mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wątpliwa argumentacja za obwodnicą w dolinie Rospudy?

Wątpliwa argumentacja za obwodnicą w dolinie Rospudy?

W odpowiedzi na zastrzeżenia Komisji Europejskiej do budowy obwodnicy Augustowa, polski rząd przekonuje, że nie łamie unijnego prawa, bowiem decyzje o inwestycji zapadły jeszcze przed wstąpieniem Polski do UE. To całkowicie nietrafny argument - odpowiada w czwartek Bruksela i Luksemburg.

W przesłanym w środę liście, polski rząd podtrzymuje wolę kontynuowania budowy obwodnicy Augustowa przez dolinę rzeki Rospudy. Argumentuje m.in., że decyzja o inwestycji zapadła przed wejściem Polski do Unii Europejskiej, kiedy Polska nie była związana surowymi wymogami unijnych dyrektyw: ptasiej i siedliskowej, których złamanie - w związku z inwestycją - zarzuca Komisja Europejska. Plany zagospodarowania przestrzennego powstały w 2000 roku, a decyzja burmistrza o budowie zapadła trzy lata później.

Według Komisji Europejskiej liczą się ostatnie decyzje, czyli przede wszystkim pozwolenie na budowę obwodnicy Augustowa, wydane 9 lutego przez wojewodę podlaskiego.  Wojewoda podlaski też miał obowiązek wziąć pod uwagę obowiązujące normy, a decyzja została wydana z naruszeniem norm unijnych.

Komisja Europejska ma 21 marca podjąć decyzję o skierowaniu sprawy budowy obwodnicy Augustowa w dolinie Rospudy - do unijnego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu, a ten w przypadku przegranej Polski - może orzec olbrzymie kary finansowe. Formalnie decyzja zależy od analizy otrzymanych w środę polskich wyjaśnień, ale już teraz KE kwestionuje polską argumentację. Jeszcze zanim zapadnie wyrok, będzie mógł już w ciągu kilku dni od wpłynięcia wniosku KE, wydać decyzję o natychmiastowym wstrzymaniu prac.

Przeczytaj także:

Ekolodzy szykują się na A1 (2007-03-08)

Minister Transportu: Obwodnica Augustowa na pewno powstanie (2007-03-01)

Barbarzyńcy czyli kto... (2007-02-23)

Ruszyły prace geodezyjne w Dolinie Rospudy (2007-02-22)

 

 


Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~ddominus 2007-03-15

A co do Rospody, to popieram jej inny przebieg bo wiem że pewnych miejsc nie wolno niszczyć i lepiej zainwestować większe środki i zbudować drogi w sposób przemyslany i z korzyścią dla wszystkich (chociaś sposób wykonania estaklady nad samą doliną to nowinka techniczna i konstrukcyjna o której wiele państw jeszcze nie słyszało i ciekawe byuło by zobaczyc jej przebieg ale to tylko mnie interesuje z zawodowego punktu widzenia)

~ddominus 2007-03-15

i jeszcze jedno droga ekspresowa S-3 jest dopiero na etapie planowania technicznego a wykup gruntów znajduje sie na poziomie (zaleznie od miejsca) od około 30 do 80 %. i to właśnie jest miejsce dla rozmzmów o sposobie i technice budowy aby w najmniejszym stopniu ingerowac w środkowiskoi naturlne. co do A-6 i jej przebudowy zobacz jakiego rodzaju prace były wykonane w zakresie poszerzenia pasów ruchu i ponownej konstrukcji estakady, wiaduktów i przepustów, co wiązałao się z pracami ziemnymi na skale której w Szczecinie dawno nie widziano (nie wspomnę o wyburzeniu za pomoca środków pirotechnicznych pewnych elementów). pozdrawiam!

~ddominus 2007-03-15

do Kasandry. Na około siedemdziesiątym kilometrze korytarza autostrady A1, w miejscu, gdzie pas budowanej drogi przechodzi skrajem Jeziora Czarne, konieczne jest wykonanie umocnienia skraju jeziora. Jezioro Czarne wraz z przyległymi jeziorami Łąkosz, Radodzierz i Zawada oraz z otaczającymi je lasami stanowi obszar o wysokich walorach krajobrazowych. Naturalne zespoły roślin szuwarowych tworzące strefę brzeżną kompleksu jezior oraz występujące w pobliżu niewielkie enklawy lasu spełniają ważną funkcję ekologiczną. a jednak ekologów tam nie było a roboty obejmowały nie tylko wzmacnianie ale także roboty pod powierzchnią wody.

~ddominus 2007-03-15

do Casandry, zobacz dokładnie gdzie leży Jezioro Czarne wraz z przyległymi jeziorami Łąkosz, ono lezy na terenie budowy A-1 między Rusocinem a Nowymi Marżami i jest własnie na drodze jednego z pasów ruchu drogowego, który jest właśnie budowany i co i nic ekologów nie ma. Ja nie kwestionuje obowiązku przestrzegania prawa przez Polskę, bo wstepując do UE nałożylismy na siebie obowiązki które nalezy oprzestrzegać ale chcę zauważyć, że ekologia to nie tylko protesty a własnie działania na etapie projektowania i uzgadniania przebiegów a to w Polsce kuleje i to bardzo mocno. Pozdrowienia!

~Casandra 2007-03-14

Dlaczego ekologow nie bylo pod A6 - przeciez to tylko przebudowa a nie ingerencja w dziewicze tereny bagienne. S-3 - Szczecin-Gorzów Wielkopolski byc moze budowa jest prowadzona zgodnie z prawem dlatego nie bylo protestow. A-1 miedzy Toruniem a Grudziadzem jeszcze nie zczeli budowac. Ekoldzy traktują przyrodę bardzo wybiórczo poniewaz jest czas i miejsce na protesty. Myslisz ze oni nie maja nic innego do roboty tylko protestowac? To nie ich zawod. Biorac pieniadze z Unii zobowiazalismy sie do przestrzegania prawa. Nasz rzad nie potrafi nawet odpowiedziec rzeczowo ani w terminie na pytania KE.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport