mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa ? sezon frezowań ruszył

Warszawa ? sezon frezowań ruszył

Pełną parą ruszyły weekendowe odnowy nawierzchni w Warszawie. Zarząd Dróg Miejskich otrzyma dodatkowe 40 mln zł na remonty ulic. Miasto chciałoby w tym roku wykonać odnowy nawierzchni przynajmniej 100 km ulic.

Warszawa ? sezon frezowań ruszył
Sezon frezowań już się rozpoczął – w ubiegłe weekendy nową nawierzchnię otrzymały ciągi ulic: Egipska i Bora-Komorowskiego na odcinku od ul. Abrahama do ul. Fieldorfa, odcinek od ul. Meissnera do ul. Ateńskiej. W kolejce czekają następne ulice, min. Płocka, Korotyńskiego, Żwirki i Wigury.

Warszawa planuje w tym roku wykonać odnowy nawierzchni przynajmniej w takiej samej ilości jak w zeszłym roku – przypomnijmy, że w roku 2008 odnowiono ok.100 km ulic. W tej chwili ZDM ma na ten cel zarezerwowane ok. 20 mln zł. Na frezowania przeznaczone zostaną także pieniądze zaoszczędzone na remoncie Alej Ujazdowskich (ok. 6 mln zł). Na najbliższej sesji rady miasta, 23 kwietnia, głosowaniu poddana zostanie uchwała przyznająca ZDM kolejne 40 mln zł.

ZDM chce rozszerzyć roboty zakontraktowane w ramach przetargu rozstrzygniętego w zeszłym roku (prawo zamówień publicznych pozwala zwiększyć zakres robot nawet do 50 proc o tzw. roboty uzupełniające). Już rozpoczęły się negocjacje z wykonawcami. Część frezowań ZDM zleci miejskiemu Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg. Prócz tego na lato przewidziane jest ogłoszenie przetargu na roboty w latach 2009-2010.

Weekendowe odnowy nawierzchni ulic są koordynowane z innymi pracami w Biurze Koordynacji Inwestycji i Remontów urzędu miasta Warszawa – chodzi o to, by w ciągu 3-5 lat od wymiany nawierzchni nie były na ulicy wykonywane żadne prace wymagające niszczenia asfaltu. Gestorzy sieci podziemnych (MPWiK, SPEC) zostali poproszeni o ocenę stanu urządzeń podziemnych i skonfrontowanie swoich planów remontowych z listą zaproponowanych przez ZDM odcinków ulic do frezowania. Do tego doszły jeszcze plany inwestycyjno-remontowe Tramwajów Warszawskich, Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, Zarządu Transportu Miejskiego. Część ulic po tej operacji wypadła z planów.

Weekendowe remonty (na dużą skalę) ZDM organizuje od 2004 r.  Remonty nawierzchni, popularnie nazywane frezowaniami, odbywają się w soboty i niedziele – w nocy z piątku na sobotę jezdnia wytypowana do wymiany nawierzchni jest zamykana a ruch kierowany na ulice objazdowe. Potem, przez 54 godziny drogowcy mają czas na prace. Zdzierana jest warstwa asfaltu, następnie w miejscach szczególnie narażonych na zniszczenie (np. przed skrzyżowaniami) kładzie się specjalną siatkę wzmacniającą i potem układa nową warstwę asfaltobetonu czyli specjalnej mieszanki asfaltu z dodatkami zwiększającymi jego wytrzymałość. Ostatnim akordem takiej wymiany nawierzchni jest wyklejenie ze specjalnej, odblaskowej i wytrzymałej foli oznakowania poziomego czyli linii i pasów.  W nocy z niedzieli na poniedziałek ruch uliczny wraca na wyremontowaną jezdnię. Stosowanie tej technologii jest kilkukrotnie tańsze w porównaniu do remontu kapitalnego i możliwe do zastosowania wszędzie tam, gdzie nie jest niezbędny generalny remont ulicy. Trwałość nawierzchni jest oceniana na dziesięć lat, a proces może być powtarzany wielokrotnie. Remont kapitalny wymaga zaś zamknięcia ulicy na dwa do sześciu miesięcy i konieczność prowadzenia ruchu drogami objazdowymi. Od 50 do 75 proc. kosztów generalnego remontu pochłania przebudowa infrastruktury podziemnej – informują drogowcy z Warszawy.

Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Remek 2009-04-28

Mirk! Niestety nie da się w 20 lat z totalnego dziadostwa zrobić bogatego, rozwiniętego kraju. Chyba, że ktoś by pompował w Polskę przez ten czas mnóstwo kasy, a tak nie było i nie jest niestety...

~Szklanka w połowie pełna ;) 2009-04-27

Mirk... toś sie wypróżnił intelektualnie ;) PS: Jeśli tak źle Ci w Warszawie to zapraszam do Krakowa. Niebawem to miasto domknie swój system obwodnic, dzięki autostradzie A4 (od południa, dopiero co zmodernizowana) S7 (od wschodu, w trakcie realizacji) i planowana obwodnica północna. My tu już niemal mamy Europę ;)

~mirk 2009-04-24

Lata mijają a nadal mamy BRAKI jeśli chodzi zarówno o DROGI POZAMIEJSKIE (DROGI EXPRESOWE, AUTOSTRADY- NAJLEPIEJ POWINNY BYĆ BEZPŁATNE, ROZJAZDY) jak i DROGI W MIASTACH. SAMOCHODÓW PRZYBYŁO A NP.WARSZAWA - ZAKORKOWANA. POWSTAŁY TYLKO CENTRA HANDLOWE A BRAK BEZKOLIZYJNEGO DOJAZDU (KŁADEK DLA PIESZYCH, WIADUKTÓW itp.)W wielu krajach na Świecie (np.w przodującej w tym Japonii) są POZIOMY RUCHU (-1,0,+1,+2) w MIASTACH. W OGÓLE Z INFRASTRUKTURĄ SŁABO (TEŻ TURYSTYCZNA, KULTURALNA). NADAL BRAKI TE MAMY NIEMAL W KAŻDEJ DZIEDZINIE A OD KOŃCA KOMUNIZMU MINĘŁO 20 LAT. DZIWNA SPRAWA.

~Remek 2009-04-24

Po takich sfrezowanych ulicach jeździ się jak po nowych :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport