mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Warszawa: węzeł Łopuszańska coraz bliżej

Warszawa: węzeł Łopuszańska coraz bliżej

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie podpisał z firmą Strabag umowę na budowę węzła Al. Jerozolimskie – Łopuszańska. Kolejne wąskie gardło w Alejach Jerozolimskich zniknie w maju 2011 r., a wraz z budowaną przez GDDKiA trasą Salomea-Wolica inwestycja ta usprawni wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic przed Euro 2012. 

Warszawa: węzeł Łopuszańska coraz bliżej
Koszt inwestycji wyniesie 160 063 458 zł. Miasto stara się o unijne dofinansowanie w wysokości ok. 200 mln zł.

Ten węzeł to ostatnie skrzyżowanie w ciągu Alej Jerozolimskich poza centrum Warszawy, które będzie przebudowywane. Bezkolizyjne skrzyżowania są już przy rondzie Zesłańców Syberyjskich, ul. Śmigłowca/Mszczonowskiej oraz przy ul. Popularnej. Przebudowane są także odcinki ulicy pomiędzy nimi, jest nowy wiadukt nad torami kolejowymi. Do skrzyżowania z ul. Łopuszańską Aleje Jerozolimskie są szeroką, wygodną arterią. Wąskim gardłem jest skrzyżowanie, które będzie przebudowane na mocy zawartej umowy.

Projekt budowlany przewiduje przebudowę istniejącego skrzyżowania Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską na skrzyżowanie bezkolizyjne. Długość projektowanej trasy wzdłuż Al. Jerozolimskich wynosi 656 m.  Dwie jezdnie główne (w ciągu Al. Jerozolimskich) będą miały po trzy pasy ruchu. Na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich, Łopuszańskiej i Kleszczowej w poziomie terenu powstanie rondo umożliwiające włączenie się w arterię, a ponad nim dwie estakady o długości 542 i 509 m. Jedna będzie prowadziła z Łopuszańskiej w lewo w kierunku Al. Jerozolimskich i węzła Trasy Salomea – Wolica, a druga z Al. Jerozolimskich z kierunku zachodniego w prawo w ul. Łopuszańską. Wybudowane zostaną chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości 3 km, ustawione ekrany akustyczne o wysokości od 4 do 6 m. Na odcinku 356 m przebudowana zostanie też ul. Krańcowa uzyskując miejsca parkingowe i dodatkowe pasy do skrętu w lewo na skrzyżowaniu.

W pierwszym etapie zostaną wykonane wiadukty żelbetowe w poziomie „0” w ciągu ul. Łopuszańskiej, w drugim etapie planuje się wykonać obie jezdnie Al. Jerozolimskich w poziomie „-1”, natomiast w trzecim - estakady w poziomie „+1”.

Trwają już roboty wyprzedzające samą budowę węzła. Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej buduje w tej chwili magistralę ciepłowniczą wzdłuż Alej Jerozolimskich do kierunku Ursusa. Około 100 m rurociągu leży na terenie przyszłej budowy. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji przygotowuje budowę wodociągu wzdłuż ul. Łopuszańskiej – część z niego musi być położona w koordynacji z budową węzła.


Modernizacja Alej Jerozolimskich postępuje od kilku lat. Wiosną 2008 r. oddano do użytku rondo i estakady przy ul. Popularnej (koszt ok. 64 mln zł), w październiku 2006 r. przy ul. Mszczonowskiej (koszt ok. 46 mln zł). Jeszcze wcześniej przebudowane zostało rondo Zesłańców Syberyjskich, powstał nowy wiadukt nad koleją. Kontrakt na skrzyżowanie z ul. Łopuszańską opiewa na ok. 160 mln, to o 20 mln zł mniej, niż zarezerwowało na ten cel miasto. Modernizację Alej Jerozolimskich współfinansuje Unia Europejska, która zwraca miastu ok. trzech czwartych kosztów. Wniosek o dofinansowanie budowy węzła Łopuszańska został złożony w lutym 2009 r.  

Przebudowane Aleje Jerozolimskie mają być w przyszłości nową wylotówką z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic. W pobliżu skrzyżowania z Łopuszańską Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w trzecim kwartale tego roku planuje rozpocząć budowę trasy Salomea-Wolica, czyli właśnie nowego wyjazdu z miasta. Ogłoszony został już przetarg na tę budowę. Droga rozpocznie się w węźle Salomea położonym w  Alejach Jerozolimskich ok. 600 m od ul. Łopuszańskiej i dalej pobiegnie w kierunku Wolicy, gdzie podzieli się na dwie trasy – S7 do Krakowa i S8 do Katowic. Ekspresówka ma być gotowa w końcu 2011 r. Pod auspicjami Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym trwają konsultacje z GDDKiA, dzielnicami Ursus i Włochy oraz gminami ościennymi w sprawie poprowadzenia  tras objazdowych na czas przebudowy Alej Jerozolimskich i budowy węzła.

Podobne wiadomości:

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~napoleonka 2009-05-20

ciekawi mnie jak odwodnią te zagłębienia drogi bo u nas do dzisiaj przecieka wykop też robiony przez tą samą firmę

~XXIV 2009-05-20

Brawo Warszawa, ul. Grójecka jest teraz stanowczo za mało na wyjazd z miasta.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Policja kupiła nieoznakowane motocykle z wideorejestratorami
Policja kupiła nieoznakowane motocykle z wideorejestratorami
Oto kolejny pomysł polskiej policji na walkę z piratami drogowymi. Już niebawem na ulice wyjadą nieoznakowane motocykle wyposażone w sprzęt pozwalający rejestrować wykroczenia drogowe.