiście tragedia: nie tylko S8-obwodnica Marek, ale też S8 do Wolicy i dalej S7 do Magdalenki, co pozwoli ominąć Raszyn i Janki (2 km odcinek Opacz-Al.Jerozolimskie sprawy absolutnie nie załatwią), S7 na Gdańsk i ominięcie Łomianek (o dziurze S2 we wschodniej jej część już razem pisaliśmy, o S17 również), A2 od Lubelskiej do Mińska, a dokładniej Choszczówki; wszyskie są potrzebne nie na wczoraj, a co najmniej na przedwczoraj. Ech...pomarzyć, gdyby tak był gotowy cały pierścień i w/w wylotówki (S7 nowym śladem jako przedłużenie S79 mogłaby nawet powstać później), ale by radykalnie było odciążone miasto, jaka wygoda wyjazdu i jakie ułatwienie dla tych, co przez Warszawę przejeżdzają tylko tranzytem.

aaa 2011-02-20

@warszawiak, ops, widzę mój błąd. Napisałeś że zgadzasz się z pierwszym przedmówcą, a ja oczywiście przeczytałem samo przedmówcą. A on pisał o "wyjęciu" pierścienia poza miasto :)

aaa 2011-02-20

@warszawiak, zgadzam się całkowicie (siskom'u stronę znam). Tylko, że pisałeś że można było zrobić pierścień poza Warszawą, a ten jest w jej granicach. Dlatego piszę, że na szerszy pierścień miejsca nie ma. Co do czasu kiedy to powinno być, to nie 10 lat temu, ale całe dekady temu. Niestety wcześniej nie było pieniędzy, potem niby były ale dobrej woli brakło. Teraz niby nie ma znów pieniędzy.... tragedia. Mnie martwi jeszcze taka sprawa, jak dziury. W S2 nie będzie wschodniej części do S17. W S8 dwie wielkie dziury - most oraz brak obwodnicy Marek :(

~Alfista 2011-02-19

Z Turoszowa do Suwałk... Mniej niż jeden kierowca dziennie? Nie oszukujmy się ponad 80% ruchu to ruch wewnątrz Warszawy oraz do i z Warszawy. Dlatego logicznym jest prowadzenie takich tras przez miasto (oczywiście nie przez centrum). Od północy w zasadzie nie ma alternatywy jak trasę poprowadzić. Od południa można by dodatkowo (za np. 15 lat) zbudować trasę w linii Żyrardów, Góra Kalwaria, Mińsk Maz. Jako dodatkową obwodnicę (tak jak np. A-1 koło Rzymu). Ale nie ma co się śpieszyć z tym...

~warszawiak 2011-02-19

Miejsce na pierścień drogowy wokół Warszawy jest wytyczone bodajże od kilkudziesięciu lat. W każdym razie od dwudziestu paru lat na pewno. Jest to od węzła Konotopa: S2 do węzła Lubelska, od węzła Lubelska S17 do węzła Drewnica, S8 od węzła Drewnica przez węzeł Marki, dalej przez węzęł Powązkowska do węzła Konotopa. Obecnie w budowie jest S2 od Konotopy do Puławskiej, gotowy jest też odcinek S8 od Konotopy do węzła Powązkowska, a dalej jest do węzła Modlińska DK8 czekająca na przebudowę na S8. Przebudowa ma się zacząć po otwarciu Mostu Północnego. Od węzła Modlińska do węzla Marki DK8 jest w trakcie przebudowy na S8. Prace na innych odcinkach pierścienia już dawno powinny iść pelną parą. Tak samo na ekspresowych drogach wylotowych od niego oraz na A2 od węzla Lubelska do co najmniej budowanej autostradowej obwodnicy Minska Mazowieckiego. To właściwie powinno byc zrobione minimum 10 lat temu. Tej opisanej przeze mnie sieci drogowej Warszawa potrzebuje, jak kania dżdżu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport