mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Węzeł Kielce Północ będzie droższy

Węzeł Kielce Północ będzie droższy

Nie 160, a 200 mln zł ma kosztować największa inwestycja drogowa w regionie, czyli przebudowa wyjazdu z Kielc w kierunku Warszawy. To gigantyczna inwestycja rozpoczynająca się w Wiśniówce, a kończąca w granicach Kielc.

O zwycięstwo w przetargu na jej wykonanie walczyły cztery konsorcja, które wzajemnie oprotestowywały oferty i kolejne decyzje komisji przetargowej. Było aż osiem protestów i sześć odwołań, kilka trafiło nawet do sądu. Ostatecznie na początku marca wybrano konsorcjum, w skład którego wchodzi m.in. Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Zwycięzcy zadeklarowali wprawdzie, że chcą zrealizować kontrakt, ale równocześnie poprosili o waloryzację ceny, bo od czasu otwarcia ofert gwałtownie podrożały koszty materiałów.

GDDKiA nie wyraziła na to zgody.  „Nie możemy się zgodzić na rewaloryzację kontraktu jeszcze przed podpisaniem umowy, ale poinformowaliśmy, że istnieje taka możliwość po jej podpisaniu. Przecież ta firma wygrała przetarg, dlatego że zaproponowała najniższą cenę. Komisja przetargowa uznała więc, że to konsorcjum uchyla się od zawarcia kontraktu” - powiedziała Gazecie Wyborczej Ewa Sayor z GDDKiA O/Kielce. Drogowcy zapowiadają, że za kilka dni dokumentacja przetargowa trafi do kontroli w Urzędzie Zamówień Publicznych. Komisja przetargowa zaproponowała podpisanie umowy z firmą, która złożyła jedyną ważną teraz ofertę. Jeżeli UZP po sprawdzeniu dokumentacji przychyli się do takiego wniosku, może dojść do podpisania umowy.

Problem w tym, że jedyna ważna teraz oferta należy do przedsiębiorstwa Strabag i wyceniona jest na około 200 mln zł. Tańsza o około 20 mln zł oferta konsorcjum Budimex i Dromex straciła swoją ważność. GDDKiA przypomina, że kosztorys inwestorski zakładał około 210 mln zł.
Inwestycja zakłada przebudowę odcinka drogi krajowej nr 7 między miejscowościami Występa i Wiśniówka, wyremontowana zostanie również droga nr 73 od Wiśniówki aż do granic Kielc. Po zakończeniu prac krajowa "siódemka" będzie spełniać standardy drogi ekspresowej, a droga nr 73 - ruchu przyspieszonego.

Przeczytaj także:

Kielce czeka boom inwestycji drogowych (2006-12-15)

Otwarcie obwodnicy Ożarowa (2006-12-19)

Priorytety dla regionu świętokrzyskiego (2006-11-10)

Rozbudowa krajowej siódemki (2005-12-19)

 


Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~oburzony 2007-04-27

ej,a zauwazyliscie ze od dluzszego czasu,bardzo dluzszego to tylko sie u nas pisze o budowie s5 czy tam s7 lub autostrad o wilekich inwestycjach,ale tak naprawde nie widac ich! Grube miloiny niby sa przeznaczane! Niech mi ktos wskaze jakis dlugi odcinek ekspresowki,nowej wybudowanej! Ale nie 5 czy 1o km tylko 50 ! Nie ma takiego!!!!

~użytkownik dróg 2007-04-25

O co tyle krzyku? Przecież to tylko 40 mln PLN. Ostatnio p. Zyta Gilowska znalazła miliard, (szła do swojego gabinetu i leżał gdzieś w kącie pod ścianą) na przygotowania do Euro 2012, to może podrzuci na budowe tego węzła. A za miliard to pewnie mozna połączyć drogą typu S Radom z Kielcami, która to jest ciężka do pokoniania

~astrolog2 2007-04-24

niezle astrolog: "Siodemka naturalnie laczy Wybrzeze, Warszawe, Radom, Kielce i Krakow. Miala duzo wiekszy sens jako autostrada laczac duze osrodki miejskie niz jedynka biegnaca polami, no ale w tym kraju wszystko jest popieprzone." wiem ze chcialoby sie zeby pipidowy jak kielce mialy takie znaczenie dla kraju jak aglomeracja kilkumilionowa, i trasa numer 1 biegnaca od trojmiasta przez lodz czestochowe najwieksza w polsce aglomeracja, bielsko i do granicy z czechami. no niestety. laczenie krakowa z warszawa kilecami dalej radom i warszawa jest wazne. ale sa trasy wazniejsze o kilkukrotnie wiekszym znaczeniu transportowym, logistycznym, gospodarczym i ekonomicznym.

~Jesli nie chcesz jezdzic po ty 2007-04-24

Znam dobre wyjscie z tej sytuacji, jak ci się nie podoba to PKP ;]

~astrolog 2007-04-24

Siodemka miala byc autostrada (plany z poczatku lat 70), ale lobby slaskie przy udziale Gierka zaczelo lansowac budowe autostrady z Warszawy na Slask (gierkowka). Ale z autostrady wyszla zwykla, beznadziejna dwupasmowka, przecinanna licznymi skrzyzowaniami, bo zabraklo kasy na wiadukty. Siodemka naturalnie laczy Wybrzeze, Warszawe, Radom, Kielce i Krakow. Miala duzo wiekszy sens jako autostrada laczac duze osrodki miejskie niz jedynka biegnaca polami, no ale w tym kraju wszystko jest popieprzone. Dobrze, ze chociaz buduja ekspresowke. Niesttety tylko do Jedrzejowa, potem znow zmasakrowana jednojezdniowa, pelna zakretow droga do Krakowa i wjazd do Krakowa w gigantycnzych korkach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport