mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa ? sezon frezowań ruszył

Warszawa ? sezon frezowań ruszył

Pełną parą ruszyły weekendowe odnowy nawierzchni w Warszawie. Zarząd Dróg Miejskich otrzyma dodatkowe 40 mln zł na remonty ulic. Miasto chciałoby w tym roku wykonać odnowy nawierzchni przynajmniej 100 km ulic.

Warszawa ? sezon frezowań ruszył
Sezon frezowań już się rozpoczął – w ubiegłe weekendy nową nawierzchnię otrzymały ciągi ulic: Egipska i Bora-Komorowskiego na odcinku od ul. Abrahama do ul. Fieldorfa, odcinek od ul. Meissnera do ul. Ateńskiej. W kolejce czekają następne ulice, min. Płocka, Korotyńskiego, Żwirki i Wigury.

Warszawa planuje w tym roku wykonać odnowy nawierzchni przynajmniej w takiej samej ilości jak w zeszłym roku – przypomnijmy, że w roku 2008 odnowiono ok.100 km ulic. W tej chwili ZDM ma na ten cel zarezerwowane ok. 20 mln zł. Na frezowania przeznaczone zostaną także pieniądze zaoszczędzone na remoncie Alej Ujazdowskich (ok. 6 mln zł). Na najbliższej sesji rady miasta, 23 kwietnia, głosowaniu poddana zostanie uchwała przyznająca ZDM kolejne 40 mln zł.

ZDM chce rozszerzyć roboty zakontraktowane w ramach przetargu rozstrzygniętego w zeszłym roku (prawo zamówień publicznych pozwala zwiększyć zakres robot nawet do 50 proc o tzw. roboty uzupełniające). Już rozpoczęły się negocjacje z wykonawcami. Część frezowań ZDM zleci miejskiemu Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg. Prócz tego na lato przewidziane jest ogłoszenie przetargu na roboty w latach 2009-2010.

Weekendowe odnowy nawierzchni ulic są koordynowane z innymi pracami w Biurze Koordynacji Inwestycji i Remontów urzędu miasta Warszawa – chodzi o to, by w ciągu 3-5 lat od wymiany nawierzchni nie były na ulicy wykonywane żadne prace wymagające niszczenia asfaltu. Gestorzy sieci podziemnych (MPWiK, SPEC) zostali poproszeni o ocenę stanu urządzeń podziemnych i skonfrontowanie swoich planów remontowych z listą zaproponowanych przez ZDM odcinków ulic do frezowania. Do tego doszły jeszcze plany inwestycyjno-remontowe Tramwajów Warszawskich, Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, Zarządu Transportu Miejskiego. Część ulic po tej operacji wypadła z planów.

Weekendowe remonty (na dużą skalę) ZDM organizuje od 2004 r.  Remonty nawierzchni, popularnie nazywane frezowaniami, odbywają się w soboty i niedziele – w nocy z piątku na sobotę jezdnia wytypowana do wymiany nawierzchni jest zamykana a ruch kierowany na ulice objazdowe. Potem, przez 54 godziny drogowcy mają czas na prace. Zdzierana jest warstwa asfaltu, następnie w miejscach szczególnie narażonych na zniszczenie (np. przed skrzyżowaniami) kładzie się specjalną siatkę wzmacniającą i potem układa nową warstwę asfaltobetonu czyli specjalnej mieszanki asfaltu z dodatkami zwiększającymi jego wytrzymałość. Ostatnim akordem takiej wymiany nawierzchni jest wyklejenie ze specjalnej, odblaskowej i wytrzymałej foli oznakowania poziomego czyli linii i pasów.  W nocy z niedzieli na poniedziałek ruch uliczny wraca na wyremontowaną jezdnię. Stosowanie tej technologii jest kilkukrotnie tańsze w porównaniu do remontu kapitalnego i możliwe do zastosowania wszędzie tam, gdzie nie jest niezbędny generalny remont ulicy. Trwałość nawierzchni jest oceniana na dziesięć lat, a proces może być powtarzany wielokrotnie. Remont kapitalny wymaga zaś zamknięcia ulicy na dwa do sześciu miesięcy i konieczność prowadzenia ruchu drogami objazdowymi. Od 50 do 75 proc. kosztów generalnego remontu pochłania przebudowa infrastruktury podziemnej – informują drogowcy z Warszawy.

Podobne wiadomości:

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

FSO zatrzymuje produkcję do 22 czerwca

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

~Remek 2009-04-28

Mirk! Niestety nie da się w 20 lat z totalnego dziadostwa zrobić bogatego, rozwiniętego kraju. Chyba, że ktoś by pompował w Polskę przez ten czas mnóstwo kasy, a tak nie było i nie jest niestety...

~Szklanka w połowie pełna ;) 2009-04-27

Mirk... toś sie wypróżnił intelektualnie ;) PS: Jeśli tak źle Ci w Warszawie to zapraszam do Krakowa. Niebawem to miasto domknie swój system obwodnic, dzięki autostradzie A4 (od południa, dopiero co zmodernizowana) S7 (od wschodu, w trakcie realizacji) i planowana obwodnica północna. My tu już niemal mamy Europę ;)

~mirk 2009-04-24

Lata mijają a nadal mamy BRAKI jeśli chodzi zarówno o DROGI POZAMIEJSKIE (DROGI EXPRESOWE, AUTOSTRADY- NAJLEPIEJ POWINNY BYĆ BEZPŁATNE, ROZJAZDY) jak i DROGI W MIASTACH. SAMOCHODÓW PRZYBYŁO A NP.WARSZAWA - ZAKORKOWANA. POWSTAŁY TYLKO CENTRA HANDLOWE A BRAK BEZKOLIZYJNEGO DOJAZDU (KŁADEK DLA PIESZYCH, WIADUKTÓW itp.)W wielu krajach na Świecie (np.w przodującej w tym Japonii) są POZIOMY RUCHU (-1,0,+1,+2) w MIASTACH. W OGÓLE Z INFRASTRUKTURĄ SŁABO (TEŻ TURYSTYCZNA, KULTURALNA). NADAL BRAKI TE MAMY NIEMAL W KAŻDEJ DZIEDZINIE A OD KOŃCA KOMUNIZMU MINĘŁO 20 LAT. DZIWNA SPRAWA.

~Remek 2009-04-24

Po takich sfrezowanych ulicach jeździ się jak po nowych :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.