mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wbito łopaty pod obwodnicę Jarosławia

Wbito łopaty pod obwodnicę Jarosławia

Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęto oficjalnie budowę obwodnicy Jarosławia. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm z liderem, firmą Eurovia Polska S.A. Koszt inwestycji to 369 mln zł. Większość środków będzie pochodzić z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. Zakończenie zadania zaplanowane jest na marzec 2012.

Wbito łopaty pod obwodnicę Jarosławia
Jarosławska obwodnica to jedna z kilku inwestycji drogowych, które planowane są do oddania przed EURO 2012.
 
W ramach budowy obwodnicy przewiduje się budowę:
• drogi o dł. 11,31 km
• węzłów - na skrzyżowaniu z ul. Lotników,  S-1
  - na skrzyżowaniu z DK 77, S-3                                
  - na skrzyżowaniu z DW 865,  S-4
  - na przedłużeniu drogi powiatowej (ul. Morawska) 1766 R, S-5
• obiektów mostowych - 12 szt. – wiadukty 9 szt., mosty 3 szt.
• przepustów drogowych, 4 przejazdów gospodarczych
• dróg dojazdowych o dł. 10,56 km
• murów oporowych o dł. 765,8 m
• odwodnienia – kanalizacja deszczowa i rowy drogowe otwarte
• urządzenia ochrony środowiska

Obwodnica Jarosławia zlokalizowana jest w ciągu drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice – Korczowa. Droga krajowa nr 4 stanowi podstawowy element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający połączenie zachodniej granicy państwa z Niemcami z południowo – wschodnią granicą państwa z Ukrainą. Droga jest częścią III transeuropejskiego korytarza transportowego sieci TEN-T.

Realizacja projektu jest konieczna w celu poprawy dramatycznej sytuacji komunikacyjnej Jarosławia, w obrębie DK nr 4. Obwodnica usprawni również połączenia komunikacyjne w ruchu międzynarodowym w kierunku zachód – wschód.  

Trasa obwodnicy Jarosławia przebiega w większości przez tereny rolnicze, jedynie miejscowo przecina tereny zabudowy mieszkaniowej.
 

Podobne wiadomości:

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~www 2011-08-12

Dylemat ważności drogi zawsze występuje, tyle że tą metodą będziemy mieli super drogi w warszawie, bo przecież najważniejsza, największa, stolica, największy węzeł, a lotnisko, a... i tak wymieniać bez końca, a w reszcie kraju szutrowe klepiska. Pamiętajcie też ze droga typu autostrada nie przejmie ruchu lokalnego!

~bla 2010-03-30

niestety zapominacie że Jarosław to nie tylko czwórka ale jeszcze droga krajowa nr 77. Autostrada nie krzyżuje się z 77. I tyle w tym temacie.

~dpl1000 2010-03-26

Niestety kolega oli ma duzo racji.Nie powinno sie budowac obwodnic w miejscu gdzie lata moment bedzie droga szybkiego ruchu,ktora przejmie ruch tranzytowy.Fakty sa takie ze w naszym kraju w mamy duzo inwestycji do zrealizowania i ograniczone mozliwosci finansowe i moim skromnym zdaniem powinno sie unikac niejako dublowania dróg i przeznaczac kase tam,gdzie potrzeby sa najwieksze.Np nikt nie wmówi mi ze obwodnice Jarosławia,Łapczycy czy Ropczyc to trasy wazniejsze od S5 czy S17.

~lewarek 2010-03-26

a czy to bedzie taka obwodnica z wysepkami i 50km/h........?

~xxx 2010-03-26

oli co Ty bredzisz, jechałes kiedys przez Jarosław ? zobacz GPR 2005 i wtedy się wypowiadaj - racja jest taka, że jarosław bedzie znakomicie skomunikowany z północy obwodnicą a z południa autostrada , ring prawie się szykuje :-)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.