mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Węzeł św. Maksymiliana w Gdyni usprawni komunikację

Węzeł św. Maksymiliana w Gdyni usprawni komunikację

Wykonawcy przekazali do użytku ostatni etap jednej z najważniejszych dla usprawnienia ruchu w centrum Gdyni inwestycji, czyli przebudowy układu drogowego węzła Św. Maksymiliana, wraz z budową tunelu drogowego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP. Przez przebudowany węzeł może  obecnie przejechać nawet 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44% więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji.  

Węzeł św. Maksymiliana w Gdyni usprawni komunikację
Węzeł św. Maksymiliana, to skrzyżowanie ul. Świętojańskiej i Władysława IV z al. Marszałka Piłsudskiego oraz al.Marsz. Piłsudskiego z Drogą Gdyńską. Jego przebudowa była konieczna, gdyż funkcjonowało już na poziomie wyczerpanej przepustowości, czego piesi i kierowcy doświadczali na własnej skórze, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Przez ten obszar przebiega 45% funkcjonujących w mieście linii transportu publicznego. W wyniku przebudowy węzła św. Maksymiliana powstały następujące obiekty:

  • wiadukt kolejowy o długości około 19 m i szerokości około 40 m, nad łącznicą Drogi Gdyńskiej z ul. Władysława IV;
  • wiadukt drogowy klasy A 50 KN/m2, o całkowitej długości (mierząc po osi jezdni) około 20 m i szerokości około 14 m, wzdłuż wschodniej jezdni Drogi Gdyńskiej;
  • kładka pieszo-rowerowa o długości około 20 m, w ciągu chodnika i ścieżki na ul. Władysława IV nad wyjazdem z tunelu;
  • tunel dla pieszych o długości około 100 m, pod ul. Władysława IV i ul. Świętojańską, na odcinku od przystanku kolejowego SKM Wzgórze Św. Maksymiliana do Skweru Plymouth na przedłużeniu istniejącego tunelu prowadzącego pod torami SKM i PKP oraz Drogą Gdyńską.
  • 1,74 km jezdni
  • 2,2 km chodników
  • 0,8 km ścieżek rowerowych
  • wielostanowiskowe zatoki przystankowe i przystanki komunikacji miejskiej
  • nowa sygnalizacja świetlna.

Węzeł jest tak zaprojektowany, by w przyszłości można go było rozbudowywać. Dotyczy to także wbudowanych w niego dróg rowerowych.

Koszt całej inwestycji to ponad 63 miliony złotych, w tym dofinansowanie ponad 29 milionów złotych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.  

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport