mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wbito łopaty pod obwodnicę Jarosławia

Wbito łopaty pod obwodnicę Jarosławia

Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęto oficjalnie budowę obwodnicy Jarosławia. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm z liderem, firmą Eurovia Polska S.A. Koszt inwestycji to 369 mln zł. Większość środków będzie pochodzić z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. Zakończenie zadania zaplanowane jest na marzec 2012.

Wbito łopaty pod obwodnicę Jarosławia
Jarosławska obwodnica to jedna z kilku inwestycji drogowych, które planowane są do oddania przed EURO 2012.
 
W ramach budowy obwodnicy przewiduje się budowę:
• drogi o dł. 11,31 km
• węzłów - na skrzyżowaniu z ul. Lotników,  S-1
  - na skrzyżowaniu z DK 77, S-3                                
  - na skrzyżowaniu z DW 865,  S-4
  - na przedłużeniu drogi powiatowej (ul. Morawska) 1766 R, S-5
• obiektów mostowych - 12 szt. – wiadukty 9 szt., mosty 3 szt.
• przepustów drogowych, 4 przejazdów gospodarczych
• dróg dojazdowych o dł. 10,56 km
• murów oporowych o dł. 765,8 m
• odwodnienia – kanalizacja deszczowa i rowy drogowe otwarte
• urządzenia ochrony środowiska

Obwodnica Jarosławia zlokalizowana jest w ciągu drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice – Korczowa. Droga krajowa nr 4 stanowi podstawowy element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający połączenie zachodniej granicy państwa z Niemcami z południowo – wschodnią granicą państwa z Ukrainą. Droga jest częścią III transeuropejskiego korytarza transportowego sieci TEN-T.

Realizacja projektu jest konieczna w celu poprawy dramatycznej sytuacji komunikacyjnej Jarosławia, w obrębie DK nr 4. Obwodnica usprawni również połączenia komunikacyjne w ruchu międzynarodowym w kierunku zachód – wschód.  

Trasa obwodnicy Jarosławia przebiega w większości przez tereny rolnicze, jedynie miejscowo przecina tereny zabudowy mieszkaniowej.
 

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~www 2011-08-12

Dylemat ważności drogi zawsze występuje, tyle że tą metodą będziemy mieli super drogi w warszawie, bo przecież najważniejsza, największa, stolica, największy węzeł, a lotnisko, a... i tak wymieniać bez końca, a w reszcie kraju szutrowe klepiska. Pamiętajcie też ze droga typu autostrada nie przejmie ruchu lokalnego!

~bla 2010-03-30

niestety zapominacie że Jarosław to nie tylko czwórka ale jeszcze droga krajowa nr 77. Autostrada nie krzyżuje się z 77. I tyle w tym temacie.

~dpl1000 2010-03-26

Niestety kolega oli ma duzo racji.Nie powinno sie budowac obwodnic w miejscu gdzie lata moment bedzie droga szybkiego ruchu,ktora przejmie ruch tranzytowy.Fakty sa takie ze w naszym kraju w mamy duzo inwestycji do zrealizowania i ograniczone mozliwosci finansowe i moim skromnym zdaniem powinno sie unikac niejako dublowania dróg i przeznaczac kase tam,gdzie potrzeby sa najwieksze.Np nikt nie wmówi mi ze obwodnice Jarosławia,Łapczycy czy Ropczyc to trasy wazniejsze od S5 czy S17.

~lewarek 2010-03-26

a czy to bedzie taka obwodnica z wysepkami i 50km/h........?

~xxx 2010-03-26

oli co Ty bredzisz, jechałes kiedys przez Jarosław ? zobacz GPR 2005 i wtedy się wypowiadaj - racja jest taka, że jarosław bedzie znakomicie skomunikowany z północy obwodnicą a z południa autostrada , ring prawie się szykuje :-)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport